اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395051778330212

یک فعال آموزش در حوزه های هنر، تبلیغات و ارتباطات تاکید کرد

لزوم ورود تشکل‌های صنفی به بحث آموزش

کد: 1395051778330212

http://goo.gl/O696rG

، تهران , (اخبار رسمی): مدیر موسسه ایده، سطح پایین مهارت میان فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و کمبود فضای آموزشی را از مهم‌ترین مشکلات کسب و کارهای مرتبط با هنرهای تجسمی دانست و گفت: تشکل‌های صنفی بایستی به بحث آموزش کمک کنند.

لزوم ورود تشکل‌های صنفی به بحث آموزش

به گزارش روابط عمومی موسسه ایده، آرش سلطانعلی افزود: با وجود افزایش محیط‌ های کسب و کار و رقابتی شدن بازار، کیفیت آموزش دانشگاهی این رشته‌ها بهبود چندانی نیافته است و در حال حاضر علاقه‌مندان به رشته‌های هنرهای تجسمی و ارتباطات چندین سال از وقت خود را در دانشگاه‌ها صرف می‌کنند اما مهارت لازم برای کار حرفه ای در این حوزه‌ها را به دست نمی‌آورند. 
وی ادامه داد: زمانی که این افراد برای ورود به بازار کسب و کار اقدام می‌کنند، بازار روی خوشی به آنها نشان نمی‌دهد؛ حتی اگر از بهترین دانشگاه‌های کشور مدرک کارشناسی‌ارشد خود را گرفته باشند.
مدیر موسسه ایده بیان کرد: این در حالی است که فضای کسب و کار در شرایط فعلی نیاز بسیار زیادی به طراحان و عکاسان و انیماتورها و کارشناسان ارتباطات و تبلیغات دارد چرا که بستر عرضه مهارت آنها افزایش قابل توجهی یافته و بازار در این زمینه به شدت رقابتی شده است.
سلطانعلی افزود: برای مثال در زمینه تبلیغات، تعداد رسانه‌ها و بستر ارائه محصولات تصویری قابل مقایسه با گذشته نیست به گونه‌ای که اکنون حجم انبوهی از روزنامه‌ها و مجلات، شبکه‌های تلویزیونی و اینترنتی، بیلبوردها و دیگر فضاهای محیطی، امکان ارائه انواع تبلیغات را فراهم کرده‌اند.
وی ادامه داد: در این میان رشد فضای وب و پیدایش شبکه‌های مجازی متعدد در سال‌های اخیر فضای تبلیغاتی و ارتباطی جدیدی را در اختیار  بنگاه ها قرار داده است تا پیام های خود را بهتر منتشر کنند و برای این امر به هنرمندان خلاق و کارشناسان ماهر نیاز دارند اما فضای آموزشی کشور به این نسبت رشد نکرده است.
این فعال حوزه آموزش اضافه کرد: با وجودی که بر تعداد دانشگاه‌های ارائه دهنده رشته‌های هنری به میزان قابل توجهی افزوده شده است اما بازدهی آنها از نظر کیفی به شدت کاسته شده است و به عبارت دیگر کمیت این فضاها افزایش ولی کیفیت آنها کاهش یافته است.
مدیر موسسه ایده گفت: در شرایطی که فضای کسب و کار در زمینه هنرهای تجسمی رقابتی‌تر و همچنین نیاز به تبلیغات و ارتباطات تجاری بیشتر شده است، بازار کار به متخصصان ماهر نیاز دارد، اما در حال حاضر با حجم بالایی از فارغ‌التحصیلان بدون مهارت روبه‌روست. 
سلطانعلی بیان کرد: همین مساله ورود موسسات آموزشی آزاد را به بحث آموزش‌های مهارتی به فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و سایر علاقه‌مندان فعال در حوزه هنرهای تجسمی و ارتباطات را دارند ضروری تر کرده است و اکنون تعدادی از این موسسات دوره‌هایی را در حوزه‌های تصویرسازی، صفحه‌آرایی، فیلمبرداری، عکاسی، گرافیک،  تیلیغات و بازاریابی برگزار می‌کنند. 
وی ورود چنین مجموعه‌هایی را به بحث آموزش، اتفاق مبارکی دانست و افزود: مشکلی که وجود دارد این است که حجم متقاضیان و ضرورت آموزش از ظرفیت موسسات حرفه ای موجود بسیار بیشتر است و آنها نمی‌توانند پاسخگوی خیل عظیم متقاضیان در این حوزه باشند. 
مدیر موسسه ایده ادامه داد: در حال حاضر چند موسسه محدود، دوره‌های آموزشی باکیفیتی را به متقاضیان ارائه می‌کنند و لازمه حل مشکل کمبود فضاهای آموزش حرفه ای، ورود تشکل‌های و انجمن‌های صنفی مرتبط با حوزه گرافیک و تبلیغات به این موضوع است.
سلطانعلی بیان کرد: یکی از تشکل‌هایی که می‌تواند کمک شایانی در زمینه آموزش تبلیغات و بازاریابی ارائه دهد، انجمن صنفی تبلیغات است که بر اساس ماموریت و وظیفه‌ای که بر عهده دارد، بایستی نه آنگونه که تا کنون چندین بار ادعا کرده است، بلکه بطور واقعی دست به کار آموزش شود. 
مدیر موسسه ایده بیان کرد: مجموعه‌های فعال در حوزه آموزش هنر و تبلیغات، انتظار حمایت ویژه‌ای از نهادها و تشکل‌های صنفی ندارند چرا که تاکنون به تنهایی مسئولیت بخش زیادی از نیاز آموزشی جامعه در این زمینه را بر دوش کشیده‌اند.
به گفته سلطانعلی، انتظار می‌رود نهادهایی مانند انجمن صنفی تبلیغات همانگونه که تا به حال چند بار اظهار علاقه کرده‌اند، کمر همت ببندند و به صورت واقعی وارد حوزه‌ آموزش شوند، نه صرفا با سردادن شعار آن.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه ایده

مدرسه هنری ایده به عنوان یک موسسه غیردولتی با هدف آموزش، پژوهش و تولید درعرصه فرهنگ و هنر در سال 1387 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجازه فعالیت گرفت. با انگیزه توسعه و رشد خلاقیت ها و اعتلای هنر ایران و به منظور بازنگری در ساختار فعالیت ها و ساماندهی هنرهای تجسمی ایران ، به عنوان یکی از ارکان اشاعه فرهنگ و هنر ایرانی با برگزاری نمایشگاه های متوالی در گالری ایده مشارکت دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش