اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052889820005

نکات مهم در نگارش خبر -5

در خبر نویسی از افعال سوم شخص استفاده کنید

کد: 1395052889820005

http://goo.gl/ZAa9nQ

، تهران , (اخبار رسمی): در تهیه خبر همیشه از ضمایر و افعال سوم شخص استفاده کنید و از تعریف و تمجیدهای بیش از حد در مورد کار خود یا بر شمردن ضعفهای رقبایتان بپرهیزید.

در خبر نویسی از افعال سوم شخص استفاده کنید

در تهیه خبر نظرات شخصی هیچ فردی را وارد نکنید . نظر مدیر روابط عمومی یا مدیر عامل یا هر فرد دیگری که مسول تهیه خبر است در تولید خبر اهمیت ندارد.

به گزارش روابط عمومی اخبار رسمی در نوشتن اخبار شرکتی همیشه از ضمایر سوم شخص استفاده کنید  و هیچ گاه از کلمه "من" یا "ما" در خبر رسمی استفاده نکنید . تنها موردی که می توان از ضمیر اول شخص مفرد یا جمع استفاده کرد شرایطی است  که شما دارید مستقیم از فردی یا  سازمانی نقل قول می کنید که این نقل قولها باید کوتاه  و به دور از تعریف و تمجیدهای بدون دلیل و مدرک باشد.  

استفاده از نقل قولها در خبر شما  اهمیت زیادی دارد زیرا نشان می دهد کارتان مورد توجه افراد دیگر  و رسانه های مختلف است و در مورد آن نظر داده می شود . ولی این نقل قول ها نباید  شامل تعریف و تمجید بیش از حد از کار یا محصول تولیدی شرکت شما باشد .

مقایسه نکنید

  استفاده از صفات مثبت  بیش از تعداد متعارف در خبر باعث بی اعتبار شدن آن می شود . همین طور اگر در تهیه خبر , کار خود را با کار رقبایتان مقایسه کنید و صفات منفی در مورد کار رقبا را بر شمرید در واقع در مسیر تخریب کار خود  و از بین رفتن وجهه شرکت  حرکت  می کنید .

حتی شمردن برتری های شما نسبت به یک شرکت یا چند شرکت دیگر هم می تواند ضعف بزرگی برای  کار شما باشد  چون نشان می دهد به جای هدف گذاری و تلاش برای رسیدن به آن هدف تنها برای شکست دادن رقیب فعالیت می کنید.

همچنین در تهیه خبر نظرات شخصی را دخیل نکنید و تنها بر مبنای مستندات خبر را تهیه کنید. این کار بر اعتبار خبر شما اضافه می کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اخبار رسمی

«اخبار رسمی»، نخستین نیوزوایر بین المللی ایران است که به کسب وکارها کمک می‌‎کند تا با اجرای کمپین‌های خبری در رسانه‌ها دیده شوند. اخباررسمی یک پلتفرم رسانه ای است و به عنوان یک پل ارتباطی، میان شرکت‌ها و رسانه ها عمل می‌کند تا از طرفی روابط عمومی و برندینگ شرکت‌ها توسعه یابد و از طرفی رسانه‌ها بتوانند به محتوای موثق و رسمی از شرکت‌ها دسترسی داشته باشند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | رسانه‌ها