اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951215241725517

راه اندازی سامانه جامع انبارها در کشور

کد: 13951215241725517

https://goo.gl/iwknU5

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرکل امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: برای شفاف و روان سازی شبکه توزیع کالا در کشور، سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا راه اندازی شده است.

راه اندازی سامانه جامع انبارها در کشور

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف ایران، عباس تابش مدیرکل امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مقدمات بسیار خوبی در استان کردستان فراهم است که امیدواریم خروجی خوبی نیز داشته باشد.

وی با بیان اینکه تاکنون در این سامانه ۳۰۰ هزار رکورد ثبت شده است اضافه کرد: ۱۱۲ هزار رکورد بدون ایراد بوده و ۱۱۸ هزار رکورد به تفکیک استان ها انجام شده که سه هزار رکورد آن، مربوط به استان کردستان است.
تابش با اشاره به اینکه تا آخر امسال فرصت است که این سامانه در تمامی استان ها عملیاتی شود گفت: با ایجاد این سامانه، هیچ باری بدون بارنامه اجازه فعالیت نخواهد داشت.
وی اظهار کرد: باید تمامی انبارها اعم از تولیدی، وارداتی و صادراتی، در این سامانه ثبت شود تا در آینده مشکلی برای فعالان این حوزه ایجاد نشود.
مدیرکل امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: نیاز است رسانه ها و بویژه صدا و سیما برای آگاه کردن مردم از این سامانه، همکاری لازم را با دستگاه ها داشته باشند.
تابش با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدامات خوبی در راستای شفاف سازی شبکه توزیع کالا انجام داده است ادامه داد: یکی از این اقدامات، واگذاری ۲۰ درصد از خُرده فروشی کالا به فروشگاه های زنجیره ای رفاه است.
وی با اشاره به هدف این کار گفت: این فروشگاه ها دارای مدیریت واحد، شفافیت در ورود و خروج و توزیع کالا هستند که این مهم، می تواند کمک قابل توجهی در راستای کاهش خرید کالاهای قاچاق باشد.
تابش با بیان اینکه اولین سیاست دولت در بحث فروشگاه های زنجیره ای استفاده از توانمندی موجود در فروشگاه های سنتی است افزود: امیدواریم این کار، به توسعه فروشگاه های زنجیره ای در استان های مختلف بینجامد.
مدیرکل امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت به شرکت های پخش نیز اشاره کرد و گفت: سامانه ای در کل کشور به نام انجمن شرکت های پخش ایجاد شده است.
تابش اضافه کرد: برای اولین بار در کشور، صدور مجوز به شرکت های پخش بدون حضور صاحب شرکت و حداکثر ظرف مدت ۱۵ روز انجام می شود.
وی به بحث برند سازی نیز گریزی زد و گفت: در کشور موانع زیادی برای تبلیغات وجود دارد؛ بنابراین باید برای افزایش استفاده از کالاهای داخلی و کاهش مصرف کالاهای قاچاق، کیفیت کالاهای داخلی و برند سازی را ارتقا دهیم.
در استان کردستان هزار و ۴۷ پروانه بهره برداری صادر شده که ۳۰۰ پروانه آن باطل شده است. از ۳۰۰ پروانه ای که باطل شده است، ۱۶۰ پروانه بهره برداری وجود خارجی نداشته است و ۱۴۰ پروانه بهره برداری که فقط شامل مستحدثات، مکان و سوله، بدون خط تولید بوده است.
در نهایت ۷۵۷ واحد تولید صنعتی در کردستان که دارای مکان مشخص، تجهیزات و خط هستند شناسایی شده‌اند و از این تعداد نیز ۱۲۷ واحد راکد، ۳۳۹ واحد فعال با ظرفیت بالای ۵۰ درصد و ۲۹۱ واحد نیمه فعال هستند.
۷۵۷ واحد تولیدی صنعتی در استان شناخته شده که با ارزش هزینه ۱۰ هزار میلیارد ریال برای هشت هزار و ۵۰۰ نفر اشتغالزایی فراهم کرده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]