اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395042766795464

وزیر جهاد کشاورزی: از هفته آینده

محصولات کشاورزی دربورس کالا عرضه می‌شود

کد: 1395042766795464

http://goo.gl/C0ufRU

، تهران , (اخبار رسمی): وزیر جهاد کشاورزی گفت: با هدف شفاف سازی میزان عرضه و تقاضا و تامین به موقع و کافی محصولات از هفته آینده کالاهای اساسی کشاورزی نظیر روغن، برنج، مرغ و شکر در بورس کالا عرضه می‌شود.

محصولات کشاورزی دربورس کالا عرضه می‌شود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهادکشاورزی، محمود حجتی در بیست و هفتمین نشست شورای هماهنگی روسای مراکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دستگاه‌های اجرایی کشور که در محل این وزارتخانه برگزار شد، افزود: با ورود کالاهای اساسی به بورس کشاورزی و قرار گرفتن آن روی تابلو، میزان عرضه و تقاضای این محصولات در جامعه نیز مشخص خواهد شد.

وزیر جهادکشاورزی خاطرنشان کرد: تامین ذخایر راهبردی کالاهای اساسی و تنظیم بازار محصولات کشاورزی در سطح کلان مطابق قانون بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است.

وی به تدوین برنامه پنج ساله برای صفر کردن تراز تجاری در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: تراز تجاری کشاورزی در سال 92 حدود منفی 8.1 بوده و این رقم با افزایش میزان صادرات و کاهش واردات به منفی 3.4 میلیارد دلار رسیده و تراز منفی 4.7 میلیارد دلار کاهش یافته است.

حجتی یادآور شد: با لغو تحریم ها پس از برجام دسترسی بخش کشاورزی به دانش، فناوری های جدید و نهاده های با کیفیت تسهیل شده است.

وزیر جهاد کشاورزی افزایش سطح استانداردها، کیفیت و سلامت محصولات کشاورزی در کشور را از دستاوردهای دولت یازدهم خواند و خاطر نشان کرد: امروزه یک میلیارد و 800 میلیون دلار صادرات پسته داریم بدون آن که از افلاتوکسین خبری باشد.

وی با اذعان به این که محصولات کشاروزی ایران توانسته است به حساسیت های موجود در دنیا به خصوص کشورهای اروپایی در زمینه سلامتی پاسخ مثبت دهد، تصریح کرد: صادرات و توزیع میگوی ایران در بازار اروپای غربی نشان دهنده رعایت استانداردهای بالای این محصول است و ما نباید خودمان را دست کم بگیریم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت جهاد کشاورزی

بخش کشاورزی و توجه به توسعه و عمران روستا ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همواره مورد اهتمام و تایید قانونگذاران ، برنامه ریزان و دستگاه های اجرایی و محور توسعه اقتصادی و اجتماعی بوده و تحولات وسیعی در عرصه کشاورزی و روستاها و مناطق عشایری به وجود آمده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی