اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052789535517

برخورد با پوشاک نامتعارف در همه استانها

کد: 1395052789535517

http://goo.gl/BaW6gm

، تهران , (اخبار رسمی): به‌زودی طرح برخورد با عرضه پوشاک نامتعارف و ناهنجار در سایر استانهای کشور توسط مسئولان و اتحادیه‌های صنفی آغاز می‌شود و شهر تهران در این خصوص به‌عنوان پایلوت در نظر گرفته شده است.

برخورد با پوشاک نامتعارف در همه استانها

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف ایران، ابوالقاسم شیرازی رییس اتحادیه پوشاک تهران اظهار کرد: از وظایف ذاتی اتحادیه پوشاک آن است که در تولید و عرضه پوشاک دخالت کند و در این ارتباط نظارت های لازم را انجام دهد.

وی افزود: پوشاک قاچاق از دغدغه‌های تولیدکنندگان پوشاک به حساب می‌آید هرچند که میزان ورود غیرقانونی پوشاک به کشور کاهش پیدا کرده اما اثرات مخرب آن وجود دارد.

رئیس اتحادیه پوشاک ادامه داد: ورود پوشاک خارجی به کشور علاوه بر تخریب اقتصادی هجمه فرهنگی نیز دارد و در صورتی که ورود آن به کشور کنترل بیشتری شود تولیدکنندگان داخلی می‌توانند از این موضوع بهره ببرند.

شیرازی تصریح کرد: بخشی از پوشاک خارجی که در بازار عرضه می‌شود و متقاضی دارد باید به‌صورت برند به کشور وارد شود هرچند در خصوص ورود پوشاک برند تقلباتی وجود دارد که در این ارتباط مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت در حال ساماندهی برندهای پوشاک تقلبی است.

وی افزود: این مرکز تا به امروز براساس بازرسی‌هایی که با کمک اتحادیه پوشاک انجام داده واحدهای مجاز و غیرمجاز را شناسایی کرده است و من‌بعد واحدهای حقیقی که دارای نمایندگی از کشور مبدأ هستند و اجازه فعالیت دارند نیز به ما اعلام می‌شوند و از ادامه فعالیت های برندهای تقلبی جلوگیری به عمل می‌آید.

رئیس اتحادیه پوشاک با بیان اینکه چشم‌انداز خوبی برای تولید پوشاک باکیفیت در کشور مشاهده می‌شود، گفت: پوشاک تولید داخلی از لحاظ کیفیت قابل رقابت با نمونه‌های خارجی خود است اما باید اذعان داشت که سایر کشورها برای عرضه پوشاک خود اقدام به تبلیغات می‌کنند و حتی در ایران برای خود نمایشگاه برپا می‌کنند.

شیرازی گفت: در بخش تولید پوشاک کشور نیاز داریم که دولت به تولیدکنندگان داخلی تسهیلاتی دهد تا تولیدکنندگان بتوانند از ماشین‌های روز دنیا استفاده کنند. همچنین پارچه‌های مورد نظر خود را با تعرفه‌های نازل و منطقی وارد کنند.

وی در ادامه صحبت‌های خود در پاسخ به سؤال تسنیم درباره فعالیتهایی که برای جلوگیری از عرضه پوشاک نامتعارف و نابهنجار شده است، گفت: عرضه پوشاک نامتعارف و نابهنجار بحث امروز ما نیست و از چند سال گذشته وجود دارد و اتحادیه پوشاک در این خصوص نظارتهای زیادی داشته است و به‌دنبال ایجاد فضای آموزشی در محل کسب و کار کسبه هستیم.

رئیس اتحادیه پوشاک یادآور شد: هرروزه گروههایی از اتحادیه پوشاک در قالب کارشناسان، پیشکسوتان و بازرسان اتحادیه به واحدهای صنفی اعزام می‌شوند و در محل رفتار فروشنده، نوع ویترین‌چینی و نحوه لباس های عرضه‌شده را مشاهده و صورت‌جلسه می‌کنند.

شیرازی در پاسخ به سؤال دیگر تسنیم مبنی بر “با توجه به اینکه بخش زیادی از پوشاک نابهنجار در بازار مصرف از طریق قاچاق یا واحدهای زیرپله‌ای تأمین می‌شود چه اقداماتی را برای مقابله با آنها در دستور کار دارید؟”، گفت: مسئله حجاب و عفاف با چند دستگاه متولی مرتبط است و در این خصوص باید به‌صورت هدفمند و هماهنگ فعالیت شود.

وی تأکید کرد: بخش زیادی از این پوشاکهای نابهنجار از مکان هایی می‌آید که ما امکان نظارت بر آن را نداریم و برای ورود به آن مکانها باید اجازه قضایی داشته باشیم که طی کردن این روال اداری کار آسانی نیست.

* عرضه پوشاک در فضای مجازی ضربه مهلکی به اقتصاد و مسائل فرهنگی کشور است

رئیس اتحادیه پوشاک همچنین در پاسخ دیگر تسنیم گفت: پوشاکی که در فضای مجازی عرضه می‌شود از دغدغه‌های دیگر اتحادیه پوشاک است و این امر را ضربه مهلک به اقتصاد و مسائل فرهنگی کشور می‌داند و خواستار پیگیری این امر را دارد.

شیرازی در پاسخ به سؤالی در خصوص میزان ورود کالای قاچاق در بخش پوشاک کشور گفت: در سال های گذشته واردات پوشاک قاچاق به کشور 85 درصد سهم بازار را داشت اما در 5،6 سال گذشته این رقم تغییر کرده است.

* عرضه پوشاک قاچاق در بازار 60درصد کاهش یافت

رئیس اتحادیه پوشاک افزود: در سالهای انتهایی دولت دهم و همچنین دولت یازدهم اقدامات مؤثری برای برخورد با واردات پوشاک قاچاق صورت گرفت و میزان ورود پوشاک قاچاق به کشور را به رقم 60 درصد رساند.

وی در پایان صحبت‌های خود گفت: نباید دست تولیدکننده داخلی بسته باشد و انتظار داشت که بتواند با تولیدکننده خارجی رقابت کند.

* برخورد با پوشاک نامتعارف به‌زودی در سایر استانها آغاز می‌شود

در ادامه این مراسم، جواد خسروی رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان تهران بزرگ گفت:‌ در راستای تلاش های جدی اتحادیه پوشاک برای برخورد با پوشاک نامتعارف و نابهنجار بسیج اصناف هرآنچه در توان داشته باشد ، در جهت حمایت و تقویت از آن به کار می‌گیرد.

وی افزود: باید در نظر داشت که امنیت جامعه با این امر ایمن می‌شود و پوشش افراد در شکل نامتعارف به هم ریختگی در سطح جامعه ایجاد می‌کند.

رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان تهران ادامه داد: تهران پایلوت طرح برخورد با عرضه پوشاک نامتعارف است و این اقدامات به‌زودی در استان های دیگر توسط اتحادیه‌های مربوطه انجام می‌شود.

خسروی در پاسخ به سؤال تسنیم مبنی بر فعالیت بسیج اصناف در پاساژهای کشور گفت: برخی از فروشندگان خود لباس های مناسبی بر تن ندارند یا اینکه از افرادی استفاده می‌کنند که شأن مورد نظر برای حضور در یک مکان عمومی را ندارند؛ به همین منظور بر اساس همکاری هایی که با هیات مدیره پاساژها و شهرداری تهران صورت گرفته است، اقدامات مناسبی بدون ایجاد هرگونه نگرانی انجام می‌شود.

وی تأکید کرد: تلاش می‌کنیم که اقدامات ما در جهت همکاری و مشارکت با اصناف باشد تا بتوان محیطی آرام در این مراکز خرید ایجاد کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]