رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات؛

اتصال جزایرفناوری باسندملی تعامل پذیری

کد: 1395052688115969

http://goo.gl/K28DCb

، تهران , (اخبار رسمی): خوانساری در همایش سند ملی چارچوب تعامل پذیری دولت جمهوری اسلامی ایران گفت: سند تعامل پذیری، ابزاری است که امکان اتصال الکترونیکی جزیره‌های فناوری اطلاعات در دستگاه‌های مختلف را فراهم می‌کند

اتصال جزایرفناوری باسندملی تعامل پذیری

به گزارش اخبار رسمی به نقل ازروابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران) دکتر خوانساری اظهارکرد: پیاده سازی این سند می‌تواند جهشی در استقرار دولت الکترونیک و خدمت رسانی به مردم را به وجود آورد.

وی این سند را فرصت خوبی را برای کشور دانست و افزود: امیدواریم شاهد تعاملات دستگاه‌ها، افزایش صحت اطلاعات، تبادلات داده ای و سرویس‌های جدید باشیم که نمونه ساده آن بحث یارانه‌ها است.

وی با اشاره به سند ملی چارچوب تعامل پذیری دولت جمهوری اسلامی ایران گفت: این سند تعامل موفقی را میان مجموعه‌های پژوهشی ومجموعه‌های دیگر فراهم می‌کند که توانمندیهای قابل عرضه ای در این حوزه دارند.

خوانساری ادامه داد: استفاده از استانداردها و اپن استانداردها  دراین سند بسیار حایز اهمیت است و چارچوبی را فراهم می‌کند که افراد بتوانند آزادانه  ازآن استفاده کنند و به ما الگوی قابل استفاده ای را، برای فعالیتهای درون بخشی می‌دهد.

رییس پژوهشگاه، تصریح کرد:‌ علی‌رغم مطالعاتی که در دولت قبل انجام دادیم، توفیقی در زمینه این سند حاصل نشد،  و در دولت جدید با حمایت و تدبیر مهندس جهانگرد، پژوهشگاه وارد عمل شد و با به کارگیری توانمندی بخش‌های مختلف کشور و متخصصان که سال‌ها در این حوزه کار می‌کردند، این مهم  به انجام رسید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات(مرکز تحقیقات مخابرات)

پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات) ایران، یکی از قدیمی‌ترین نهادهای پژوهشی حاکمیتی در حوزه فاوا و مفز متفکر و مشاور مادر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به شمار می‌رود. از ماموریت‌های اصلی این پژوهشگاه نهادینه کردن رشد و ارتقای وضعیت دانش، فناوری و نوآوری کشور با بسترسازی و برنامه‌ریزی خردمندانه همراستا با اولویت‌های تعیین شده در اساسنامه، احکام و اسناد بالادستی کشور است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]