اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395060295615517

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

مجلس ادغام اتحادیه های صنفی را بررسی می کند

کد: 1395060295615517

http://goo.gl/oE4d4s

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: براساس تصمیم کمیسیون اقتصادی موضوع ادغام و چابک سازی اتحادیه های صنفی در کارگروهی در کمیسیون بررسی می شود.

به گزارش اخباررسمی و به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف ایران، محمدرضا پورابراهیمی داورانی  در خصوص ادغام واحدهای صنفی اظهار کرد: برخی از روسای اتحادیه های صنفی اظهار می کنند مصوبه هیات عالی نظارت برسازمان های صنفی کشور درخصوص ادغام اتحادیه ها دارای اشکالاتی است و مطابق با قانون نظام صنفی نیست.

وی ادامه داد: در قانون نظام صنفی نحوه تشکیل اتحادیه ها و تعداد حد نصاب لازم برای تشکیل اتحادیه در استان ها و کشور مشخص شده که درحال حاضر منتقدان عنوان می کنند که حد نصاب ها رعایت نشده است.

پورابراهیمی افزود: درجلسه امروز کمیسیون اقتصادی بعد از بررسی های کارشناسی مقرر شد کارگروهی به ریاست علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک در مجلس تشکیل شود تا بحث ادغام اتحادیه ها و چابک سازی را بررسی کنند و به مجلس گزارش ارائه دهند. در این کارگروه نمایندگان دولت و اتحادیه ها عضویت دارند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،افزود: در مصوبه اخیر هیات عالی نظارت بر سازمان های صنفی موضوع چابک سازی و ادغام اتحادیه ها مطرح شده که با توجه به تصمیم امروز کمیسیون اقتصادی این موضوع بازهم بررسی می شود. البته اگر براساس بررسی های قانونی بحث ادغام تایید شود،این موضوع پیگیری خواهد شد و نباید فراموش کرد ملاک تشخیص برای تصمیم گیری نهایی در این رابطه قانون نظام صنفی کشور است.

نشست امروز کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درخصوص موضوع مصوبه جدید هیات عالی نظارت بر سازمان های صنفی کشور در رابطه با ادغام اتحادیه کشور برگزار شد.

گفتنی است؛ درنشست امروز کمیسیون اقتصادی علاوه بر نمایندگان مجلس،جمعی از روسای اتحادیه ها و نمایندگان دولت حضور داشتند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]