اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395042264935464

در سه ماه اول سال جاری رقم خورد

کاهش 24 درصدی حریق در جنگل ها و مراتع

کد: 1395042264935464

http://goo.gl/lc1PqB

، تهران , (اخبار رسمی): فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی از کاهش 24 درصدی سطح حریق در جنگل ها و مراتع کشور در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

کاهش 24 درصدی حریق در جنگل ها و مراتع

به گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سرهنگ قاسم سبزعلی امروز در نشست خبری گفت: سطح حریق در جنگل ها و مراتع کشوردر سه ماهه ابتدای امسال 2977 هکتار بود که با اقدام های انجام شده و مشارکت مردمی این سطح در سه ماهه نخست امسال به 2977 هکتار کاهش یافته است.
وی با بیان این که در سال 94 نزدیک به 18 هزار هکتار در سطح کشور آتش سوزی اتفاق افتاد اظهار داشت، 30 درصد این سطح مربوط به جنگل ها بوده و از این میزان 15 درصد جنگل ها دچار آسیب جدی شدند.
سبزعلی خاطر نشان کرد: سالانه 3235 میلیارد ریال از ناحیه آتش سوزی به عرصه های منابع طبیعی ، خسارت وارد می شود.
وی با اشاره به این که 95 درصد آتش سوزی ها در منابع طبیعی به عامل انسانی مربوط می شود، تصریح کرد: 20 تا 25 درصد حریق در جنگل ها و مراتع عمدی و ناشی از مسایل قومی و قبیله ای، تصرفات و تغییر کاربری است.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری بر ایجاد پایگاه های اطفای حریق در استان های کشور تاکید کرد و گفت: در حال حاضر در استان های کرمانشاه، گیلان و گلستان پایگاه های اطفای حریق اصلی و در استان سمنان پایگاه فرعی راه اندازی شده است.
وی افزود: در استان های کرمان، لرستان و فارس نیز اقدام های اولیه برای ساختن پایگاه های اطفای حریق صورت گرفته و پیش بینی می شود تا پایان امسال به بهره برداری برسند.
سبزعلی در عین حال بر نقش مردم و جوامع محلی نزدیک به منابع طبیعی در حفاظت و اطفای حریق تاکید ورزید و اظهار داشت: برای جذب کانون های محلی تا کنون 9 هزار تشکل شناسایی و برای آموزش آنان به منظور رصد ، حفاظت و بهره برداری از منابع طبیعی برنامه ریزی کرده ایم.
وی با اذعان به این که معیشت و اقتصاد جیبی مردم به منابع طبیعی گره خورده است، تصریح کرد: باید به سمت و سویی برویم که جوامع محلی با بهره مندی اقتصادی از منابع طبیعی در حفاظت از این عرصه ها مشارکت کنند.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری، پیش آگاهی، پیشگیری و فرهنگ سازی را به منظور حفاظت از منابع طبیعی در اولویت دانست و اعلام کرد: مقابله قهری باید جزو آخرین اقدام ها باشد.
وی در عین حال استفاده از تجارب و فن آوری های بین المللی در اطفای حریق در عرصه های جنگلی و مرتعی را ضروری خواند و گفت: ما باید با بهره گیری از جامعه جهانی، اطلاعات خود را به روز کنیم.
سبز علی در مورد ناوگان های هوایی برای اطفای حریق اذعان داشت: در حال حاضر در 14 نقطه کشور استقرار بالگرد داریم که آماده پرواز برای عملیات اطفای حریق در عرصه های منابع طبیعی هستند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت جهاد کشاورزی

بخش کشاورزی و توجه به توسعه و عمران روستا ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همواره مورد اهتمام و تایید قانونگذاران ، برنامه ریزان و دستگاه های اجرایی و محور توسعه اقتصادی و اجتماعی بوده و تحولات وسیعی در عرصه کشاورزی و روستاها و مناطق عشایری به وجود آمده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی