اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950728162780052

رئیس اتحادیه هتل ها و هتل آپارتمان ها استان تهران اعلام کرد

توجیه اقتصادی سرمایه گذاران باآزاد سازی نرخ هتل ها

کد: 13950728162780052

https://goo.gl/GXEK98

، تهران , (اخبار رسمی): آزاد سازی نرخ هتل ها برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی توجیه فنی و اقتصادی به همراه خواهد داشت.

آزاد سازی نرخ هتل ها

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی اتحادیه هتل‌ها و هتل آپارتمان‌های استان تهران، محمد علی فرخ‌مهر رئیس این اتحادیه ضمن قدردانی از معاون رئیس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی گردشگری به دلیل تصمیم تأثیرگذار در صنعت گردشگری به ویژه در صنعت هتلداری گفت: تصمیم سازمان میراث فرهنگی در خصوص آزاد سازی نرخ هتل‌ها، با توجه به گشایش انجام شده در سیاست خارجی و پسابرجام و افزایش حضور گردشگران کشورهای مختلف و کمبود هتل در سطوح مختلف تحسین برانگیز است.

رئیس اتحادیه هتل‌ها و هتل آپارتمان های استان تهران گفت: آزادسازی نرخ هتل ها نقش و تأثیر بسزایی در اعتمادسازی و توجیه فنی و اقتصادی برای سرمایه‌گذاران جدید داخلی و خارجی خواهد داشت.

 وی با اشاره به این‌که آزادسازی نرخ هتل ها نقش و تأثیر بسزایی در اعتمادسازی و توجیه فنی و اقتصادی برای سرمایه‌گذاران جدید داخلی و خارجی خواهد داشت، افزود: اتخاذ چنین سیاست جدیدی فصل نوینی در صنعت هتلداری است که منجر به رونق حضور سرمایه‌گذار جدید و حفظ سرمایه‌گذاران موجود جهت پایداری در این صنعت خواهد شد.

فرخ مهر در ادامه خاطر نشان کرد: در یک دوره آزادسازی نرخ، منوط به زمان بهره‌برداری از سال 70 بود که با پیشنهاد هتلدار و تأیید تشکل مرتبط و سازمان میراث فرهنگی اجرا می‌شد.

 به گفته وی، در این روند، با توجه به آئین‌نامه اصلاح و تکمیل درجه‌بندی و نرخ‌گذاری پس از استانداردسازی و دریافت گواهی استاندارد برای مدت سه سال با شرایط تأیید تشکل و تأیید سازمان، نرخ پیشنهادی ارائه می‌شد که در هر مرحله شاهد رشد چشمگیری در افزایش حضور سرمایه‌گذار در صنعت هتلداری بودیم.

رئیس اتحادیه هتل‌ها و هتل آپارتمان‌های استان تهران با اشاره به این که همواره تصمیمات به موقع سیاست گذاران در این صنعت از عقب نشینی سرمایه‌گذاران قدیم و جدید جلوگیری کرده است، افزود: این اتحادیه در راستای اهداف توسعه صنعت هتلداری مبتنی بر قانون مداری و احقاق حقوق سرمایه گذاران موجود همواره تلاش نموده و نیز فارق از مصلحت های صنفی و گروهی ایجاد زمینه حضور سرمایه گذاران جدید را از اهداف خود می داند، و از اقدامات تأثیر گذار در شروع سرمایه گذاری دریافت تخفیف عوارض شهرداری است که منتقد محترم در ساخت هتلی که دارد از آن بهره بردار کرده است، بدین صورت که بابت عوارض ساخت هتل 60% آن تخفیف گرفته شد و 40% الباقی برای مدت 5 الی 10 سال با تقسیط سالیانه قابل پرداخت است و این مهم با جلسات متعدد با شهرداری و حمایت های سازمان میراث فرهنگی محقق  می شود.

 

 

 

 

و توجه منتقد محترم را به نقش اتحادیه که همواره تأکید بر ارائه تسهیلات و نیز توسعه همه جانبه دارد جلب می نماید و لازم به ذکر است در برخی از استان ها پس از اقدام تهران از تسهیلات بیشتری برخودار شدند و این اقدام فراگیر درسایر حوزه های گردشگری سهم بسزایی در رشد حضور سرمایه گذار جدید داشت.

رئیس اتحادیه هتل ها و هتل آپارتمان های استان تهران در ادامه خاطر نشان کرد: همانگونه که آزادسازی نرخ در دوره‌های قبل بر اساس استانداردسازی هتل و یا با توجه به زمان ساخت هتلها از سال 70 به بعد با اجراء ضوابط توسط نهاد حاکمیتی و تشکل صنفی اجرایی می‌شد، تصمیم جدید ریاست محترم سازمان، طبق آئین‌نامه خاص خود به اجراء گذارده خواهد شد و دغدغه منتقدان در این خصوص برطرف خواهد شد.

   به گفته وی، آزادسازی نرخ، فصل جدیدی در جهت رشد صنعت هتلداری خواهد بود، ضمن آن‌که عرضه و تقاضا با ارائه خدمات بهتر با اعمال مدیریت در آزادسازی نرخ هتلها معنا پیدا خواهد کرد.

فرخ مهر در ادامه ابراز امیدواری کرد همانگونه که نهادهای  حاکمیتی تمهیدات لازم را جهت تضمین و گارانتی سرمایه‌گذاران خارجی از بدو حضور در این صنعت را در دستور  کار قرار داده اند . برای سرمایه‌گذاران داخلی نیز در ادامه آزاد کردن نرخ، سایر تسهیلات لازم را به اجرا گذاشته شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتحادیه هتل و هتل آپارتمان های استان تهران

اتحادیه هتلداران تهران در سال 1328 همزمان با رشد و توسعه فعالیت های جهانگردی راه‌اندازی شد و امسال پس از گذشت 65 سال از تاسیس آن یکی از قدیمی ترین اتحادیه‌ها در کشور محسوب می‌شود. این اتحادیه از زمان تاسیس نقش موثر و بسزایی در توسعه هتل ها، کمک به تصویب قوانین مرتبط با این صنعت و کاهش قوانین دست و پا گیر داشته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی