اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395042666065464

قائم مقام وزیر جهادکشاورزی :

بیش از نیاز ذخایر شکر داریم

کد: 1395042666065464

http://goo.gl/9bn98v

، تهران , (اخبار رسمی): قائم مقام وزیر جهادکشاورزی در امور بازرگانی گفت: ذخایر شکر کشور بیش از نیاز کشور وجود دارد.

بیش از نیاز ذخایر شکر داریم

به گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی  علی اکبر مهرفرد افزود: هم اکنون 450 تا 500 هزار تن شکر در انبارهای کشور موجود است و 200 هزار تن دیگر روی کشتی ها به سمت ایران در حال انتقال است در حالی که مصرف ماهانه شکر در کشور تنها 180 هزار تن است.
وی گفت:‌ به هیچ وجه کمبود شکر در کشور وجود ندارد و با توجه به ذخایر موجود پیش بینی می کنیم که قیمت شکر در کشور کاهش یابد.
مهرفرد افزود: تا برداشت چغندرقند از زمین ها 50 روز باقی مانده است و ذخایر کافی هم تا آن مدت در کشور وجود دارد.
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی گفت: سرانه مصرف کشور 28 کیلوگرم است و سالانه در کشور 2 میلیون 157 هزار تن شکر مصرف می شود.
وی با اشاره به روند رو به رشد تولید شکر در سه ساله گذشته افزود: سال گذشته یک میلیون و 510 هزار تن شکر در کشور تولید شد و پیش بینی می کنیم ظرف سه سال آینده در تولید شکر خودکفا شویم.
مهرفرد حمایت از تولید داخل، متعادل کردن واردات به جای واردات بی رویه و تعادل در عرضه و قیمت را سه سیاست اساسی وزارت جهاد کشاورزی در سال گذشته اعلام کرد.
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی گفت: هم اکنون 57 کارخانه قند و شکر با ظرفیت تولید 760 هزار تن در کشور فعال است.
وی افزود: ظرفیت اسمی کارخانه جات تصیفه شکر 600 هزار تن است اما در عمل ظرفیت شان بسیار پایین تر از این مقدار است.
مهر فرد با اشاره به برخی مشکلات پیش آمده برای کارخانه جات تصفیه شکر گفت: یکی از پیشنهادات ما به کارخانه جات فرایند ورود موقت شکر خام بدون تعرفه گمرکی و صادرات مجدد آن است.
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی افزود:‌ در سال 85 با کاهش تعرفه واردات شکر و در نهایت صفر کردن آن بیش از 2 میلیون تن شکر به کشور وارد شد که تمام آن به نفع کشاورزان خارجی بود.
وی با دفاع از سیاست دولت در سه سال گذشته برای افزایش تولید به جای واردات بی رویه گفت: هیچ گاه به آن روز ها و آن سقف واردات نخواهیم رسید.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت جهاد کشاورزی

بخش کشاورزی و توجه به توسعه و عمران روستا ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همواره مورد اهتمام و تایید قانونگذاران ، برنامه ریزان و دستگاه های اجرایی و محور توسعه اقتصادی و اجتماعی بوده و تحولات وسیعی در عرصه کشاورزی و روستاها و مناطق عشایری به وجود آمده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی