اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052789020005

نکاتی مهم نگارش خبر و موفقیت رسانه ای کدامند؟ (1)

تیتر و لید خوب، عامل نخست موفقیت خبری

کد: 1395052789020005

http://goo.gl/EKaT3r

، تهران , (اخبار رسمی): تیتر و لید که بخشهای ابتدایی خبر شما را تشکیل می دهند در موفقیت خبر اهمیت زیادی دارند. خبری که تیتر و لید خوب و گویا و در عین حال موجزی داشته باشد می تواند خوانندگان بیشتری را جذب کند.

تیتر و لید خوب، عامل نخست موفقیت خبری

خبر خوب نقطه آغاز ارتباط مفید و موثر شما با رسانه ها و افزایش شمار مشتریان شرکت شماست

به گزارش روابط عمومی اخبار رسمی، خبر یک ابزار بسیار مهم در استراتژی روابط عمومی است. این مدرک کوتاه و موجز می تواند شامل جزییات محصولات یا خدمات جدید باشد یا در مورد تغییراتی که در ساختار اجرایی و تولیدی شرکت  ایجاد می شود اطلاع رسانی کند. اما هدف اصلی ارایه خبر چیست؟ آیا ارایه خبر با هدف اطلاع رسانی در مورد کار  و پیشرفت‌های شرکت شما نیست؟

در دنیای روابط عمومی هدف اصلی  ارایه خبر ایجاد علاقه و انگیزه در روزنامه نگاران  و اصحاب رسانه برای پیگیری کار شما، تالیف گزارش‌ها  و مقالات طولانی در آینده است  بدون شک خبر شما نقطه آغاز رابطه با رسانه ها  و مشتریان بالقوه است؛ ارایه یک خبر  خوب اولین گام برای داشتن مصاحبه های مفصل در رسانه های تصویری و مکتوب است که می تواند شرکت شما را به مردم بشناساند و بازارتان را توسعه دهد.

تیتر خوب اولین گام  در تهیه خبر 

برای تهیه خبری که توجه رسانه ها را جلب کند باید به چند مساله  اهمیت داد. اول اینکه باید خبر شما تیتر جذابی داشته باشد .
تیتر خبر می تواند انگیزه خواندن خبر را ایجاد کند و این جذابیت برای روزنامه نگارانی که روزانه با صدها خبر مختلف روبرو هستند  اهمیت بیشتری دارد.

اگر تیتر مناسب نباشد و نتواند محتوای خبر را به خوبی نشان دهد ،امکان جلب توجه رسانه ها هم وجود ندارد؛ بنابراین در انتخاب تیتر دقت کنید . تیتری انتخاب کنید که کوتاه باشد ولی نکات مهم خبر را برجسته کند .

لید هم  اهمیت دارد بخش ابتدایی خبر که توضیح کوتاهی در مورد خبر ارایه می دهد، لید نام دارد. نوشتن لید مناسب را می توان کلید موفقیت خبر دانست زیرا کلیات خبر را در خود جای داده است و نشان می دهد که اهمیت خبر چه اندازه است . لید خبر باید به گونه ای تنظیم شود که گویا و جذاب باشد.

اگر در نظر دارید خبری را برای اصحاب رسانه بفرستید تا آنها تنظیم و منتشر کنند  باید در انتخاب ایمیل خبر دقت کنید.عنوان ایمیل  کاری مانند تیتر خبر انجام می دهد  و اهمیت خبر را نشان می دهد. بنابراین با عنوانی گویا و جذاب و کوتاه خبرتان را برای روزنامه نگاران ارسال کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اخبار رسمی

«اخبار رسمی»، نخستین نیوزوایر بین المللی ایران است که به کسب وکارها کمک می‌‎کند تا با اجرای کمپین‌های خبری در رسانه‌ها دیده شوند. اخباررسمی یک پلتفرم رسانه ای است و به عنوان یک پل ارتباطی، میان شرکت‌ها و رسانه ها عمل می‌کند تا از طرفی روابط عمومی و برندینگ شرکت‌ها توسعه یابد و از طرفی رسانه‌ها بتوانند به محتوای موثق و رسمی از شرکت‌ها دسترسی داشته باشند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | رسانه‌ها