اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395053091925517

حمایت از کالای ایرانی وظیفه ملی است

لزوم جلوگیری از تبلیغ کالای بی کیفیت دررسانه

کد: 1395053091925517

http://goo.gl/fi2uAX

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس خانه اقتصاد ایران گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در توسعه آموزش عمومی و نظارت مردمی در جامعه دارند.

لزوم جلوگیری از تبلیغ کالای بی کیفیت دررسانه

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف ایران، ابراهیم جمیلی رئیس خانه اقتصاد ایران و رئیس اتاق بازرگانی زنجان، بر لزوم نظارت صحیح بر پروسه توزیع کالا در کشور تاکید کرد و افزود: نظارت غلط بر توزیع موجب خارج شدن بازار از ریل واقعی خود می‌شود.

وی همچنین اظهارداشت: با هدف هدایت درست روند مصرف و توزیع کالا در جامعه باید نظارت‌ها برعهده تشکل‌های مردم نهاد بر آمده از صنف و صنعت باشد و تمامی نظارت را نباید از دولت انتظار داشت.

رئیس خانه اقتصاد ایران گفت: از طریق سیستم اتحادیه و تشکل‌ها باید بر قیمت، کیفیـت و توزیع کالا نظارت کرد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه رسانه‌ها نقش مهمی در توسعه نظارت‌های مردمی در جامعه دارند، افزود: نظارت و کنترل یکی از اجزای اصلی مدیریت در تولید است بطوری که بدون توجه به این جزء سایر ارکان مدیریت مثل برنامه ریزی، سازماندهی و هدایت نیز ناقص بوده و تضمینی برای انجام درست آنها وجود ندارد.
جمیلی با بیان اینکه تبلیغ کالاهای بی کیفیت داخلی ضد تولید ملی است، اظهارداشت: به جهت توسعه و ترویج مصرف کالاهای ایرانی باید از ظرفیت‌های سازمان‌های فرهنگی و رسانه‌ها بیشتر استفاده کرد.
وی تصریح کرد: تولید کنندگان داخلی اگر بخواهند جایگاه ویژه‌ای برای فروش کالاهای خود پیدا کنند بایستی ازشیوه مدیریت علمی استفاده و از روش مدیریت سنتی به شدت خودداری کنند.

