اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052789015125

بررسی عملکرد عصاره مالت در دوران شیردهی مادران

افزایش شیر مادران با عصاره مالت

کد: 1395052789015125

http://goo.gl/074rBQ

، شهر کرد , (اخبار رسمی): در دوران بارداری و شیردهی یکی از مهمترین دغدغه مادران، تغذیه صحیح است. زیرا تغذیه مادر، بر رشد فرزند در دوران جنینی و شیرخوارگی تأثیر مهمی دارد.عصاره مالت باخواص زیر کمک زیادی به تغذیه سالم می کند.

مادران برای افزایش شیر باید عصاره ی مالت و جوانه ها مصرف کنند.

عصاره مالت خاصیت لاکتوژنیک دارد که شیر مادران را افزایش می دهد

به گزارش به مالت،  تغذیه سالم مادر علاوه بر افزایش شیر مادر منجر به کاهش ناراحتی های نوزاد مانند کولیک شود. مواد غذایی افزایش دهنده شیر مادر صرفاً مواد مقوی و مغذی نیستند بلکه یک سری مواد غذایی حاوی ترکیباتی هستند که منجر به افزیش شیر مادر به طریق دیگر می شوند. این ترکیبات با نام لاکتوژنیک شناخته می شوند.
ترکیب لاکتوژنیک که با عنوان های ...و . نیز خوانده می شود مواد غذایی و گیاهی هستند که منجر به افزایش تولید شیر مادر می شوند.
از نظر متخصصان تغذیه یکی از بهترین و اولین روش افزایش شیر مادر استفاده از مواد غذایی گیاهی لاکتوژنیک است. از جمله مواد غذایی لاکتوژنیک که معمولا شناخته شده و در فرهنگ های مختلف استفاده می شوند شامل رازیانه، جو دو سر، تخم کتان، عصاره مالت و ... هستند.
مواد لاکتوژنیک از طریق تأمین انرژی، مواد مغذی و همچنین از طریق تغییرات شیمایی و هرمونی باعث افزایش شیر مادر می شوند. مواد غذایی لاکتوژنیک با برهم کنش و تأثیر بر فرایند تولید و ترشح شیر تأثیر می گذارند.
ترکیبات لاکتوژنیک شامل فیتو استرژن ها، آرامش بخش های گیاهی، استرول ها و ساپونین ها و تریپتوفان می باشند. همچنین ترکیب صحیحی از چربی ها و مواد مغذی منجر می شود که بدن مادر به شیوه ی صحیحی عمل کند و تولید شیر افزایش یابد.
مواد غذایی لاکتوژنیک شامل رازیانه، هویج، چقندر، سیب زمینی شیرین، سبزیجات برگ پهن، دانه ها، حبوبات و مغز ها هستند.
جو جوانه زده و همچنین نوشیدنی جو که با عصاره مالت تولید شده می تواند منجر به افزایش ، غلیظ¬تر و غنی تر شدن شیر مادر می شوند.
کاربرد و فواید پودر عصاره مالت به عنوان یک ماده غذایی لاکتوژنیک:
عصاره مالت جو شیره ای مقوی و مغذی است که از جو جوانه زده بدست می آید و بصورت مایع و پودر به بازار عرضه می شود. از عصاره مالت جو در تولید انواع نوشیدنی ها (ماءالشعیر) استفاده می شود و طبیعی است که مواد غذایی تهیه شده با آن دارای خواص مشابه باشند.

پودرعصاره مالت و افزایش شیر
تا سال 1981 تحقیقات در این مورد بسیار کم است و تنها گزارشات مربوط به مصرف آبجو در اروپاست. در این گزارشات دلیل افزایش شیر را الکل موجود در آبجو دانسته اند اما بررسی ها نشان داد که این افزایش بدلیل وجود ترکیباتی که در ساختن آبجو بکار رفته است. افزایش شیر در دام هایی که با تفاله های کارخانجات سازنده آبجو تغذیه شده اند، صحت مطلب فوق را تأیید می کند. در مطالعاتی که روی عصاره گیاهان و برخی گیاهانی که در ساختن آبجو بکار می روند و همچنین با تزریق وریدی و تجویز دهانی اثر لاکتوژنی این عصاره ها تایید شد.

علت افزایش تولید شیر توسط عصاره مالت جو، افزایش ترشح هورمون پرولاکتین است. در تحقیقات انجام شده مشخص شد که ترکیبات پلی ساکاریدی (اسید پکتیک و بتا گلوکان) علت خاصیت لاکتوژنی این محصول است
B-گلوکان موجود در عصاره دانه مالت، با تاثیر بر روی سلول های لاکتوتروپ هیپوفیز قدامی باعث ترشح پرولاکتین و در نتیجه افزایش شیر مادر می شود. در تحقیقی که در دانشگاه تهران انجام شد اثر غلظت های مختلف بتا گلوکان بر ترشح هرمون رها کننده تیروتروپین (از مهمترین محرک های ترشح پرولاکتین در سلول های لاکتوتروپ) مورد بررسی قرار گرفت و افزایش ترشح هرمون در غلظت های بتا گلوکان مشاهده شد.
جو نیز مانند مالت یک ماده محرک ترشح شیر و همچنین موجب تعادل هورمونی می شود.
از دیگر خواص عصاره مالت می توان به درمان یبوست، کاهش کلسترول و ... اشاره کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

به مالت

شرکت شهد زاگرس جهان بین در سال 1386 با هدف خودکفایی در زمینه تولید مالت در کشور و بومی‌سازی این صنعت به ثبت رسیده است. شرکت شهد زاگرس جهانبین پیشرفته ترین و بزرگترین کارخانه صنعتی تولید مالت جو ، گندم جوانه زده ، آرد جو و فرآورده های آنها را در خاورمیانه دارد که با بکارگیری افراد متخصص و کسب امتیازهای لازم موفق به استقرار در پارک علم و فن آوری استان چهار محال و بختیاری گردیده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی