اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052383545763

چراغ سبز آمل به پرورش ماهی خاویاری

کد: 1395052383545763

http://goo.gl/Onfj4H

، تهران , (اخبار رسمی): در نشست بررسی ظرفیت های اشتغال شیلاتی آمل در زمینه پرورش ماهی خاویاری مسئولان این شهرستان نسبت به راه اندازی این شغل در آمل چراغ سبز نشان دادند

چراغ سبز آمل به پرورش ماهی خاویاری

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از سازمان شیلات، سید جعفر رسولی معاون برنامه ریزی فرمانداری ویژه آمل در سخنانی با اشاره به اینکه رویکرد دولت در شهرستان های مازندران که عمدتا قطب کشاورزی است حمایت است تصریح کرد: صنعت و کشاورزی در آمل رونق خوبی دارد، آمل در پرورش مرغ و جوجه کشی حرف نخست در مازندران می زند.

وی با بیان اینکه 39 هکتار سطح زیرکشت برنج در آمل است، عنوان کرد: باید پتانسیل ها در زمینه کشاورزی در آمل شناسایی شود.

رسولی با اشاره به اینکه پرورش ماهیان خاویاری زمینه جدیدی برای اشتغالزایی در آمل است، تصریح کرد: تعدادی مزرعه ماهی خاویاری در آمل وجود دارد که عمر 4 ساله دارد اما می تواند توسعه یابد.

رسولی با اعلام اینکه دولت در زمینه پرورش ماهی خاویاری تسهیلات ارائه می دهد، بیان کرد: صندوق مهر امید تسهیلات به متقاضیان پرورش ماهی ارائه می دهد تا زمینه پرورش ماهی خاویاری برای تولید گوشت و خاویار آن فراهم شود.

معاون فرمانداری ویژه آمل با بیان اینکه خاویار بازار خوبی دارد و می تواند این طرح در روستاها گسترش یابد، افزود: بوم گردی دانش عظیمی می خواهد اما می توانیم به اقتصاد گیاهان دارویی و پرورش شیلاتی تکیه کنیم.

وی با اشاره به اینکه مسئولان رفتار و بستر مناسب برای این شغل جدید را فراهم کند، اظهار کرد: کاهش بیکاری و رونق اشتغال از اهداف حمایت مسئولان از این طرح است.

سید هادی عقیلی رئیس اداره شیلات آمل نیز با اشاره به اینکه آمل رتبه نخست را در حوزه ثبت متقاضی برای طرح های شیلاتی دارد، بیان کرد: پرورش ماهی خاویاری از طرح های مزیت دار در حوزه شیلاتی است.

وی با بیان ویژگی های ماهی خاویاری عنوان کرد: ماهی خاویاری در نقطه مرزی آب شور و شیرین مدتی ماندگار می شود.

عقیلی با اشاره به اینکه ماهی خاویاری پس از سالها برای تخم گذاری به رودخانه ای که در آن متولد شده باز می گردد و شاید به این دلیل است که تا برای کسی که او را پرورش داده به صرفه باشد و این خلقت خداوند است، یادآور شد: تولید ماهی خاویاری در اوزان مختلف میسر است و در هر وزنی قابل خرید و فروش است.

رئیس اداره شیلات آمل با تاکید بر اینکه به دلیل حفاظت از محیط زیست صید ماهی خاویاری از خزر صورت نمی گیرد، تصریح کرد: صید ماهی خاویاری در خزر ممنوع است،تنها تخم ماهی خاویاری از دریا استحصال می شود.

وی با بیان اینکه پرورش ماهی خاویاری یک فرصت وِیژه برای اشتغالزایی است، افزود: برخلاف ماهی قزل آلا که حساس است ماهی خاویاری مقاوم است و توانایی انطباق با آب شور و شیرین را دارد.

این مسئول بیان کرد: از پساب آبی که در آن پرورش ماهی خاویاری صورت گرفته برای کود گل های آپارتمانی و گلخانه ها استفاده می شود.

وی گفت: افراد بدون رشته مرتبط نیز می توانند با استخدام یک مدیر فنی در زمینه پرورش ماهی موفق باشند.دولت نیز در این زمینه تسهیلات با سود سه درصد و بازپرداخت 6 تا 7 سال پرداخت می کند

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان شیلات ایران

بهره برداری از سواحل جنوبی دریای خرز به صورت اجاره ای - سالانه از سال 1219 شمسی ( زمان سلطنت محمد شاه قاجار) آغاز شد. این نظام حقوقی در بهره برداری به مدت 80 سال تا 1299 شمسی ادامه داشته است. تا زمان محمد شاه, حاکمان هر منطقه به میل خود رودخانه ها و دریا را به اتباع روسیه اجاره می دادند. اما از سال 1215 هجری شمسی این اختیار با فرمان محمد شاه لغو شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]