اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395051677065517

معاون وزیر صنعت خبر داد

مبارزه جدی برای برخورد باقاچاق قطعات خودرو

کد: 1395051677065517

http://goo.gl/RL8Vga

، تهران , (اخبار رسمی): قائم مقام وزیر و معاون امور اقتصادی و بازرگانی از برنامه وزارت صنعت،معدن و تجارت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای برخورد با قاچاق قطعات خودرو خبر داد.

مبارزه جدی برای برخورد باقاچاق قطعات خودرو

به گزارش اخباررسمی و به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف ایران، مجتبی خسروتاج، قائم مقام وزیر و معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای بررسی ظرفیت‌های تولیدی و صادراتی ،  از سه واحد تولید‌کننده انواع رادیاتور، تسمه و سوپاپ موتور در شهرک صنعتی کاوه در نزدیک ساوه بازدید کرد.

معاون امور اقتصادی و بازرگانی گفت: در میان کشفیات کالاهای قاچاق در سال‌های گذشته متأسفانه بعضاً با قاچاق قطعات یدکی خودرو و یا مشاهده اجناس نامرغوب در بازار مواجه بوده‌ایم.

وی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت در نخستین اقدام برای مبارزه با این امر طی بخشنامه‌ای به تأمین‌کنندگان اصلی قطعه یدکی خودرو ( دو شرکت ساپکو و سازه‌گستر) اعلام کرده و از آنها خواسته شده که در تهیه و تأمین قطعات مورد نیاز به اصالت کالا از بابت اینکه قاچاق نباشد و همان طور به کیفیت آنها توجه بیشتری کنند.

به گزارش شاتا ، خسروتاج گفت: در قدم دوم و همزمان در جلساتی  با شرکت‌های مشمول  ارائه خدمات پس از فروش  ، همچون سایپا یدک، ایساکو، گواه، دنا، گروه بهمن، رنو پارس و مزدا یدک و … نیز اعلام شده است که در ارائه خدمات پس از فروش در تعمیرگاه‌های تحت مدیریت خود دقت کنند. کالاهای قاچاق و غیر استاندارد مشاهده نشود.

قائم مقام وزیر و معاون امور اقتصادی و بازرگانی  در بازدید از سه واحد تولیدی مذکور و برپایی نشستی با اتحادیه صنف فروشندگان قطعه یدکی خودرو نیز نحوه مقابله با قاچاق قطعات یدکی را در بخش عرضه و با کمک اتحادیه ذیربط بررسی و مقرر نمود  برای تهیه طرح جامع برخورد با اقلام قاچاق در جلسات آتی روی جزییات موضوع بیشتر کار شود .

خسروتاج افزود : صنعت قطعه سازی خودرو امروز با حدود تقریبی 270 هزار نفر شاغل و ارزش تولیداتی نزدیک به 21 هزار میلیارد تومان از جمله صنایعی  است که چنانچه بخواهیم در ساخت داخلی قطعات عمق بیشتری بوجود آوریم بایستی برای سرمایه گذاری و توسعه انها تشویق ها و انگیزه های جدیدی را ایجادکنیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی