اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052889830005

نکات مهم در نگارش خبر -6

اصطلاحات تخصصی استفاده نکنید

کد: 1395052889830005

https://goo.gl/uq9eTY

، تهران , (اخبار رسمی): خبر را به گونه ای تنظیم کنید که بتواند برای مردم عادی مهم باشد و از قرار دادن اصطلاحات تخصصی و غیر قابل فهم در خبر اجتناب کنید تا بتوانید باز خورد مورد انتظارتان را به دست آورید.

اصطلاحات تخصصی استفاده نکنید

در تهیه خبر این سوال را از خود بپرسید که این خبر چرا باید برای مردم مهم باشد. پاسخ این سوال در تهیه یک خبر خوب اهمیت دارد

به گزارش روابط عمومی اخبار رسمی  اخباری که تهیه می کنید باید برای مردم جذاب باشد و موضوع خبر برای بخش زیادی از  مردم اهمیت داشته باشد. بهترین راه برای رسین به این هدف این است که هنگام تهیه خبر این سوال را از خود بپرسید :"چرا باید خواننده به این خبر اهمیت دهد" یا " خبر من در مورد کدام یک از نیازهای  مردم در جامعه است".

پاسخ به  این سوال می تواند جهت گیری خبر نویسی شما را تعیین و به شما کمک کند در مورد مسایلی  خبر تهیه کنید که اهمیت بیشتری برای مردم و رسانه ها دارد  و بازخورد بیشتری هم دریافت می کنید. 

اصطلاحات تخصصی ممنوع

در خبری که تهیه می کنید از اصطلاحات تخصصی  مرتبط با صنعت خود  که درک آن برای عموم  دشوار است و به عبارت بهتر غیر ضروری است، استفاده نکنید . برخی از خبرها پر از اطلاعات صنعتی  و تخصصی است که نه تنها  برای  مردم بلکه برای اصحاب رسانه هم نا آشناست .

ارایه این اطلاعات تخصصی برای کارشناسان کارکشته ای که  با شما همکاری می کنند اهمیت دارد و حتی ممکن است سرمایه گذاران حرفه ای هم  علاقمند به آنها باشند . ولی این اطلاعات نمی تواند رسانه ها و مردم  را  جذب کند و این طریق اطلاع رسانی کار بیهوده ای است که اصلا شما را به هدف تان که جلب توجه رسانه ها و مردم است نمی رساند.

در نظر داشته باشید اخبار شما نباید زیاد تخصصی باشد  ولی جزییات تخصصی  کار را باید  در وب سایت شرکت خود داشته باشید تا افرادی که از طریق خبر , به کارتان علاقمند شدند بتوانند از آن اطلاعات استفاده کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اخبار رسمی

«اخبار رسمی»، نخستین نیوزوایر بین المللی ایران است که به کسب وکارها کمک می‌‎کند تا با اجرای کمپین‌های خبری در رسانه‌ها دیده شوند. اخباررسمی یک پلتفرم رسانه ای است و به عنوان یک پل ارتباطی، میان شرکت‌ها و رسانه ها عمل می‌کند تا از طرفی روابط عمومی و برندینگ شرکت‌ها توسعه یابد و از طرفی رسانه‌ها بتوانند به محتوای موثق و رسمی از شرکت‌ها دسترسی داشته باشند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | رسانه‌ها