اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052687365517

طرح باران و ردیابی کالای قاچاق در فروشگاه ها

کد: 1395052687365517

http://goo.gl/77P3Rk

، تهران , (اخبار رسمی): طرح باران موجب شفافیت اطلاعات اقتصادی و تحقق عدالت مالیاتی در جامعه می‌شود.

طرح باران و ردیابی کالای قاچاق در فروشگاه ها

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف ایران، حمیدرضا سعداله مجری طرح باران اتاق اصناف ایران مجری طرح باران اتاق اصناف با اشاره به مزیت های این طرح اظهار کرد: عملکرد اقتصادی اصناف با اجرای طرح باران و نصب صندوق مکانیزه فروش شفاف سازی می‌شود.

وی ادامه داد: مالیات اصناف سالانه براساس توافق سازمان امورمالیاتی و اتحادیه‌ها بدون اطلاعات دقیق، تعیین و دریافت می شود که براین اساس اصناف ضعیف مالیات بیشتر واصناف قوی مالیات کمتری پرداخت می کنند.

مجری طرح باران اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه نصب صندوق‌های مکانیزه فروش سبب شفافیت اطلاعات اقتصادی اصناف و دریافت مالیات عادلانه می‌شود، گفت: بر اساس قانون مالیات برارزش افزوده و قانون مالیات‌های مستقیم نصب صندوق فروشگاهی در اصناف اجباری است.

وی افزود: این طرح با سرمایه گذاری شهرداری‌ها، بخش خصوصی، بانک‌ها و غیره اجرایی می‌شود که هدف اصلی اجرای این طرح تعیین رقم مالیات برارزش افزوده بر اساس داخلی وخارجی بودن اجناس است.

وی همچنین حمایت از تولید داخلی وایجاد اشتغال را از دیگر اهداف این طرح دانست و تصریح کرد: با اجرای طرح باران زیرساخت‌های لازم برای قانونگذاری مجلس هم برای حمایت از تولید داخلی و مدیریت واردات ایجاد می‌شود.

مجری طرح باران اتاق اصناف ایران ؛ حذف هزینه خرید صندوق برای اصناف، شفافیت اطلاعات اقتصادی و تحقق عدالت مالیاتی، حذف چرخه عرضه کالای قاچاق در شبکه رسمی توزیع و همچنین کاهش هزینه قیمت تمام شده کالا برای اصناف با حذف واسطه‌های غیرضروری را از مزایای اجرای این طرح عنوان کرد.

وی در مصاحبه با رادیو اقتصاد اذعان داشت: اجرای این طرح موجب خواهد شد شبکه تولید و توزیع کشور از تأمین کنندگان و تولیدکنندگان تا آخرین حلقه زنجیره توزیع به صورت مستقیم با یکدیگر ارتباط داشته باشند، واسطه‌های غیرضروری حذف شوند و کالا ارزانتر به دست مصرف کننده برسد.

سعداله گفت: رواج فناوری اطلاعات و ارتباطات در کسب و کارهای خرد سبب دقت، شفافیت و افزایش رشد در سطح این بنگاه‌ها و در نهایت اقتصاد خواهد شد.

وی افزود: صندوق‌های مکانیزه فروش علاوه براینکه بهره وری را افزایش می‌دهند ابزاری برای توسعه و بکارگیری فناوری‌های نوین ارتباطات و اطلاعات در بنگاه‌های کوچک اقتصادی است.

مجری طرح باران با بیان اینکه با راه اندازی این سامانه شبکه قاچاق قابل ردیابی و کنترل خواهد بود ، تصریح کرد : با اجرای این طرح امکان جعل فاکتور حذف و هر فاکتوری که صادر می‌شود دارای امضای الکترونی و قابل پیگیری است.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]