اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395042666225608

توسط نخبگان صورت می گیرد

فراهم شدن زیرساخت ها برای تولید محتوا بومی

کد: 1395042666225608

https://goo.gl/y6Ekrg

، تهران , (اخبار رسمی): با ورود نسل سه و چهار فناوری‌های تلفن همراه امکان تولید محتوا توسط نخبگان برای تعالی کشور ایجاد شده و امروز ما بیش از 70 هزار اپلیکیشن داخلی تولید کرده‌ایم.

فراهم شدن زیرساخت ها برای تولید محتوا بومی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران؛ نصراله  جهانگرد، رئیس سازمان فناوری اطلاعات در نشست بهره‌برداری از مراکز سه‌گانه تبادل ترافیک شبکه ملی اطلاعات در استانداری خراسان رضوی در ادامه با بیان اینکه ما در وزارت‌خانه 13 پروژه در این بخش قبول کرده‌‌ایم، گفت: باید در سطح شهر مشهد سیستم وای‌فای ایجاد شده تا دستگاه‌های استان از هماهنگی بیشتری برخوردار باشند.
وی با اشاره به ظرفیت‌های استان و شهر مشهد و همچنین در پیش‌ بودن رویداد مشهد 2017 اظهار کرد: وزارت ارتباطات برای این رویداد فراهم‌سازی بستر شهر هوشمند را در این شهر در نظر گرفته است.
جهانگرد با بیان اینکه سهم پیاده‌سازی ارتباطات کشور بیش از 80 برابر رشد داشته است، تصریح کرد: در حوزه تلفن همراه نیز ما از فناوری‌های نسل 2 و 2.5 برخوردار بودیم. با محوریت سازمان تنظیم مقررات، فناوری‌های نسل 3 ایجاد شد و امروز ما شاهد پیشرفته‌ترین وضعیت در مراکزی مانند شهر مشهد هستیم.
رئیس سازمان فناوری ارتباطات و اطلاعات خاطرنشان کرد:  همه این تلاش‌ها باعث شده تا ما کمی از نقطه صفر فاصله بگیریم. ایجاد مراکز سه‌گانه تبادل ترافیک شبکه ملی اطلاعات نقطه عطفی برای کشور است که طی آن ساختار سنتی مبتنی بر صوت ما به دیتا تغییر یافته است.
جهانگرد اضافه کرد: طی سه سال گذشته ما بین 30، 35 و 70 هزار فرصت شغلی از همین طریق ایجاد کرده‌ایم. در همین راستا نزدیک به دو ماه است که پرتال دولت الکترونیک نیز راه‌اندازی شده و از مراحل مقدماتی عبور کرده‌ایم.
رئیس سازمان فناوری ارتباطات و اطلاعات با بیان اینکه با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات این اهداف عینیت یافته است، گفت: امیدواریم بخش کاملی از این شبکه در هفته دولت افتتاح شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان فناوری اطلاعات ایران

سازمان فناوری اطلاعات ایران نهادی است دولتی وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که با ایجاد و بکارگیری سازوکارهای لازم، حوزه ی فناوری اطلاعات کشور از بخش های دولتی، عمومی و خصوصی را از طریق اعمال سیاست ها، مقررات، استاندارد ها و ... بر پایه مصاح، منافع و امنیت ملی و عمومی، سازماندهی، هدایت و راهبری و کنترل می کند و به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران منافع و مصالح ملی و سیاست های ابلاغی در حوزه فناوری اطلاعات را از طریق نهادها و مجامع بین المللی ذیربط پیگیری می کند. ماموریت این سازمان شامل هدف گذاری، هدایت، نظارت راهبردی، ساماندهی و توسعه امن، ایمن و پایدارفناوری اطلاعات کشور در راستای تامین منافع، مصالح، امنیت ملی، رفاه عمومی و توسعه همه جانبه و پایدارکشور می شود .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]