اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950717153620052

رئیس اتحادیه هتل ها و هتل آپارتمان ها استان تهران مطرح کرد

انتقاد از طرح «گردشگری حلال» برای هتل‌های ایرانی

کد: 13950717153620052

https://goo.gl/RM7WsN

، تهران , (اخبار رسمی): اعطای گواهینامه گردشگری حلال برای هتل های ایران، که در ذات خود حلال هستند، بی دلیل و فاقد نگاه کارشناسی است.

انتقاد از موضوع گردشگری حلال برای هتل های ایران

به گزارش اخباررسمی از روابط عمومی اتحادیه هتل ها و هتل آپارتمان های استان تهران، محمد علی فرخ‌مهر رئیس اتحادیه هتل ها و هتل آپارتمان های استان تهران با انتقاد از موضوع  اعطای گواهینامه گردشگری حلال برای هتل های ایران گفت: طرح این موضوع برای هتل های ایران که در ذات خود حلال هستند، بی دلیل و فاقد نگاه کارشناسی است.

او با اشاره به موضوع «گردشگری حلال» و اعطای گواهینامه به این منظور گفت:گردشگری به عنوان یک پدیده چند وجهی است که دارای ابعاد اقتصادی، تجاری، فرهنگی، اجتماعی، زیست محیطی است و ارتباط مستقیم با توسعه پایدار اقتصادی دارد که به طور حتم، می‌تواند در هر کدام از این محورها نقش آفرینی کند و با توجه به وجود استعدادهای بالقوه و پژوهش‌هایی که توسط اندیشمندان این صنعت و اساتید دانشگاهی صورت می‌گیرد، می‌تواند به طور  گسترده‌ای به این موضوع پرداخت.

وی افزود: صاحب نظران و اندیشمندان در اقتصاد با نگاه توسعه اقتصاد پایدار در حوزه گردشگری در هر گروه از کشورها به منظور ایجاد جاذبه برای گردشگران جهانی الگوهای با جاذبه‌های مختلف معرفی و بر آن تبلیغ و سرمایه‌گذاری می‌کنند، به طور مثال گردشگری سبز در نمایشگاه بین‌المللی فیتور 2013 در مادرید اسپانیا با تمرکز بر توسعه پایدار در بخش گردشگری سبز که از محیط زیست نشات می‌گیرد و هتلهای با علامت اکولوژیک در اروپا که دارای غذای ارگانیک هستند کلید زده شد و این هتل‌ها تحت عنوان «هتلهای سبز» و یا هتل گیاهی که ارائه دهنده غذاهای گیاهی هستند، شروع به فعالیت کردند و با ارائه محصولات ارگانیک و نیز تغییر در سیستم‌ها انرژی‌زا و نگهدارنده انرژی صرفه‌جویی و منابع طبیعت در همه جهات و محیط زیست به عنوان برند جدیدی در جاذبه گروه گردشگران قرار گرفت.

فرخ مهر خاطر نشان کرد: در دوره دیگر جاذبه‌های اکوتوریسم، بوم گردشگری و طبیعت گردی محور جذب گردشگران سایر کشورها شد و یا در بخش اکوسیستم، جاذبه‌های گونه های خاص پرندگان و جانوران جذب گردشگر خاص خود را ایجاد می‌کند، همانگونه که در حوزه گردشگری سلامت یا ورزشی استعدادهای هر کشور در حوزه گردشگری طرح می‌شود .

نیاز به شناخت جاذبه های گردشگری برای جذب توریست

وی با اشاره به ارائه طرح های جدید از سوی پژوهشگران تصریح کرد: با بهره‌گیری از پتانسیل‌های هر کشور جاذبه‌های جدید ایجاد می‌شود تا بدین طریق اقتصاد پایدار صنعت گردشگری را قوام بخشند.

فرخ مهر با اشاره به گردشگری حلال تصریح کرد: واژه حلال ابتدا برای محصولات حلال در غذا مطرح و جهت استانداردسازی آن از سال 2010 دراستانبول ترکیه آغاز و به محصولات حلال در حوزه‌های مواد بهداشتی آرایشی و سایر موارد اضافه شد، اما آنچه که امروزه گردشگری حلال یا گردشگری اسلامی نامیده می‌شود به عنوان یک برند در صنعت گردشگری مطرح است و بیش از آنکه به خواستگاه مذهبی و فرهنگی مرتبط باشد نگاه اقتصادی دارد که با بهره‌برداری از آنچه که گردشگر مسلمان نیاز بدان دارد وکشورهای مختلفی پیشگام شدند ، با هدف گشایش اقتصادی جهت رونق گردشگری این کشورها مانند مالزی و ترکیه بوده است.

وی با اشاره به عنوان گردشگری در هتلهای ایران گفت: در ایرانی که خود ام‌القرای اسلام است و اصل در آن رعایت احکام اسلام، اصول شریعت اسلام است و قبور ائمه و فرزندان آنها در این کشور قرار دارد ، این موضوع از جاذبه‌های گردشگردی است .

ایران قطب گردشگری حلال است

به گفته وی، با وجود  قطب گردشگری حلال در میان مسلمانان جهان، اعطای گواهینامه حلال گردشگری به هتلهای ایرانی مانند این است که سهواً یا عمداً سوار بر موجی ساخته و پرداخته کشورهایی شود که ضوابط و معیار های اسلامی به صورت کامل در آنها رعایت نمی شود.

وی افزود: آیا متولیان امر هیچ تأمل در آنچه بر اجرای آن مصر هستند نموده‌اند و چه توجیهی نسبت به اجرای این طرح دارند؟ آیا تا کنون هتلهای ایران فاقد ارائه خدمات و غذا و سایر مواردی که در گردشگری حلال بدان اشاره شده نبوده‌اند؟ آیا غذای غیر حلال در آن طبخ و سرو می‌گردد آیا هتلها و اماکن ذی‌ربط اشاعه دهنده خلاف شرع مقدس بوده آیا تلقی از نصب پلاک حلال برای هتلها جز آنچه گفته شد استنباط دیگری خواهد داشت؟ ایرانی که مقصدی به ذات سراسر حلال برای گردشگران مسلمان است و موقعیتی استثنایی در میان کشورهای اسلامی دارد؟ آیا بدلیل عدم برنامه‌ریزی و انجام اجرای مدون در بروزرسانی و توانمند کردن بیش از پیش پتانسیل‌ها که درحوزه اکوتوریسم، طبیعت گردی در حوزه اکوسیستم که گونه‌های پرندگان و جانواران استثنایی دارد و در حوزه علم و ادب و اندیشمندان، فرهنگ غنی ایرانی اسلامی شعرایی که سرآمد شعرای جهان هستند، زبان و ادبیات فارسی که هر روز به دپارتمانهای دانشگاهی کشورها اضافه می‌شود تأمل شده آیا به گردشگری سلامت که در کوتاه مدت رشد چشمگیری داشته از دریچه ایران اسلامی بدان نگاه شده، که امنیت خاطر برای استفاده کنندگان گردشگری سلامت موجب حضور آنها در ایران شده آیا این ایران اسلامی نبوده که این ذخایر و منابع غنی فرهنگی ادبی و نشر اسلام را مخصوصاَ پس از انقلاب اسلامی ام‌القرای اسلامی را کسب کرده آیا می‌توان سر درب دروازه‌های آن بنویسند این کشور حلال و اسلامی شد؟

آیا می‌توان ضعف در جذب گردشگری و درآمد حدود سه درصد ایران را از گردشگری حلال سالانه 160 میلیارد دلار، به دلیل عدم اجرای شریعت اسلامی و آداب شرعی دانست؟

رئیس اتحادیه هتل ها و هتل آپارتمان های استان تهران در ادامه خاطر نشان کرد:  آنچه که موجب رشد گردشگر و جاذبه ایران اسلامی خواهد شد فضای جدید فکر و اندیشه و تحقیق در استعدادهای بالقوه ایران است و امید است پیش از آنکه بر موجی که دیگران ایجاد کرده‌اند سوار شویم خود طرحی نو و برندی از توانمندی‌های ایران با ساز و کارهای جدید و شیوه‌های جدید تبلیغاتی و بازاریابی مدرن خود را به جهانیان عرضه کنیم تا با تاریخچه کهن ایران اسلامی دریچه جدید دیگری برای  صنعت گردشگری کشور شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتحادیه هتل و هتل آپارتمان های استان تهران

اتحادیه هتلداران تهران در سال 1328 همزمان با رشد و توسعه فعالیت های جهانگردی راه‌اندازی شد و امسال پس از گذشت 65 سال از تاسیس آن یکی از قدیمی ترین اتحادیه‌ها در کشور محسوب می‌شود. این اتحادیه از زمان تاسیس نقش موثر و بسزایی در توسعه هتل ها، کمک به تصویب قوانین مرتبط با این صنعت و کاهش قوانین دست و پا گیر داشته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی