اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052081855364

مدیر عامل بانک قوامین :

مطالبات معوق دولتی وصول می شود

کد: 1395052081855364

http://goo.gl/RBXBNH

، تهران , (اخبار رسمی): نتاج گفت: معوقات بانک قوامین قابل مدیریت و منطقی است و معوقاتی که در بخش دولتی وجود دارد نیز به حیطه وصول در خواهد آمد.

نتاج

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی بانک قوامین، غلامحسین تقی نتاج در نشست خبری امروز، با بیان اینکه میزان معوقات باید حدود 3 درصد باشد و صعود آن به 5 درصد یعنی عبور از خط قرمز، گفت: باید توجه داشته باشیم 90 هزار میلیارد تومان اعلام شده، مربوط به ترازنامه بانک ها بوده و ممکن است برخی از بانک ها  معوقات خود را «جاری سازی» کرده باشند.

مدیرعامل بانک قوامین به رقم 540 هزار میلیارد تومانی بدهی دولت به بانک ها اشاره کرد و افزود: 140 هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به نظام بانکی و مابقی آن به اشخاص حقیقی و حقوقی است؛ طلبکاران دولت نیز به نظام بانکی بدهی دارند و در صورتی که طلب خود را وصول کنند، بدهی خود به بانک ها را خواهند پرداخت.

وی با تاکید بر اینکه سقف 10 درصدی ذی نفع واحد سهامداری در هیچ بانکی رعایت نشده و بانک مرکزی به درستی در حال تصمیم گیری درباره افزایش ذی نفعان سهامداری است که البته پیشنهاد ما بین 25 تا 30 درصد است.

نتاج درباره پرداخت تسهیلات به گروه شرکت های وابسته به ناجا، گفت: تمامی تسهیلات ارائه شده به این گروه از شرکت ها با طرح های توجیهی بوده است؛ با توجه به بخشنامه سال 1394 بانک مرکزی به بانک ها و با تعاملی که صورت گرفت 20 درصد از معوقات این تسهیلات دریافت و برای مابقی آن برنامه پرداخت از سوی تسهیلات گیرندگان ارائه شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بانک قوامین

انک قوامین در ابتدای دهه 70 حضور در نظام پولی وبانکی کشور را با نام صندوق قرض الحسنه ناجا تجربه کرد و پس از آن درسال 79 با تغییر نام به موسسه پس انداز وقرض الحسنه قوامین برگی نو در دفتر خدمات بانکی باز نمود و رسالت خود را از خدمت رسانی به کارکنان ناجا به عموم مردم تسری داد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه