اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395060194695464

سرمایه‌گذاری مجارستانی‌ها دربازار بذر ایران

کد: 1395060194695464

http://goo.gl/2aLtHG

، تهران , (اخبار رسمی): با برنامه‌ریزی‌های اتحادیه سراسری روستایی، سود شرکت کشت و صنعت شهیدرجائی با 90 میلیارد ریال افزایش بعد از واگذاری به 150 میلیارد ریال خواهد رسید.

سرمایه‌گذاری مجارستانی‌ها دربازار بذر ایران

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی وزارت جهادکشاورزی، محمدرضا رئیسی‌نژاد مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های سراسری روستایی ایران با اعلام این خبر گفت: سال گذشته هیأتی از شرکت LAC HOLDING به نمایندگی از طرف کنسرسیومی مشتمل بر 66 کمپانی مختلف مجارستانی آمادگی خود را برای اجرای طرح‌های خرید، تولید و تکثیر بذور اصلاح‌شده اعلام کرد.

وی افزود: احداث گلخانه، کودهای ارگانیک، ایجاد محلی برای ارائه محصولات شبکه تعاونی‌های روستایی بدون واسطه در مجارستان از بندهای رایزنی‌شده در این دیدار است.

وی خاطرنشان کرد: هفته گذشته دیداری با نماینده این شرکت در محل اتحادیه مرکزی برگزار شد که بر اساس آن فراهم شدن امکان بررسی پتانسیل تولید و بررسی سازگاری در بازارپسندی محصولات ارقام مختلف گیاهان زراعی و سبزیجات و صیفی‌جات در شرکت کشت و صنعت رجائی و جیرفت نهایی شد.

رئیسی‌نژاد ادامه داد: مقدمات واردات بذرهای نمونه صورت گرفته و انتظار می‌رود به‌زودی محموله‌های بذر به ویژه در حوزه دانه‌های روغنی وارد کشور شود.

وی تصریح کرد: پس از ورود نمونه‌ها آزمایش‌های مفصلی در دو شرکت کشت و صنعت صورت خواهد گرفت که نتایج پایداری در بخش کشاورزی به جا خواهد گذاشت.

سود 150 میلیارد ریالی کشت و صنعت رجائی

مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های سراسری روستایی ایران یادآور شد: کشت و صنعت شهیدرجائی با مساحتی بیش از پنج‌هزار هکتار در دزفول با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و با توجه به اهداف توسعه و نوآوری، سودآوری این کشت و صنعت از شش میلیارد ریال قبل از واگذاری سال گذشته به 100 میلیارد ریال می‌رسد.

رئیسی‌نژاد تأکید کرد: با تمرکز بر تولید بذر کلزا و با رایزنی‌های صورت‌گرفته اکنون 90 درصد از بذر کلزای کشور در این کشت و صنعت تولید می‌شود.

وی اظهار داشت: پیش‌بینی‌ها حاکی است حجم سود این شرکت تا پایان سال جاری به 150 میلیارد ریال برسد.

صادرات محصولات شهیدرجائی به روسیه

مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های سراسری روستایی ایران گفت: شرکت کشت و صنعت رجائی بنا دارد در حوزه بازاریابی و بازارسازی صدور محصولات کشاورزی را به کشورهای حوزه خلیج فارس و روسیه افزایش دهد.

رئیسی‌نژاد همچنین افزود: همکاری با شرکت‌های تولیدکننده بذر مادری در کشور مجارستان، ایتالیا و ایجاد پایگاه‌های کشت و تولید انواع بذر تا مرز خودکفایی و صادرات و همچنین برندسازی و استفاده از تکنولوژی رو از مهم‌ترین برنامه‌های اتحادیه برای سال جاری خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: هیأت اعزامی به کشور روسیه برای بازارسازی محصولات تولیدی ازجمله مرکبات، خرما و برخی خشکبار به نتایج قابل توجهی رسیده است.

رئیسی‌نژاد در پایان تصریح کرد: به‌منظور تولید محصولات صادراتی، یک شرکت گلخانه‌ای به روش هیدروپونیک و مدرن در کشت و صنعت شهیدرجائی راه‌اندازی خواهد شد./

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت جهاد کشاورزی

بخش کشاورزی و توجه به توسعه و عمران روستا ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همواره مورد اهتمام و تایید قانونگذاران ، برنامه ریزان و دستگاه های اجرایی و محور توسعه اقتصادی و اجتماعی بوده و تحولات وسیعی در عرصه کشاورزی و روستاها و مناطق عشایری به وجود آمده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]