اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395042666045541

چرا باید هنگام برخاستن هواپیما کاور پنجره ها را باز نگه داریم؟

یک راز ساده، اما مهم در پرواز

کد: 1395042666045541

http://goo.gl/buFxo0

، تهران , (اخبار رسمی): هنگام پرواز با هواپیما میهمانداران از مسافران می خواهند که کاور و پوشش پنجره های هواپیما را بالا نگهدارند، اقدامی که ممکن است ساده به نظر برسد، ولی دلیل مهمی دارد.

چرا باید هنگام برخواستن هواپیما کاور پنجره ها را باز نگه داریم؟

 می دانیم،مهمانداران آموزش دیده اند تا در کمتر از 90 ثانیه کلیه مسافران را از درب های قابل استفاده در حالت اضطراری خارج کنند..هنگامی که مسافر کاور پنجره را به علت نور خورشید پایین می دهد، چشم مسافر به نور کم عادت کرده و مردمک چشم گشاد می شود. حال اگر وضعیت از حالت عادی به حالت اضطراری تغییر کند، مسافران باید سریعا از هواپیما خارج شوند و در این زمان که مردمک چشم مسافر به نور کم عادت دارد هنگامی که وی جلوی درب خروج قرار می گیرد نور خورشید مانع دید او شده و این موضوع باعث اختلال در روندتخلیه شده و می تواند بسیار خطرناک و منجر به از دست رفتن جان عده ای شود.

همین موضوع در شب نیز صادق است.مهمانداران هنگام برخاستن و نشستن هواپیما در شب نور داخل کابین را کم می کنند تا مجددا چشم مسافر به نور کم عادت داشته باشد. همچنین یکى دیگر از دلایل این خواسته مهمانداران این است که هم مسافران و هم خود آنها به بیرون از هواپیما دید داشته باشند تا در صورت بروز خطر مانند نشت سوخت، جرقه، دود یا آتش، مسافران یا مهمانداران به موقع مطلع شده و به خلبانها گزارش دهند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فلایتیو

فلایتیو، سیستم رزرو آنلاین بلیط هواپیما و قطار است که با آن می توانید در هر کجا و هر زمان، بهترین قیمت های پروازهای داخلی و خارجی را ببینید و خرید کنید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی