اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395053091105517

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد

حذف تداخل صنفی با ادغام اتحادیه های همگن

کد: 1395053091105517

http://goo.gl/2557mN

، تهران , (اخبار رسمی): ادغام اتحادیه های صنفی همگن به نفع اصناف است چون بسیاری از مسایل صنوف از جمله تداخل صنفی را حذف می کند.

حذف تداخل صنفی با ادغام اتحادیه های همگن

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از اتاق اصناف ایران، مجتبی خسروتاج قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهارکرد: موضوع اصلاح ساختار تشکل های صنفی در کشور یک خواست عمومی اتحادیه های صنفی و اتاق های اصناف سراسر کشور بوده و طبق درخواست خود اصناف این موضوع در جایگاه تدوین مقررات و قوانین وزارت صنعت ، معدن و تجارت قرار گرفت.

وی تصریح کرد: این خواسته در اوایل  سال جاری در جلسه هیات عالی نظارت مطرح شد و اعضای هیات عالی نظارت بر سازمان های صنفی برای حل مشکل دیرینه اتحادیه های صنفی کشور ، ادغام واحدهای صنفی همگن را مطرح و مصوب کردند.

خسروتاج با بیان اینکه چارچوب و شرایط ادغام اتحادیه های همگن در جلسه هیات عالی نظارت بر سازمان های صنفی مشخص شده است، افزود: اصلاحات ساختاری مصوبه ادغام  به صلاح  اتحادیه های صنفی است و مهمترین ویژگی آن حذف تداخل صنفی و کاهش مشکلات نظارتی صنوف است.

وی تصریح کرد: یک واحد صنفی در حال حاضر به دلیل تنوع کالا و خدماتی که ارائه می دهد، بعضا پیش آمده که باید به چند اتحادیه پاسخگو باشد که این مساله مشکلات متعددی را برای واحدهای صنفی ایجاد می کند اما مصوبه هیات عالی نظارت باعث می شود که واحدهای صنفی برای نظارت، کنترل و سازماندهی شوند.

خسروتاج اظهار کرد: بعضی اتحادیه های صنفی تعداد اعضایشان کم است به گونه ای که برای انتخابات به حد نصاب نمی رسند و یا برخی از اتحادیه از توان مالی بسیار پایینی برخوردارند و مصوبه ادغام مشمول این دست از اتحادیه ها خواهد شد و این اصلاح ساختار باعث می شود تا اتحادیه ها با توان بیشتری کار کنند.

وی خاطرنشان کرد:  مصوبه ادغام اتحادیه های صنفی همگن و مشابه و شرایط آن از سوی هیات عالی نظارت بر سازمان های صنفی به تمام اتاق های اصناف ابلاغ شده است اما برخی از اتحادیه ها برای  ادغام  به دلیل مسایل کارشناسی نیاز به بازه زمانی بیشتری دارند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]