اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395060398405517

ایجاد 6 میلیون اشتغال در حوزه اصناف

کد: 1395060398405517

https://goo.gl/4gwFS1

، تهران , (اخبار رسمی): به گفته یدالله صادقی، رییس مرکز امور اصناف و بازرگانان بین 17 تا 19 درصد تولید داخل کشور در بخش اصناف صورت می‌گیرد و بیش از شش میلیون نفر اشتغال در اصناف کشور ایجاد شده است.

ایجاد 6 میلیون اشتغال در حوزه اصناف

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف ایران، یدالله صادقی  در سفر به شهرکرد در آیین کلنگ‌زنی مجتمع فناوران دو شهرکرد، با اشاره به اینکه اصناف از نظر اقتصاد مردمی نقش مهمی در کشور ایفا می‌کنند، اظهار کرد: بیش از سه میلیون واحد صنفی که حداقل 600 هزار واحد از آن‌ها تولیدی و مابقی در چرخه توزیع و ارائه خدمات فنی هستند، فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بین 17 تا 19 درصد تولید داخل کشور در بخش اصناف صورت می‌گیرد، افزود: بیش از شش میلیون نفر اشتغال در اصناف کشور ایجاد شده است.

صادقی با بیان اینکه اصناف پتانسیل بالایی در تولید دارند، تصریح کرد: این نقش آفرینی با کمترین اتکاء به بودجه‌های دولتی، زیرساخت‌ها و حمایت‌هاست و به عنوان مظهر اقتصادمردمی شناخته می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه اصناف در شرایط مناسب اقتصادی و همچنین شرایط رکود در خدمت اقتصاد کشور بوده‌اند، گفت: در دولت یازدهم اگر به ازای هر واحد صنفی یک نفر مشغول به کار باشد، ضریب اشتغال حدود 650 هزار است.

صادقی افزود: پروژه مجتمع فناوران دو شهرکرد علاوه بر زیباسازی شهر، در ایجاد اشتغال و بهبود خدمات تولیدی و فنی موثر است.

وی با بیان اینکه شهرستان شهرکرد در زمینه توسعه شهرک‌های صنعتی سابقه زیادی دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر چند شهرک در حال ساخت است تا صنوف به خارج از محدوده شهر منتقل شوند.

رییس مرکز امور اصناف و بازرگانان ایران ساماندهی صنوف و انتقال صنوف آلاینده از سطح شهرها به شهرک‌های صنعتی را از سیاست های اصناف کشور دانست.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]