اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395050370045517

نماینده اتاق اصناف ایران در قائنات:

وانت بارها نفس بازار را گرفته اند

کد: 1395050370045517

http://goo.gl/nyB0XU

، تهران , (اخبار رسمی): نماینده اتاق اصناف ایران در استان خراسان جنوبی گفت: فعالیت بیش از حد روز بازارها و فروشندگان وانت بارها نفس بازار قائنات را گرفته و باعث رکود بازار کسب شده است.

وانت بار دستفروش

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف ایران حسن مالکی نژاد نماینده اتاق اصناف ایران در قائنات افزود: 5 هزار واحد صنفی شهرستان قائنات در حالی فعالیت می‌کنند که شاهد برگزاری روزبازارها هستند ضمن اینکه بیش از 600 دستگاه وانت نیز به صورت سیار فعالیت می‌کنند که این امر بازار کسب را راکد کرده است.

وی تصریح کرد: در همه شهرها، روز بازارها در یک روز فعالیت می‌کنند، اما متاسفانه دستفروش ها و وانت بارها در شهرستان قائنات با ایجاد بازار کذایی هر روز اقدام به فروش کالا می‌کنند و این موضوع به یک معضل جدی برای اصناف تبدیل شده است.

مالکی نژاد اظهار کرد: در حالی که اصناف به صورت قانونی فعالیت می‌کنند و مالیات، عوارض و دارایی پرداخت می‌کنند اما فعالیت غیرقانونی روزبازارها و دستفروشان آسیب های زیادی را به اصناف وارد کرده است.

وی افزود: متاسفانه شهرداری شهرستان قائنات هیچ گونه اقدامی را برای جلوگیری از فعالیت روزبازارها انجام نمی دهد در حالی که عوارض سنگینی را از کسبه دریافت می‌کند و به راحتی مجوز فروش به دست فروشان نیز می‌دهد.

مالکی نژاد گفت: چندین بار به اتاق اصناف ایران، شهرداری و سایر ارگان ها برای همیاری با اصناف و ساماندهی دستفروشان نامه ارسال کرده ایم اما تا کنون جواب نگرفته ایم .

نماینده اتاق اصناف ایران در قائنات تصریح کرد: شهرستان قائنات دارای 270 روستا است که این روزبازارها و دست فروشان در روستاها نیز فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه کالاهایی که توسط دست فروشان و روزبازارها به فروش می‌رسد، اکثرا کالای قاچاق یا غیر استاندارد است، افزود: اگر اصناف اقدام به فروش کالای قاچاق کنند، مشمول جریمه های سنگین  می شوند و یا مغازه شان پلمپ می شود اما کسی جلوی فروش کالای قاچاق در روزبازارها را نمی‌گیرد.

مالکی نژاد در خصوص ادغام اتحادیه‌های همگن گفت: در حال حاضر مشکل اصلی اصناف ادغام نیست چرا که اتحادیه‌های شهر قائنات بدون دغدغه به فعالیت می‌پردازند، بلکه مشکل اصلی رشد قارچ گونه روزبازارها و دست فروشان است که آسایش و درآمد را از کسبه گرفته اند.

وی افزود : به نظر می رسد به جای اجرای مصوبه ادغام، بهتر است بیمه صنوف به مرحله اجرا درآید چون اکثر کسبه قائنات دارای سنین بالا هستند و توان پرداخت هزینه های درمانی خود را ندارند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی