اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395060194340052

انتقاد از نبود اطلاعات درست در گردشگری

توسعه گردشگری ایران نیازمند آماردقیق است

کد: 1395060194340052

http://goo.gl/iXb3yF

، تهران , (اخبار رسمی): اتحادیه هتل ها و هتل آپارتمان های تهران با انتقاد از عدم ارائه آمار صحیح در حوزه گردشگری درباره تأثیرات جبران ناپذیر این مهم بر موضوعات اقتصادی هشدار داد.

فرخ مهر : انتقاد از عدم وجود آمار درست در گردشگری

به گزارش اخبار رسمی از روابط عمومی اتحادیه هتل ها و هتل آپارتمان های استان تهران، محمد علی فرخ مهر، رئیس اتحادیه با اشاره به عدم وجود آمار درستی از سطح اشغال هتل ها به وسیله حضور گردشگران گفت :این موضوع به دلیل آن است که اطلاع رسانی دقیقی از سازمان های متولی و تشکل های مرتبط ارائه نمی شود و اجماعی در این زمینه وجود ندارد.

او افزود : البته در ارائه آمار گردشگران خارجی و داخلی گاهی مناقشاتی وجود دارد که به دلیل عدم دخالت صحیح نهاد های آمارگیر مانند مرکز آمار ایران است و این در شرایطی است که چنین نهاد هایی می توانند تأثیر بسزایی در این صنعت نوپا داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه اثر پذیری آمار های دقیق ورودی گردشگر به منظور ایجاد انگیزه در حضور سرمایه گذاران جدید به این صنعت بسیار حائز اهمیت است افزود : با این وجود متأسفانه آمار و اطلاعات صحیحی در این خصوص ارائه نمی شود و این می‌تواند بار منفی هم برای سرمایه گذاران که نیازمند آگاهی از سطح اشغال ها هستند، داشته باشد.

فرخ مهر تصریح کرد : در هر صورت، ضعف آماری ناشی از عدم حضور سازمان آمار نه تنها این صنعت، بلکه در سایر زمینه ها نیز موجب بروز لطمات جبران ناپذیری می شود و هر گونه تصمیم گیری و تصمیم سازی که نیاز به چنین اطلاعاتی دارد را با درصد بالایی از اختلاف مواجه می کند و به طور حتم، نتایج منفی آن در برنامه ریزی های اقتصادی مشهود خواهد بود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد : در چنین شرایطی و تا زمانی که قابلیت های نظارتی و آماری که پاسخگوی کاستی های تدوین برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت این صنعت را پوشش دهد، ایجاد شود، می بایست برای به دست آوردن آماری که سطح اشغال هتل ها را به درستی نشان دهد، از جمع بندی گزارش هایی که در اختیار نهاد متولی یعنی سازمان میراث فرهنگی، نهاد های امنیتی و مدیریت تشکل ها چون اتحادیه در هر استان استفاده کرد، چرا که در غیر این صورت به بیراهه خواهیم رفت.

وی  تصریح کرد: این شرایط هم برای پیشرفت صنعت هتلداری و سرمایه گذران جدید، هم برای هتلداران موجود و هم چنین برای ورود گردشگر خارجی تأثیرات منفی دارد و رفع این مشکلات نیازمند نگاه دقیق و کارشناسی مدیران تشکل های گردشگری و سایر مسئولان است تا شاهد رشد صنعت گردشگری باشیم.

وی در ادامه اظهار کرد : تجربه نشان داده است، در طول سال هتل ها به جز زمان برگزاری نمایشگاه ها به دلیل عدم مدیریت در تقویم برگزاری، با سطح اشغال بالایی مواجه هستند که این موضوع نیز موجب ناراحتی مهمانان جاری هتل ها می شود، در سایر زمان ها هتل های تهران با سطح اشغال پایینی که دارند آمادگی تخفیف 30 تا 50 درصد را در دستور پذیرش مهمان قرار می دهند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتحادیه هتل و هتل آپارتمان های استان تهران

اتحادیه هتلداران تهران در سال 1328 همزمان با رشد و توسعه فعالیت های جهانگردی راه‌اندازی شد و امسال پس از گذشت 65 سال از تاسیس آن یکی از قدیمی ترین اتحادیه‌ها در کشور محسوب می‌شود. این اتحادیه از زمان تاسیس نقش موثر و بسزایی در توسعه هتل ها، کمک به تصویب قوانین مرتبط با این صنعت و کاهش قوانین دست و پا گیر داشته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی