اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395042264835541

چند نکته مهم درباره سفرهای خارجی

هنگام سفر ساعت خود را تنظیم کنید

کد: 1395042264835541

http://goo.gl/Tu14WR

، تهران , (اخبار رسمی): درسفرهای خارجی پیش و حین سفر باید به نکات مهمی توجه کرد تا دچار مشکل نشوید و از آن لذت ببرید. درادامه به برخی از مهمترین نکات اشاره شده است.

چندتا نکته مهم درباره سفرهای خارجی که شاید ندانید!

انتخاب مقصد سفر

در انتخاب مقصد سفر به این مسئله که آیا کشور مورد نظر نیاز به ویزا دارد یا خیر و دارندگان پاسپورت ایرانی مجاز به مسافرت به کدام کشورها بدون اخذ ویزا هستند یا شرایط اخذ ویزای کدام کشور ها آسان تر است و اینکه زمان آماده شدن ویزا چقدر است و مدارک مورد نیاز آن چیست توجه و برنامه سفر خود را تنظیم کنید.

ویزا : ویزا مجوز ورود شما به کشور مقصد است که قبل از سفر باید از کنسولگری، سفارت یا کاردار سفارت کشور مقصد اخذ می شود متناسب بودن ویزا با نوع فعالیت مسافر (تجاری، توریستی، دانشجویی، علمی و...) جهت اخذ آن باید با بخش کنسولی کشور مقصد تماس گرفت. در این خصوص کسب اطلاعات ذیل حائز اهمیت است.

تمدید روادید در برخی کشورها به سختی انجام می گیرد . لذا توصیه می شود مدت اقامت را بر مبنای زمان تعیین شده تنظیم کنید تا با مشکل مواجه نشوید .

آب و هوا : به فصل سفر از نظر آب و هوا دقت نمایید. آب و هوای مبدا و مقصد ممکن است بسیار اختلاف داشته باشند. با جستجوی اینترنتی، آب و هوای مدت سفر خود را تا چند روز آینده می توانید بررسی کنید و بر اساس آن به انتخاب لباس و وسایل مورد نیاز خود بپردازید.

به میزان شلوغی و خلوتی شهرها و نیز استفاده از اماکن دیدنی در فصل های مختلف دقت کنید. و دوری و نزدیکی اماکن دیدنی از محل اقامتتان و شرایط بازدید هریک را در نظر بگیرید.

در سفرهایی که بلیط هواپیما چند مسیره است و قبل از رسیدن به مقصد نهایی در یک یا چند شهر دیگر توقف می کند به میزان توقف در شهرها توجه کنید که توقف های طولانی موجب خستگی شما نشود.

قبل از انتخاب مقصد سفر، رویدادها، مراسم و مناسبت های ویژه هر شهر را در نظر بگیرید که اگر تمایل دارید در زمان اجرای آنها در آن شهر حضور داشته باشید بتوانید زمان سفر خود را تنظیم کنید. ضمنا به مناسبت ها و تعطیلات ایران هم توجه داشته باشید زیرا در لین مواقع بدلیل استقبال زیاد مسافرین از سفر، پروازها و هتل های بهتر زود پر می شوند. لذا به شما توصیه می کنیم حد اقل یک ماه زودتر نسبت به ثبت نام اقدام کنید.

غذاها، زبان، فرهنگ، آداب و رسوم هر یک از شهر ها را قبل از انتخاب مقصد مطالعه کنید تا یک دید کلی نسبت به مقصد خود پیدا کنید. قوانین و مقررات کشور مربوطه را بررسی کرده و در رعایت آنها کوشا باشید. روزهای کاری و تعطیلات رسمی کشور مقصد را در نظر بگیرید. ضمن جستجوی اینترنتی درباره کشور مورد نظر می توانید به وبسایت وزارت امور خارجه نیز مراجعه کرده و از قوانین و مقررات، توصیه ها و هشدارهای ذکر شده در آن آگاه شوید

ساعت : اختلاف ساعت کشور خودتان را با کشور مقصد بررسی کنید.و قبل از سفر گوشی موبایل خود را برای ساعت دوم نیز تنظیم کنید یا یک ساعت دیگر که با زمان کشور مقصد تنظیم کرده اید نیز به همراه داشته باشید. در بعضی از کشورها مانند ایران ساعت های محلی در روزهای مشخصی از سال برای یک فصل به عقب و یا به جلو کشیده می شود. این ساعت ها را چه در مورد ایران و چه در مورد کشور مورد نظر با بلیط خود مطابقت دهید تا از پرواز جا نمانید

قبل از سفر

همیشه با برنامه ریزی سفر کنید و ناگهانی سفر نکنید. حداقل یک ماه قبل از تاریخ مورد نظر نسبت به ثبت نام تور خود اقدام کنید. به یک نفر از بستگان یا افراد مورد اطمینان خود اطلاعات کلی راجع به سفر خود اعم از مسیر پروازی، نام و شماره پرواز، مدت زمان احتمالی سفر، زمان تقریبی برگشت و محل اقامتتان خبر بدهید و شماره تلفن هتل خود را به آنها بدهید تا در صورت نیاز به شما دسترسی داشته باشند.

ارزهای دلار و یورو در بسیاری از کشورها قابل استفاده و قابل تبادل است که بهتر است بیشتر ارز خود را به صورت دلار به همراه داشته باشید. اما برای صرفه جویی در وقت و سهولت کار، از قبل مقداری پول رایج کشور مورد نظر را نیز برای پرداخت هزینه تاکسی از فرودگاه تا محل اقامت و موارد مشابه تهیه کنید. ارز مورد نیاز خود را حتما از بانک و یا صرافی های معتبر تهیه کرده و شماره های سریال ارز خود را یادداشت کنید. سعی کنید قبل از سفر برآوردی حدودی از میزان هزینه های احتمالی خود در مدت تور داشته باشید و به اندازه کافی با خود ارز به همراه داشته باشید و مقداری هم بیشتر از برآورد خود ارز داشته باشید برای مواقع اضطراری و پیش بینی نشده. ضمنا به میزان ارز مجاز همراه مسافر مطابق قوانین مربوطه توجه داشته باشید.

در حفظ و نگهداری از وسایل شخصی، پول و ارز خود و مدارک هویتی خود، شامل پاسپورت،بلیط، ویزا، ووچر هتل، وغیره کوشا باشید و از تمام مدارک خود یک سری فتوکپی تهیه کرده و همواره همراه خود داشته باشید تا در صورت سرقت یا مفقود شدن اصل مدارک از آنها استفاده نمایید. می‌توانید برای جلوگیری از سنگین شدن وسایلتان مدارک مهم کاری که باید همراه داشته باشید را اسکن کرده، روی یک Flash Memory کوچک ذخیره کنید. اگر به پرینت کاغذی نیازی بود به هر حال همه‌جا یک دستگاه پرینتر هست.

مدارک هویتی و مسافرتی خود مثل گذرنامه، شناسنامه و... را به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی در اختیار افراد ناشناس قرار ندهید، چرا که در صورت وقوع هر گونه مشکل یا سوء استفاده از این مدارک توسط هر شخص دیگر، مسئولیت آن بر عهده شما خواهد بود. چنانچه گذرنامه خود را برای انجام سفر در اختیار آژانس مسافرتی قرار داده اید حتماً نسبت به اخذ رسید آن با درج زمان تحویل گذرنامه اقدام کنید.

گذرنامه خود را همراه خود به شهر نبرید، مگر آنکه به آن نیاز داشته باشید. سرقت گذرنامه از سرقتهای معمولی خیابانی است.

توصیه می کنیم قبل از سفر حتما برای تمام اعضای خانواده ضمن مراجعه به پزشک یک سری معاینات کامل پزشکی انجام دهید و از وضعیت سلامتی خود باخبر شوید. جهت ورود به بعضی از کشور ها واکسیناسیون مسافرین الزامی است. در صورتیکه بیماری خاصی دارید قبل از سفر حتما با پزشک خود مشورت کنید و در صدد درمان آن باشید. سوابق پزشکی خود را همراه داشته باشید.

جهت کسب اطلاعات بهداشتی و آگاهی از جدول مربوط به بیماری های شایع موجود در کشور مقصد به وبسایت بهداشت جهانی مراجعه کنید

تهیه بیمه نامه های مسافرتی بین المللی و معتبر با پوشش درمانی بالا در طول مدت سفر را به شما توصیه می کنیم. با پرداخت هزینه ای مناسب می توانید خود را بیمه نمایید. بیمه نامه بین المللی مورد نیاز خود را می توانید از طریق آژانس یگانه خریداری کنید.

در خصوص به همراه داشتن دارو در مدت سفر ما به شما توصیه می کنیم از بهمراه بردن هرگونه داروی غیر ضروری در سفرهای خارجی خودداری کنید. در صورت به همراه داشتن داروهای ممنوعه و عمدتا با ترکیبات کدئین و مشتقات آن که جنبه مخدر یا روانگردان دارند در بعضی کشور ها مسافرین به جریمه نقدی، حبس و اعدام محکوم خواهند شد. لیست داروهای ممنوعه هر کشور را حتما مطالعه کنید. لیست داروهای ممنوعه را می توانید در وبسایت ما مشاهده کنید. اگر داروهای شما حیاتی است و همراه داشتن آنها ضروری است، حتما آنها را مطابق با نسخه پزشک که به صورت ترجمه رسمی و به نام خودتان باشد به همراه داشته باشید.

حالا وقت بلیت است

بلیت اینترنتی بگیرید. بزرگ ترین مزیت این بلیت این است که چون اطلاعات پرواز شما با تمامِ جزئیات، روی کامپیوترهای فرودگاه وجود دارد، اگر بلیت تان را جا بگذارید، گم کنید یا از شما بدزدند برنامه سفرتان سرجایش است. حتی می توانید آن را تغییر دهید بدون این که به صدور مجدد بلیت پرینت شده روی کاغذ نیاز باشد.

اگر شرکت هواپیمایی تان امکان صدور کارت پرواز را به صورت اینترنتی ارائه می کند، حتماً از این امکان هم استفاده کنید تا در فرودگاه وقت تان کمتر تلف شود

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فلایتیو

فلایتیو، سیستم رزرو آنلاین بلیط هواپیما و قطار است که با آن می توانید در هر کجا و هر زمان، بهترین قیمت های پروازهای داخلی و خارجی را ببینید و خرید کنید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سرگرمی و تفریح