اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395060397865517

رییس اتاق اصناف ایران:

اصناف از حمایت دولت سر باز نزده است

کد: 1395060397865517

http://goo.gl/gN2xin

، تهران , (اخبار رسمی): فعالیت اتاق اصناف در دوره سه ساله تدبیر و امید بهترین دوره به لحاظ شناسایی نقش اصناف در نظام اقتصادی بوده است.

اصناف از حمایت دولت سر باز نزده است

به گزارش اخباررسمی و به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف ایران، علی فاضلی گفت: اتاق اصناف ایران در دوره جدید فعالیت خود با حمایت و توجه درست دولت یازدهم به یکی از ارکان اصلی تصمیم گیری در نظام اقتصادی کشور تبدیل شده است.

وی افزود: تغییر و ارتقاء جایگاه اصناف در طول سه سال گذشته با تلاش اتاق اصناف ایران و پیگیریهای مستمر و نشستهای متعدد با مسئولان عالی دولت و مجلس شورای اسلامی محقق شده و این پیگیریها همچنان ادامه دارد.
فاضلی تصریح کرد: تلاش هایی که در دولت تدبیر و امید به صورت زیربنایی توسط هیات رئیسه اتاق اصناف ایران انجام شده، بی نظیر محسوب می شود که ثمره و نتیجه بهره گیری از خرد جمعی است.
وی گفت: حضور مستمر و موثر در کمیسیون های تخصصی دولت و کمیسیون های مرتبط مجلس شورای اسلامی برای پیگیری امور اصناف، تلاش برای اصلاح قانون نظام صنفی، توافق مالیاتی با سازمان امور مالیاتی کشور، رفع مداخلات برخی دستگاه ها در امور صنوف، تشکیل کمیسیون های تخصصی اتاق اصناف و برگزاری اجلاس های مختلف با حضور مقام های عالی دولت و مجلس بخشی از دستاوردهای اتاق اصناف برای بهبود امور صنوف است.
وی افزود: در دستور کار قرار دادن فرامین مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و مسایل فرهنگی حوزه بازار و ارائه برنامه اجرایی مشخص در این زمینه، تلاش برای چابک سازی و نوین سازی اصناف، اجرای طرح باران (بازار رسمی الکترونیک ایران) ،وحدت بخش اقتصاد غیردولتی با تعامل اتاق های بازرگانی و تعاون و تشکیل دبیرخانه مشترک سه اتاق به پیشنهاد اتاق اصناف ایران، ارائه پیشنهادات اتاق اصناف ایران به لایحه برنامه ششم توسعه، توجه جدی به موضوع آموزش، تلاش برای وحدت رویه حدود 400 اتاق اصناف سراسر کشور و استفاده از متخصصان و کارشناسان برای رفع مشکلات اصناف از دیگر مواردی است که همواره مورد تاکید هیات رئیسه اتاق اصناف ایران بوده و هست.
وی با تاکید بر سهم 17.5 درصدی اصناف در تولید ناخالص داخلی (GDP) افزود: با وجود رکود بازار در سه سال گذشته، اصناف نه تنها هیچ گاه از همکاری با دولت دریغ نکردند بلکه همپای مسئولان ذیربط همچون وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت امور اقتصادی و دارایی، همکاری های مفید و موثری با دولت داشتند.
فاضلی ، اصناف را بخش خصوصی واقعی اقتصاد دانست و با اشاره به اینکه برای نخستین بار در تاریخ اصناف، نمایندگانی هم از اتاق اصناف در معیت رییس جمهوری و همراه هیات اقتصادی ایران به کشورهای فرانسه و ایتالیا سفر کردند، تصریح کرد: باید بپذیریم که بنگاه ها در کشور هم ایجاد ثروت و هم ایجاد شغل می کنند، بدون اینکه یک ریال بار مالی برای دولت ایجاد کنند.
وی ادامه داد: اصناف کشور بدون اینکه تاکنون حتی ریالی از بودجه های دولتی استفاده کرده باشند، حدود 6.5 میلیون شغل در کشور ایجاد کرده اند و باز هم آماده اند در صورت فراهم شدن شرایط ، زمینه را برای ایجاد فرصت های شغلی بیشتر فراهم کنند.
وی افزود: در حال حاضر بیش از 630 هزار واحد صنفی تولیدی در کشور فعالیت دارند که نیازمند تسهیلات برای تقویت و رونق تولیدات داخلی هستند .
فاضلی ادامه داد: ما به دنبال تقویت تولید داخلی هستیم، اینکه با رقبای خود در خارج از کشور رقابت کنیم کار خوبی است، ما از نمایشگاه هایی که با کمک دولت برگزار می شود حمایت می کنیم، منتها برای حمایت از تولید داخلی باید ابزارهای لازم فراهم شود.
وی گفت: اگر بخواهیم محصولات تولیدی ما به بازارهای جهانی برسد، احتیاج به کمک و مساعدت داریم و این مسئله با بهره 20 درصد بانکی که به طور رسمی اعلام شده و به طور غیر رسمی حدود 35 درصد است، امکان پذیر نیست.
فاضلی با اشاره به تعامل سه اتاق اصناف، بازرگانی و تعاون تصریح کرد: هم اینک بستر مناسبی در حوزه بخش خصوصی ایجاد شده است. اتحاد و اتفاق در مجموعه نظام اقتصادی غیر دولتی اعم از اتاق اصناف، اتاق بازرگانی و اتاق تعاون ایجاد شده و این تشکل ها با هم یک مجموعه ای را شکل دادند و دبیرخانه مشترک ایجاد کرده اند تا بتوانند با تعامل با دولت راه حمایت واقعی ازتولید را عملیاتی کنند.
وی همچنین قاچاق را معضلی بر سر راه تولید خواند و گفت: اصناف و دولت می توانند با همکاری یکدیگر با قاچاق مبارزه کنند. کالای قاچاق اینک از چند طریق در بین مردم توزیع می شود که یک بخش آن واحدهای صنفی هستند، اما آیا برخورد با واحدهای صنفی برای مبارزه با قاچاق کالا کافی است؟
وی در عین حال افزود: بحث برخورد با کالای قاچاق یک عزم ملی می طلبد، و در این خصوص ما به عنوان اصناف قطعا در کنار دولت خواهیم بود.
رییس اتاق اصناف ایران تصریح کرد: با وجود فراز و نشیب هایی که طی سه سال گذشته به وجود آمده، اتاق اصناف در دیگر بخش ها همچون بخش فرهنگی و اجتماعی نیز عملکرد گسترده ای داشته است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]