اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052789035763

راه اندازی پایانه صادراتی میگو در گلستان

کد: 1395052789035763

http://goo.gl/Zn3fKG

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرکل شیلات استان گلستان گفت: پایانه صادراتی میگو به زودی در شهرستان گمیشان استان گلستان راه‌اندازی می‌شود

راه اندازی پایانه صادراتی میگو در گلستان

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از سازمان شیلات ایران، سید جواد قدس‌علوی مدیرکل شیلات استان گلستان اظهار داشت: شهرستان گمیشان قطب میگوی کشور است و میگوی گمیشان برند بسیارخوبی است که درصدد توسعه فازهای بعدی این طرح هستیم. وی با اشاره به اشتغالزائی این طرح افزود: سال گذشته از صادرات میگو  3 میلیون دلار عاید کشور شده و امسال با برداشت  1200 تن میگو این درآمدزایی به 5 میلیون دلار خواهد رسید

 وی ادامه داد: در افق 1404 حداقل 17 هزار تن برداشت میگو خواهیم داشت که می‌تواند برای 8 هزار و 500 نفر ایجاد اشتغال کند.

قدس‌علوی همچنین بااشاره به اینکه پایانه صادراتی میگو در آینده نزدیک در گمیشان افتتاح می‌شود،گفت: ایجاد صنایع تبدیلی میگو هم در اولویت شیلات است و ما در حوضچه‌های پرورش میگو به عنوان کشت دوم پرورش قزل‌آلا را مدنظر داریم.

وی همچنین پرورش ماهی در قفس را هم از طرح‌های درآمدزا و اشتغال‌آفرین دانست و اظهار کرد: این طرح درستاد فرماندهی اقتصاد مقامومتی استان مورد تاکید است و در فاز نخست مجتمع پرورش ماهیان خاویاری در 200 هکتار فعالیت را آغاز خواهیم کرد و پیش‌بینی می‌کنیم 8 هزار تن گوشت ماهی و 400 تن خاویار برداشت کنیم.

ضمیر فرماندار شهرستان گمیشان هم در این جلسه با ارائه برنامه‌های تحول‌محور شهرستان و اولویت‌های توسعه‌ای شهرستان در زمینه‌های آبزی پروری و گردشگری، ازاعضای جلسه خواستار رفع برخی از موانع پیش‌روی توسعه شهرستان شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان هم در این جلسه گفت: توجه به مزیت‌های هر منطقه مهم است و اسناد بالادستی مسیر حرکت ما را روشن می‌کند و ما درباره شهرستان گمیشان هم باید به این اصل توجه کنیم.

محمود ربیعی با اشاره به لزوم شناخت دقیق موانع توسعه گفت: پرورش ماهیان خاویاری از اولویت‌های سرمایه‌گذاری است که زمینه‌های آن در حال انجام است و زیرساخت‌های آن هم آماده است.

وی اظهار کرد: دراین خصوص هم برنامه‌های مدونی تدوین شده و تلاش‌ها در راستای احیای بخش شیلات و آبزیان گمیشان در حال انجام است و دیگر بخش‌ها باید موانع موجود را با نگاه مثبت برطرف کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان شیلات ایران

بهره برداری از سواحل جنوبی دریای خرز به صورت اجاره ای - سالانه از سال 1219 شمسی ( زمان سلطنت محمد شاه قاجار) آغاز شد. این نظام حقوقی در بهره برداری به مدت 80 سال تا 1299 شمسی ادامه داشته است. تا زمان محمد شاه, حاکمان هر منطقه به میل خود رودخانه ها و دریا را به اتباع روسیه اجاره می دادند. اما از سال 1215 هجری شمسی این اختیار با فرمان محمد شاه لغو شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]