اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395053192835517

رئیس اتحادیه فروشندگان میخ ، قفل و لولا:

ادغام اتحادیه های صنفی نباید دستوری باشد

کد: 1395053192835517

http://goo.gl/MCCHuf

، تهران , (اخبار رسمی): شرایط فعلی برای ادغام اتحادیه های صنفی مناسب نیست و ادغام اتحادیه ها نیازمند بسترسازی، فرهنگ سازی و مرور زمان برای بررسی کارشناسی بر روی ابعاد آن است.

ادغام اتحادیه های صنفی نباید دستوری باشد

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف ایران، امیر نجار شریفی در خصوص ادغام اتحادیه های همگن، فاقد بنیه مالی و حدنصاب کافی تاکید کرد:  ادغام اتحادیه های صنفی باید مورد کارشناسی قرار بگیرد و اظهار نظر تمام صنوف مورد توجه تصمیم گیران باشد.

وی گفت: شرایط فعلی برای ادغام اتحادیه های صنفی مناسب نیست و ادغام اتحادیه ها نیازمند بسترسازی، فرهنگ سازی و مرور زمان برای بررسی کارشناسی بر روی ابعاد آن است.

شریفی با بیان این نکته که ادغام اتحادیه های صنفی نباید حالت دستوری داشته باشد، گفت: برخی از اتحادیه های صنفی قدمت قابل توجهی دارند و در صورت ادغام، نظم و ساختار آن در هم می ریزد .

رئیس اتحادیه فروشندگان میخ، قفل و لولا  تصریح کرد: اتحادیه های صنفی یک NGO هستند و باید قبل از اخذ هر تصمیمی باید با آنها مشورت شود.

وی با اشاره به این که به نظر می رسد، آن دسته از اتحادیه هایی که منافع مشترک با یکدیگر دارند، باید در یکدیگر تجمیع شوند، در مورد ادغام اتحادیه فروشندگان میخ، قفل و لولا با بیان اینکه اتحادیه فروشندگان میخ، قفل و لولا  از قدیمی ترین صنف های کشور محسوب می شود، افزود: گمانه زنی ها بر این است که اتحادیه ما را با اتحادیه کلیدسازان و پیچ و مهره ادغام کنند درحالی که اتحادیه پیچ و مهره هیچ سنخیتی با ما نداشته و بافت این صنف با اتحادیه ی ما همخوانی ندارد ضمن آنکه هیچ مراوده و رابطه ای با هم نداریم.

شریفی با تاکید بر اینکه عجولانه نباید اتحادیه های صنفی را در یکدیگر ادغام کرد،تصریح کرد: ادغام اتحادیه های صنفی همچون تغییر نام خانوادگی یک فرد است؛ بنابراین طبیعی است که اتحادیه های صنفی نسبت به ادغام مخالفت ها و مقاومت هایی داشته باشند چون هر اتحادیه صنفی هویت مخصوص به خود را دارد و برای حفظ هویت خود تلاش می کند؛ بنابراین ادغام باید با تحلیل صحیح و کارشناسی شده به سرانجام برسد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]