اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395050772325735

پس از تفاهم‌ نامه بین وزارتخانه های دادگستری و علوم

کمیته حقوق شهروندی در وزارت علوم تشکیل شد

کد: 1395050772325735

http://goo.gl/QsMOFW

، تهران , (اخبار رسمی): در راستای تحقق مفاد تفاهم‌ نامه منعقد شده بین وزارتخانه های دادگستری و علوم، تحقیقات و فناوری، کمیته حقوق شهروندی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تشکیل شد.

کمیته حقوق شهروندی در وزارت علوم تشکیل شد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری، پیرو انعقاد تفاهم نامه همکاری که در خرداد ماه گذشته به امضای پور محمدی وزیر دادگستری و محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رسید، کمیته حقوق شهروندی وزارت علوم با حضور نمایندگان وزارت دادگستری، وزارت علوم و رییس کرسی حقوق بشر، صلح و دموکراسی یونسکو تشکیل و در نخستین جلسه آن که در تاریخ 4 /5/ 1395 در معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت علوم تشکیل شد، اعضای کمیته راهکارهای اجرای تفاهم نامه را بررسی کردند.

در این جلسه اعضای کمیته تصمیم گرفتند نسبت به تدوین آیین نامه کمیته اقدام نمایند و در ادامه چگونگی و راه اندازی انجمن ها و کانون های دانشجویی حقوق شهروندی در دانشگاههای سراسر کشور را بررسی کردند. هم چنین اعضای کمیته، مشارکت فعال دانشجویان تحصیلات تکمیلی در راه اندازی و مدیریت انجمن های علمی دانشجویی اخلاق شهروندی و حقوق شهروندی، راهکارهای مناسب حمایت از پایان نامه نامه های دانشجویی در زمینه های حقوق بشر و حقوق شهروندی را مورد تأکید قرار دادند.

پیشنهاد معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری و عضو کمیته حقوق شهروندی وزارت علوم مبنی بر تصویب رشته دکترای پژوهشی حقوق بشر اسلامی مورد استقبال اعضا قرار گرفت و مقرر گردید پیگیری های لازم در این زمینه صورت پذیرد. همچنین همکاری و مشارکت فعال کمیته حقوق شهروندی وزارت علوم در برگزاری جشنواره حقوق شهروندی در دهه مبارکه فجر مورد تأکید قرار گرفت  و مقرر شد به نحو مقتضی نسبت به اطلاع رسانی به منظور مشارکت فعال استادان و دانشجویان و نویسندگان مقالات و پایان نامه ها و کتب منتشره در زمینه حقوق بشر و حقوق شهروندی در این جشنواره اقدام شود.

بر اساس این گزارش اعضای کمیته حقوق شهروندی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به شرح زیر هستند:

محمد روشن- معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 

محمود عباسی – معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری

 سید ضیاء هاشمی – معاون فرهنگی- اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

 حسین میر محمد صادقی – رییس کرسی حقوق بشر، صلح و دموکراسی یونسکو

محمد مهدی مقدادی – مدیر گروه حقوق خصوصی دانشگاه مفید

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

لازم است در هر زمان تحلیل دقیق و صحیحى از وضعیت و جایگاه تاریخى آموزش عالى داشته باشیم. این علم و آگاهى به دلیل اینکه براى تعیین نحوه و خط مشى حرکت آتى این بخش ضرورى است، موجب وحدت نظر و تحلیل همگان با دست‏اندرکاران آموزش عالى کشور مى‏شود. ما براى سهولت، تاریخ آموزش عالى ایران را به سه دوره باستانى، میانى و اخیر یا معاصر تقسیم نموده‏ایم. بر مبناى اطلاعات در دست، در زمان داریوش، مدرسه پزشکى «سائیسم» جهت تربیت طبیب با کتابخانه‏اى معتبر دایر بوده است. مجمع علمى همدان نیز در آن زمان با 100 نفر عالم و دانشمند به فعالیت مشغول بوده است. علاوه بر اینها از فرهنگستان اردشیر نیز در شهر سارد ذکر به میان آمده است. مدارس دوره ساسانى مثل ریواردشیر به انتقال معارف آن عصر و تربیت دانشمند مشغول بوده‏اند. شاخص‏ترین سابقه آموزشى موجود و در دسترس در دوران باستانى را مى‏توان تشکیل و تأسیس مدرسه «جندى شاپور» در شرق محل فعلى شوش توصیف نمود. این مدرسه که 500 سال عمر کرده، پایدارترین مدرسه عالى در تاریخ ایران بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش