اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951015214845608

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران :

چابک سازی فرآیندهای مالی و بانکی بافناوری اطلاعات

کد: 13951015214845608

https://goo.gl/zEPFDU

، تهران , (اخبار رسمی): جهانگرد با بیان این که فناوری اطلاعات،در ساخت نهادهای جدید پولی و بانکی موثر است گفت: در تحولات پیش روی نظام بانکی باید ابزار های جدید پولی در خدمت توسعه کسب و کار های تسهیل زندگی مردم معرفی شود.

چابک سازی فرآیندهای مالی و بانکی بافناوری اطلاعات

به گزارش اخبار رسمی به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، نصرا.. جهانگرد در ششمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت اظهار داشت:به نظر می‌رسد فناوری اطلاعات، تاکنون عمدتاً جهت تسهیل فعالیت‌ها در شبکه بانکی مورد استفاده واقع شده و ابزار عرضه خدمات سنتی بانکداری بصورت تکنولوژیکی کمتر به عنوان عامل تحول آمیز و عرضه بستر و ابزار های پویا به مردم و  کسب و کار های متمرکز  مورد توجه قرار گرفته است.

جهانگرد افزود: مسیری که کشور ایران در حوزه‌های IT در حال طی کردن است، قبلا کشورهای پیشرو با یک فاصله یک یا دو دهه ، طی کرده‌اند و تجارب موفق آن نیز موجود است. لذا نظام بانکی کشور می‌تواند با استفاده از همین تجارب، تحولات مورد نیاز در حوزه‌های خرد بانکداری را مورد بررسی قرار داده و بر مبنای آن‌ها مشکلات موجود را مرتفع کند.
وی گفت: استفاده از بستر مبادله دیتا در شبکه ارتباطی و موبایل و عرضه خدمات نوین بانکی مورد انتظار است .
وی چابک سازی فرآیندهای مالی و بانکی را از جمله مزایای بهره گیری از فناوری اطلاعات در نظام بانکی خواند و ادامه داد: در تحولات پیش روی نظام بانکی با توجه به تحلیل رفتارهای مشتریان ابزارها و خدمات جدیدی در اختیار جامعه قرار می گیرد.
جهانگرد در پایان بر ضرورت تولید و استفاده از داده‌ها  و ضرورت سامان‌دهی مناسب داده‌های بزرگاشاره کرد و افزود: در حال حاضر حجم عظیمی از اطلاعات تراکنش‌های مالی مردم در شبکه بانکی تولید می‌شود که تحلیل این داده‌های عظیم می‌تواند اطلاعات مفیدی به همراه داشته باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان فناوری اطلاعات ایران

سازمان فناوری اطلاعات ایران نهادی است دولتی وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که با ایجاد و بکارگیری سازوکارهای لازم، حوزه ی فناوری اطلاعات کشور از بخش های دولتی، عمومی و خصوصی را از طریق اعمال سیاست ها، مقررات، استاندارد ها و ... بر پایه مصاح، منافع و امنیت ملی و عمومی، سازماندهی، هدایت و راهبری و کنترل می کند و به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران منافع و مصالح ملی و سیاست های ابلاغی در حوزه فناوری اطلاعات را از طریق نهادها و مجامع بین المللی ذیربط پیگیری می کند. ماموریت این سازمان شامل هدف گذاری، هدایت، نظارت راهبردی، ساماندهی و توسعه امن، ایمن و پایدارفناوری اطلاعات کشور در راستای تامین منافع، مصالح، امنیت ملی، رفاه عمومی و توسعه همه جانبه و پایدارکشور می شود .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]