اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 14010513633600005

مدیرعامل اخبار رسمی تشریح کرد

نیوزوایر چیست

کد: 14010513633600005

https://bit.ly/3zzZMXn

، تهران , (اخبار رسمی): باشگاه ارتباطات ایران شب گذشته (12 مرداد 1401) در نشستی که در کلاب هاوس برگزار کرد با دعوت از مجید کثیری، مدیرعامل اخبار رسمی نخستین نیوز وایر ایران، به بررسی چیستی نیوز وایر و کارکردهای آن در روابط عمومی‌ها پرداخت.

باشگاه ارتباطات ایران شب گذشته (12 مرداد 1401) در نشستی که در کلاب هاوس برگزار کرد با دعوت از مجید کثیری، مدیرعامل اخبار رسمی نخستین نیوز وایر ایران، به بررسی چیستی نیوز وایر و کارکردهای آن در روابط عمومی‌ها پرداخت.

در این نشست که با حضور فعالان حوزه روابط عمومی برگزار شد، مجید کثیری تاریخچه مختصری از نیوزوایرهای دنیا ارائه کرد. وی گفت: «از دهه 1830 فعالیت نیوز وایرها یا به تعبیری آژانس‌های خبری شروع شد. دلیل پدید آمدن آن نیز این بود که بسیاری از روزنامه‌ها به صورت محلی و منطقه‌ای کار می‌کردند و توان جمع آوری خبر به صورت وسیع را نداشتند.»

کثیری در نشست باشگاه ارتباطات ایران عنوان کرد که بعدها تعداد نیوزوایرها بیشتر شد اما مدل درآمدی آنها با یکدیگر متفاوت بود. نیوزوایرهای بزرگ مثل رویترز درآمد خود را از فروش خبر به رسانه‌ها کسب می‌کردند، و گونه‌ای اخیرتر از نیوزوایرها درآمد خود را از کسب‌وکارها کسب می‌کنند. مجید کثیری با اشاره به وضعیت رسانه‌ها در ایران و نیازهای کسب‌وکارها به حضور رسانه‌ای، عنوان کرد که ما در سال 1393 نیوزوایر اخبار رسمی را ایجاد کردیم تا خلا موجود در فضای رسانه‌ای ایران را جبران کند، و مدل درآمدی‌مان نیز مانند گروه دوم نیوزوایرهاست.

مدیرعامل اخبار رسمی در پاسخ به اینکه اخبار رسمی چه آورده‌‎ای می‌تواند برای شرکت‌ها و سازمان‌هایی داشته باشد که روابط عمومی فعال و به ویژه واحد ارتباط با رسانه‌ها دارند، اعلام کرد: «اخبار رسمی یک ابزار است و نه تمام روابط عمومی، بدین معنی که روابط عمومی‌ها در همه سازمان‌ها می‌توانند از اخبار رسمی بهره ببرند. مزایای اخبار رسمی برای روابط عمومی‌ها به ویژه در زمان بحران‌های رسانه‌ای می‌تواند ارتباط سریع و گسترده با رسانه‌ها باشد.»

مجید کثیری ادامه داد: «بیشتر سازمان‌های دولتی و خصوصی در دنیا از خدمات نیوزوایرها به طور مستقیم استفاده می‌‎کنند، و این به معنی جایگزینی نیوزوایرها با روابط عمومی نیست، بلکه نیوزوایرها منبعی هستند که سازمان‌ها می‌توانند بیانیه‌های مطبوعاتی خود را به صورت رسمی و پیش از گزارش‌های رسانه ای به صورت خام منتشر کنند.»

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اخبار رسمی

«اخبار رسمی»، نخستین نیوزوایر بین المللی ایران است که به کسب وکارها کمک می‌‎کند تا با اجرای کمپین‌های خبری در رسانه‌ها دیده شوند. اخباررسمی یک پلتفرم رسانه ای است و به عنوان یک پل ارتباطی، میان شرکت‌ها و رسانه ها عمل می‌کند تا از طرفی روابط عمومی و برندینگ شرکت‌ها توسعه یابد و از طرفی رسانه‌ها بتوانند به محتوای موثق و رسمی از شرکت‌ها دسترسی داشته باشند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]