رئیس خانه اقتصاد ایران گفت: برای ترویج خرید از کالاهای ایرانی و گسترش آن در سراسر کشور شرکت‌های تولید کننده باید با افزایش کیفیت کاهش قیمت و ایجاد طراحی‌های متناسب با جوامع امروز به رقابت در بازارهای دنیا بپردازند.
وی افزود: از سوی دیگر جدا از بحث کیفیت کالاها، جلوگیری از ورود اجناس قاچاق به کشور، توازن میان تولید و مصرف و ایجاد بستر رقابتی با کالاهای خارجی می‌تواند از مهمترین راهکارهای ترویج مصرف کالا در کشور باشد.
جمیلی اذعان داشت: با بهبود تولید کالای ایرانی و کاهش قیمت‌ها به طور قطع علاوه بر اینکه اشتغالزایی ایجاد می‌شود، اقتصاد کشور نیز در راستای اهتمام اقتصاد مقاومتی تقویت خواهد شد.
وی گفت: مصرف کننده داخلی در صورتی تمایل دارد از کالای ایرانی و ملی حمایت کند که آن کالا و خدمات از کیفیت برتری برخودار باشد و بتواند رضایتش را برآورده سازد.
رئیس خانه اقتصاد ایران افزود: درسال های اخیر قاچاق و کالای های نامرغوب خارجی در بازارکشور اقتصاد را آسیب پذیر، درآمدهای ملی را کاهش، بیکاری و آسیب‌های اقتصادی واجتماعی را افزایش داده و رونق داخلی را ازبین برده است.
وی تصریح کرد: قاچاق در کشور امروزه به امری سازمان یافته تبدیل شده و ریشه خودرا در تمامی زمینه‌های اقتصادی و تولیدی گسترش می‌دهد.
جمیلی با اشاره به این جمله که ضربه اصلی قاچاق متوجه تولیدکنندگان داخلی است، اظهار داشت: حمایت از کالای ایرانی یک وظیفه ملی است اما تاکید بر مصرف کالای ایرانی فقط توصیه‌ای برای مصرف کنندگان نیست بلکه تولید کنندگان هم باید با ارائه کیفیت برتر و قیمت پائین تر اجازه ندهند که مشتریان به کالای خارجی تمایل پیدا کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه آموزش و پرورش با توجه به دسترسی به مثلث بزرگ خانواده، معلم و دانش آموز آماده‌ترین بستر برای ترویج و مصرف کالاهای داخلی در جامعه است، گفت: فراهم کردن زمینه و فرهنگ سازی برای پذیرش این موضوع در جامعه ضروری است.
رییس خانه اقتصاد ایران افزود: فرهنگ مصرف کالاهای داخلی نه تنها باید از مدارس بلکه از همان دوران بدو تولد و مهدهای کودک آغاز و در کودکان نهادینه شود و باید معلمان در کنار آموزش مطالب درسی دانش آموزان و آینده سازان جامعه اسلامی را با مزایای استفاده از مصرف کالاهای داخلی آشنا کنند.
وی با تصریح اینکه میزان مشارکت مردم در فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در تحول جامعه نقش اساسی دارد، اذعان داشت: مدارس نه تنها مسئولیت انتقال علم و دانش را بر عهده دارند بلکه ارزش‌های دیگری مانند احساس مسئولیت، نظم و انضباط و تعهد در کودکان، نوجوانان و جوانان ایجاد و تقویت می‌کنند.
جمیلی خاطرنشان کرد: مراکز آموزشی، دانشگاهی، فرهنگی و رسانه‌ها به عنوان نهادهای واسطه خانواده و جامعه نقش برجسته ومهمی درترویج فرهنگ استفاده از کالاهای ایرانی دارند و با سرمایه گذاری بر روی نسل جوان جامعه می‌توان در همه زمینه‌ها به سرمنزل مقصود رسید.
وی با تاکید بر ترویج فرهنگ استفاده از کالای ایرانی گفت: ترغیب جامعه به استفاده از کالای تولید داخل چرخه تولید را به حرکت در خواهد آورد این هدف وقتی حاصل می‌شود که فرهنگ مصرف کالای ایرانی به عنوان یک ارزش در جامعه نهادینه شود.

رئیس خانه اقتصاد ایران با بیان اینکه استفاده از کالای ایرانی باید به یک امر مهم و راهبردی در افکار عمومی ملت ایران تبدیل شود، افزود: مزایا و پیامدهای مثبت استفاده از کالای ایرانی مدام باید در رسانه‌ها تبلیغ و تکرارشود تا یک ارزش تلقی و در نهایت تبدیل به عادت زندگی مردم شود.
وی همچنین بر نقش رسانه‌ها در فرهنگ سازی حمایت از خرید کالای ایرانی تاکید کرد و اظهارداشت: اهتمام به تولید داخلی و مصرف محصولات ایرانی با کیفیت یکی از مهمترین اولویت‌هایی که مردم باید مورد توجه قرار دهند.
جمیلی تصریح کرد: این اقدام ضمن ایجاد اشتغال برای جوانان این مرز و بوم زمینه را برای خودکفایی و استفاده از فرصت‌های موجود در بخش‌هایی از اقتصاد که مغفول مانده فراهم می‌کند.
وی در ادامه بر ضرورت ایجاد زمینه‌های فرهنگی و زیر ساخت‌های لازم برای تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: علیرغم اینکه مصرف کننده در خرید محصولات حق انتخاب دارد اما ترویج فرهنگ مصرف کالای داخلی از مصادیق اقتصاد مقاومتی است.
رئیس خانه اقتصاد ایران افزود: در حال حاضر بخش قابل توجهی از نسل جوان جامعه با معضل بیکاری رو به رو هستند که اشتغال زایی برای این افراد مستلزم تقویت تولید داخل در راستای اهتمام به اقتصاد مقاومتی، ترویج فرهنگ مصرف کالای داخلی و مقابله با ورود بی رویه کالای خارجی است.
وی تاکید کرد: اگر رویکرد جامعه معطوف به استفاده از کالای خارجی حتی در سطح ناچیزی باشد تولید داخلی از عرصه رقابت باز نگهداشته شده و در نهایت به تعطیلی مراکز تولیدی، افزایش نرخ بیکاری، کاهش تولید ملی و … منجر خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]