اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395053090960005

نکات مهم در نگارش خبر (7)

مخاطب خبرتان را شناسایی کنید

کد: 1395053090960005

http://goo.gl/kUBRc0

، تهران , (اخبار رسمی): هنگام نگارش و ارسال خبر برا ی انتشار، جامعه هدف خبر خود را مد نظر قرار دهید. شما باید به این سوال پاسح دهید که مخاطب اصلی خبر شما کیست و می خواهید چه افرادی خبر شما را ببینند.

مخاطب خبرتان را شناسایی کنید

خبر تخصصی شما در رسانه های عمومی دیده نمی شود و حتی ممکن است امکان انتشار هم نداشته باشد

به گزارش روابط عمومی اخبار رسمی, جامعه هدف در تعیین نحوه نگارش خبر یا نحوه استفاده از اصطلاحات اهمیت زیادی دارد. بنابراین در ابتدا باید جامعه هدف خبرتان را شناسایی کنید و بر مبنای سطح اطلاعات و دانش این جامعه خبر را تهیه کنید.

گاهی هدف شما اطلاع رسانی در مورد  تولید محصول یا خدمات  تازه ای است که مردم عادی مصرف کننده آن هستند و در برخی موارد قصد خبر رسانی در مورد عرضه یک کالای تخصصی و صنعتی را دارید که فقط افراد متخصص در یک حوزه خاص از آن استفاده می کنند. 

نحوه نگارش و استفاده از کلمات در این دو  حالت متفاوت است. در حالت دوم شما می توانید از کلمات تخصصی تر استفاده کنید ولی نباید خبر شما شبیه متون تخصصی و علمی شود .

قبل از آغاز نگارش خبر باید به این سوال پاسخ دهید که چه کسی مخاطب خبر شماست. پاسخ شما به این سوال هم در انتخاب کلمات مناسب برای خبر به شما کمک می کند و هم رسانه ای که برای انتشار خبر باید با آن ارتباط برقرار کنید را  تعیین می کند.

رسانه مناسب را انتخاب کنید

 باید بدانید برای انتشار اخبار تخصصی که مخاطب خاص دارند رسانه های محلی و کشوری عمومی مناسب نیست و باید به سراغ رسانه های تخصصی  بروید..با انتشار خبر در رسانه های تخصصی می توانید انتظار بازخورد مورد نظر خود را از خبر ارسالی  داشته باشید .

در صورتی که یک خبر کاملا تخصصی در اختیار رسانه های غیر تخصصی قرار بگیرد یا امکان انتشار را نخواهد داشت یا اینکه برای انتشار نیاز به ساده سازی خبر است که در این جریان بخش بزرگی از اطلاعات تخصصی آن  ساده سازی می شود و این ساده سازی  ممکن است مطلوب شما نباشد.

رسانه ای را برای انتشار خبرخود انتخاب کنید که شما را به گروه هدفتان نزدیک کند. ارسال خبر به شبکه های رسمی خبر رسانی می تواند کمک بزرگی در این زمینه باشد .آنها با توجه به نوع خبر و مخاطبی که شما تعیین می کنید رسانه مورد نظر شما را معرفی  می کنند  و خبر را به آن رسانه ارجاع می دهند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اخبار رسمی

«اخبار رسمی»، نخستین نیوزوایر بین المللی ایران است که به کسب وکارها کمک می‌‎کند تا با اجرای کمپین‌های خبری در رسانه‌ها دیده شوند. اخباررسمی یک پلتفرم رسانه ای است و به عنوان یک پل ارتباطی، میان شرکت‌ها و رسانه ها عمل می‌کند تا از طرفی روابط عمومی و برندینگ شرکت‌ها توسعه یابد و از طرفی رسانه‌ها بتوانند به محتوای موثق و رسمی از شرکت‌ها دسترسی داشته باشند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

رسانه‌ها