اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395060397825464

آغاز برداشت پنبه از قطب تولید کشور

خرید تضمینی 150 هزار تن وش پنبه کلید خورد

کد: 1395060397825464

https://goo.gl/h29xP5

، تهران , (اخبار رسمی): برداشت پنبه از استان گلستان آغاز و به مرور به سایر مناطق کشور گسترش می‌یابد که طبق پیش‌بینی ها حدود 150 هزار تن وش پنبه برداشت می شود.

خرید تضمینی 150 هزار تن وش پنبه کلید خورد

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، ابراهیم هزارجریبی مجری طرح پنبه کشور، از آغاز برداشت پنبه در کشور خبر داد و گفت: امسال حدود 70 هزار هکتار از اراضی کشور به کشت پنبه اختصاص یافته است که این سطح در مقایسه با سال گذشته به مقدار ناچیزی از کاهش برخوردار است.

ابراهیم هزارجریبی افزود: برداشت پنبه از استان گلستان آغاز شده است و به مرور به سایر مناطق کشور گسترش می‌یابد ؛ امسال 11 رقم تجاری در عرصه کشت شده و پیش‌بینی می‌شود حدود 150 هزار تن وش پنبه برداشت شود.

مجری طرح پنبه کشور ادامه داد: سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور مسئولیت خرید پنبه با قیمت تضمینی را عهده‌دار است و تدارکات لازم در این زمینه انجام شده است.

هزارجریبی تصریح کرد: قیمت هر کیلوگرم پنبه به قیمت تضمینی 29 هزار و 325 ریال تعیین شده که در مقایسه با سال گذشته از افزایش 150 درصدی برخوردار است ؛ مرحله داشت پنبه در سال جاری بدون مخاطره و وجود آفات و بیماری‌ها سپری شد و در روزهای آینده برداشت به اوج خود خواهد رسید.

هزارجریبی در پایان تأکید کرد: رایزنی‌ها برای حل مسائل بازرگانی پنبه توسط وزارت جهاد کشاورزی در حال انجام است.

گفتنی است، افزایش واردات پنبه و پایین بودن قیمت آن باعث شده که پنبه داخلی که روزی به طلای سفید مشهور بود، مورد استقبال قرار نگیرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت جهاد کشاورزی

بخش کشاورزی و توجه به توسعه و عمران روستا ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همواره مورد اهتمام و تایید قانونگذاران ، برنامه ریزان و دستگاه های اجرایی و محور توسعه اقتصادی و اجتماعی بوده و تحولات وسیعی در عرصه کشاورزی و روستاها و مناطق عشایری به وجود آمده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی