اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395051980435517

در 4 ماه نخست سال جاری انجام شد

1.2میلیون فقره بازرسی از صنوف سراسر کشور

کد: 1395051980435517

http://goo.gl/xB0SXZ

، تهران , (اخبار رسمی): بازرسی اصناف 2تعداد کل بازرسی هــا از صنوف در سراســر کشور در چهار ماه نخست سال جاری، یک میلیون و 226 هزار و 912 فقره بود که توسط بازرسان انجام شده است.

1.2میلیون فقره بازرسی از صنوف سراسر کشور

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف ایران، 62 هزار و 984 فقره پرونده با برآورد جریمــه پیشنهادی به ارزش بیش از 151 میلیارد و 470 میلیون ریال تشکیل شده و تمام پرونده های متشکله به تعزیرات حکومتی یا سازمان ها و ادارات صنعت، معدن و تجارت ارجاع شده است .

طی این دوره 46 هزار و 406 فقره شکایت توسط واحدهای بازرسی اصناف دریافت شد که  59 درصد در بخش کالا و  41 درصد در بخش خدمات بود.

از مجموع شکایات دریافتی  20 درصد به صورت حضوری ، 62 درصد  تلفنی و   18 درصد به صورت کتبی دریافت و مورد رسیدگی واقع شده است .

پس از بررسی های معموله و ارزیابی کارشناسان، تعداد 44 هزار و 721 فقره شکایت قابل پیگیری تشخیص داده شده که برای رسیدگی و برخورد قانونی به ادارات و مراجع ذیربط ارسال شده و از کل شکایات قابل پیگیری 15 درصد  منجر به رضایت شاکی،  32 درصدمتخلف،  37 درصد غیرمتخلف و  16 درصد در دست بررسی است.

گزارش معاونت نظارت و بازرسی اتاق اصناف ایران حاکیست: بیشترین تخلفات بوقوع پیوسته در بخش کالا، مربوط به میوه و مرکبات ، نان ، تخم مرغ ، گوشت مرغ ، گوشت قرمز ، لبنیات و قند و شکر  و در بخش خدمات  مربوط به   مشاوران املاک و آرایشگران است ضمن آنکه بیشترین عناوین تخلف مربوط به درج نکردن قیمت، گرانفروشی و عدم صدور صورتحساب است .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی