پانل آینده نگاری طرح جویشگر بومی برگزار شد

کد: 1395052586075969

http://goo.gl/4q53v5

، تهران , (اخبار رسمی): پانل آینده نگاری جویشگر بومی با هدف رتبه بندی عدم قطعیت‌های کلیدی طرح در محل پژوهشگاه برگزار شد.

پانل آینده نگاری طرح جویشگر بومی برگزار شد

به گزارش  اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران)، در این نشست  علیرضا یاری " مجری طرح"، ضمن معرفی پروژه "آینده‌نگاری و تهیه ره نگاشت فناوری جویشگر بومی" به تشریح ضرورت و اهمیت دستاوردها و نتایج این پروژه در پیشبرد اهداف طرح  جویشگر بومی پرداختند.

بنا بر این گزارش جلسه پانل شناسایی و رتبه‌بندی عدم قطعیت‌های کلیدی با ایراد سخنانی از سوی دکتر حجت اله حاجی حسینی به عنوان رئیس جلسه، رسماً آغاز گردید. ایشان ضمن معرفی ساختار تشکیلاتی پروژه، کلیاتی پیرامون متدلوژی اجرای پروژه، و اهداف برگزاری این جلسه را ارائه نمودند. در ادامه نماینده گروه پژوهشی پروژه، با هدف آشنایی مدعوین در خصوص معرفی چالش­های طرح شامل مواجهه با محیطی نو شونده و دستخوش عدم قطعیت، افزایش پیچیدگی و عدم قطعیت محیط، تصمیم‌گیری درباره آینده فعالیتی شگرف و فزاینده به ناامیدی و سرگشتگی، کشف هر چه بیشتر و مؤثرتر آینده جویشگر بومی نیازمند استفاده و کاربست ابزارها و روش‌های توانمند و کارا، سخنانی را بیان نمود.

در ادامه، پیشران‌های موردنظر معرفی گردیده و بدین ترتیب فضای مناسب جهت بحث و بررسی پیرامون پیشران‌ها طرح جویشگر از طریق ایجاد ذهن انگیزی در خصوص عدم قطعیت‌های کلیدی که در تدوین سناریوها نقش مؤثری را ایفا خواهند نمود، ایجاد گردید. در روند برگزاری این جلسه، خبرگان حاضر در این خصوص به بحث و تبادل‌نظر پرداختند به‌گونه‌ای که واکاوی هریک از این پیشران‌ها به‌قدر لزوم صورت پذیرفت. در انتهای این جلسه، پرسشنامه‌هایی توزیع گردید که طی آن نظرات هر یک از خبرگان در خصوص شناسایی و رتبه‌بندی عدم قطعیت‌های کلیدی هر یک از پیشران‌های اخذ گردید.

گفتنی است فاز اول پروژه "آینده‌نگاری و تهیه ره نگاشت فناوری جویشگر بومی" به تدوین سناریوهای آینده‌های بدیل طرح جویشگر منتهی خواهد شد.

 در ضمن سایت جویشگر بومی به آدرس"www.didras.ir" تمام اطلاعات مربوط به این طرح قابل‌دسترسی برای علاقه‌مندان است. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات(مرکز تحقیقات مخابرات)

پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات) ایران، یکی از قدیمی‌ترین نهادهای پژوهشی حاکمیتی در حوزه فاوا و مفز متفکر و مشاور مادر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به شمار می‌رود. از ماموریت‌های اصلی این پژوهشگاه نهادینه کردن رشد و ارتقای وضعیت دانش، فناوری و نوآوری کشور با بسترسازی و برنامه‌ریزی خردمندانه همراستا با اولویت‌های تعیین شده در اساسنامه، احکام و اسناد بالادستی کشور است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

جشنواره، نمایشگاه و همایش