اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052484405517

مبارزه با قاچاق موضوع ملی است

کد: 1395052484405517

http://goo.gl/GLbgxr

، تهران , (اخبار رسمی): برخورد با قاچاق کالا یک موضوع ملی است زیرا اصل این موضوع به تولید داخل، اشتغالزایی، معیشت و درآمدزایی را هدف قرار می دهد.

مبارزه با قاچاق موضوع ملی است

به گزارش اخباررسمی و به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف ایران، امیر محمد پرهام فر معاون اداره کل فعالیت‌های اقتصادی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه مقابله عمومی با این پدیده شوم نیازمند حمایت عمومی شهروندان از محصولات داخلی است، افزود: قاچاق کالا اقتصاد کشور را از نظر تولید، سرمایه‌گذاری، صادرات و اشتغال تحت تأثیر قرار داده و آثار مخربی بر جا می‌گذارد بنابراین قاچاق کالا و لزوم مبارزه با این پدیده از مباحث مهم کشور در عرصه اقتصادی به شمارمی رود.

وی اظهارداشت : این پدیده برنامه‌ها و سیاست‌های توسعه اقتصادی کشوررا مختل کرد و منجر به کاهش تولیدات داخلی، افزایش بیکاری و مشکلات ناشی از آن می‌شود.

معاون اداره کل فعالیت‌های اقتصادی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: قاچاق کالا موجب کاهش تولیدات داخلی و در نتیجه افزایش میزان بیکاری می‌شود و این امر تأثیر نامطلوبی بر تولید ناخالص داخلی می‌گذارد ؛ قاچاق همچنین باعث می‌شود که انگیزه سرمایه گذاری مولد اقتصادی کاهش یابد در نتیجه سرمایه به جای اینکه در امور مولد اقتصادی به کار افتاد و باعث تولید و اشتغال شود به سوی قاچاق منحرف می‌شود و به این ترتیب بخشی از منافع در دسترس جامعه از چرخه اقتصاد مولد خارج می‌شود.

سعید غلامی مدیرگروه بازرگانی مرکز پژو هش های مجلس شورای اسلامی هم گفت: قاچاق یک پدیده چند وجهی است و تنها ناشی از یک علت نیست.

وی در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: قاچاق تابع عوامل اقتصادی تابع وجود ممنوعیت‌ها در ورود بعضی از کالاها، ایجاد فضای کسب و کار پیچیده و پر هزینه در تجارت رسمی، اقتصاد زیر زمینی و … است.

وی با تصریح اینکه اقتصاد زیر زمینی در حوزه تجارت بصورت قاچاق نمایان می‌شود، اظهارداشت: پروسه فضای کسب و کار در کشور باید تسهیل شود.

غلامی با اشاره به این جمله که مبارزه با قاچاق با از بین بردن انگیزه قاچاق حاصل می‌شود، گفت: دولت با فراهم کردن شرایط مناسب برای وارد کنندگان قانونی و بالابردن ریسک قاچاق، زمینه از بین رفتن پدیده شوم قاچاق را رقم خواهد زد.

وی افزود: تسهیل شرایط برای واردکنندگان قانونی و کاهش ریسک واردات قانونی مهمترین عوامل کاهش ورودغیرقانونی کالا به کشور است. هنگامی که واردات قانونی در کمترین زمان انجام شود دیگر برای قاچاقچی مقرون به صرفه نخواهد بود کالا را از مسیرهای غیرقانونی وارد بازار کند.

این کارشناس امور بازرگانی مبارزه با کالای قاچاق در مبادی ورودی را بسیار مؤثر دانست و اظهارداشت: مبارزه در مبادی ورودی از ورود کالای قاچاق به سطح عرضه و برهم خوردن آرامش بازار جلوگیری می‌کند.

وی در ادامه با اعلام اینکه قاچاق 25 میلیارد دلاری در کشور هیچ ارتباطی با قاچاق خرد، کوله بری، ملوانی، مرز نشینی ندارد به موضوع قاچاق سازمان یافته اشاره کرد و گفت: مبارزه با قاچاق سازمان‌یافته کالاهای خارجی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری است.

غلامی تصریح کرد: کالاهای قاچاق آسیب‌های فراوانی به اقتصاد جامعه و درآمدهای دولتی وارد می‌کند و از طرف دیگر منجر به کاهش تولید داخلی، بیکار شدن کارگران، فرار سرمایه و …می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]