اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395053092075665

رئیس اتحادیه نانوایان سنندج:

آمورش نانوایان باید به صورت عملی باشد

کد: 1395053092075665

http://goo.gl/RXR4Eq

، تهران , (اخبار رسمی): ناصر اسدی بیان کرد: در گذشته سازمان فنی حرفه‌ای برای نانوایان دوره‌های آموزشی تئوری برگزار می‌کرد و ما تعدادی نانوا برای شرکت در این دوره‌ها به سازمان معرفی می‌کردیم

آمورش نانوایان باید به صورت عملی باشد

به گزارش نگاه هستی خبر رئیس اتحادیه نانوایان سنندج  افزود: متاسفانه در هیچ سازمانی امکان برگزاری دوره آموزشی پخت به صورت عملی وجود نداشت چه بسا اینکه در حال حاضر هم چنین شرایطی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه کیفیت نان به گندم و سطح زیر کشت، سطح کیفی آرد و تجهیزات کارخانه و مهارت نانوا برمی‌گردد گفت: انتظار ما از مسوولین آن است که شاغلین اصناف (نانوایان) درتصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های صنف دخیل باشند زیرا آنها از نزدیک مشکلات را لمس کرده‌اند و حضورشان در تصمیم‌گیری‌ها به افزایش سطح کیفی نان کمک می‌کند. البته خوشبختانه در دولت جدید تا حدی این اتفاق می‌افتد.

وی در خصوص کیفیت نان سنندج گفت: قطعا کیفیت هر محصولی به مواد اولیه آن برمی‌گردد و با توجه به اینکه در فصل برداشت گندم هستیم، از کیفیت آرد کاسته می‌شود. البته شرکت غله استان این شرایط را فراهم کرده که گندم امانی را جهت اختلاط از سیلوهای شهرهای مختلف استان در اختیار کارخانجات قرار دهد. اگر این امر اتفاق بیفتد می‌توانیم شاهد افزایش کیفیت آرد و به تبع آن مرغوبیت نان باشیم.

رییس اتحادیه نانوایان سنندج با اشاره به مازاد واحدهای نانوایی در این شهر تصریح کرد: در حال حاضر 300 واحد خبازی مازاد بر جمعیت در سنندج فعالیت دارد و کسانی این واحدها را اداره می‌کنند که هیچ سابقه‌ای در این صنف نداشته و حتی یک روز هم آموزش ندیده‌اند. متاسفانه این مسایل ناشی از برنامه‌ریزی‌های غلط دولت قبل است که با ازدیاد واحدهای نانوایی به دنبال افزایش کیفیت نان، ایجاد اشتغال‌زایی و رقابت میان واحدها بودند در حالی که با افزایش واحدها از میزان فروش نان کاسته شد و تعادل رابطه عرضه و تقاضا از بین رفت و به جای اصلاح شرایط اشتغال‌زایی کاذب ایجاد شد. در نتیجه تعدد واحدهای خبازی غیرمجاز، عدم پلمپ این واحدها و عدم همکاری برخی از مسوولین در این راستا نانوایان را در امرار معاش و تامین درآمد دچار مشکل کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر ضرورت آموزش نانوایان به صورت عملی اظهار کرد: در گذشته سازمان فنی حرفه‌ای برای نانوایان دوره‌های آموزشی تئوری برگزار می‌کرد و ما تعدادی نانوا برای شرکت در این دوره‌ها به سازمان معرفی می‌کردیم اما متاسفانه در هیچ سازمانی امکان برگزاری دوره آموزشی پخت به صورت عملی وجود نداشت چه بسا اینکه در حال حاضر هم چنین شرایطی وجود ندارد، در صورتی که اگر نانوایان در دوره‌های عملی پخت نان آموزش ببینند قطعا کیفیت نان هم افزایش خواهد یافت.

اسدی خاطرنشان کرد: تا زمانی که خرید تضمینی گندم ادامه داشته باشد هیچ‌گاه کشاورزان برای کاشت گندم باکیفیت تلاش نخواهند کرد و به تبع آن کارخانجات به امید خرید گندم دولتی و سهمیه‌ای که جهت فروش برایشان تعیین شده به فکر افزایش کیفیت آرد نخواهند افتاد. در نتیجه اگر آزادسازی اتفاق بیفتد کارخانجات برای خرید گندم خوب و افزایش سطح تکنولوژی اقدام می‌کنند و نانوایان برای عقب نماندن از چرخه رقابت کیفیت نان را بالا می‌برند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پایگاه خبری نگاه هستی خبر

پایگاه خبری نگاه هستی خبر فعال در حوزه انتشار اخبار حوزه آرد و نان وصنایع وابسته از سال 1382 مشغول به فعالیت میباشد

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی