اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395060599474750

توسعه حمل‌ونقل ریلی وتقویت پایگاه مردمی

کد: 1395060599474750

http://goo.gl/ZEjtL5

، تهران , (اخبار رسمی): حداکثر 20 درصد از افراد جامعه ایرانی توانایی استفاده ازحمل‌ونقل هوایی رادارندواین یعنی توسعه حمل‌ونقل ریلی آثاراجتماعی به مراتب بیشتری بین مردم برجای گذاشته وموجب تقویت پایگاه مردمی خواهد شد.

توسعه حمل‌ونقل ریلی وتقویت پایگاه مردمی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت راه‌آهن در پی توافقنامه‌ی ژنو بین ایران و 1+5 شرکت های مختلفی در دنیا حمل‌ونقل ریلی ایران را نشانه گرفته و ضمن انعقاد قرارداد، به ایران آمده که این خود میزان اولویت دولت یازدهم به توسعه این صنعت را نمایان تر می‌کند.

در این میان آمار بانک جهانی نشان می دهد، حداکثر 20 درصد از افراد جامعه ایرانی توانایی استفاده از حمل‌ونقل هوایی را دارند و این یعنی توسعه حمل و نقل ریلی آثار اجتماعی به مراتب بیشتری بین مردم بر جای گذاشته و موجب تقویت پایگاه مردمی آن خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی نیز در همین راستا بیان می دارد که: میخواهیم قطار را وارد زندگی مردم کنیم، به نحوی که برای حمل‌ونقل بین شهرها و حومه٬ مردم ریل را انتخاب کنند.

این تاکید بر توسعه حمل و نقل ریلی در حالی مطرح و مقایسه شده و می شود که طول جاده های ایران تقریبا بیش از 200 هزار کیلومتر است که 66 در صد از آن٬ راه های آسفالت است در حالیکه تنها بیش از 11 هزار کیلومتر مسیر راه آهن در کشور وجود دارد. علاوه بر این هم اکنون از 31 استان کشور فقط 20 استان به شبکه ریلی متصل شده اند و اتصال 11 استان باقیمانده فقط با توسعه تکنولوژی و اختصاص بودجه ی مناسب، محقق خواهد شد.

در این بین تعداد لکوموتیوهای باری در کشور حدود 800 و مسافری حدود 1800 دستگاه بیشتر نیست و در این شرایط سهم راه آهن در حمل مسافر سالانه 24 میلیون نفر و در حمل بار حدود 32 میلیون تن است.

لازم به ذکر است که اعتبارات بخش راه در کشور حدود 5 تا 6 هزار میلیارد تومان در سال است که این میزان موثر نبوده و نمی تواند در توسعه بخش ریلی خیلی اثرگذار باشد.

اگر طبق برنامه که می بایست سالی 1000 کیلومتر احداث راه آهن داشته باشیم، باید پذیرفت که این عدد محقق نشده و عامل اصلی آن هم کمبود اعتبار است٬ علاوه بر این باید تاکید کرد که عمده شهرهای ما به خطوط ریلی متصل نبوده و در بعضی از خطوط باید قطارهای برقی و پر سرعت به کار گرفته شوند، چراکه دنیا در حال رسیدن به سرعت قطارهایی حدود 350 کیلومتر در ساعت است

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت راه و شهرسازی

در تاریخ 31 خرداد 1390 وزارت راه و شهرسازی با رای مجلس شورای اسلامی وسپس تایید شورای نگهبان از ادغام دو وزارتخانه راه وترابری و مسکن و شهرسازی تشکیل و مقرر گردید همه امکانات، تعهدات، اعتبارات، نیروی انسانی و اموال منقول و غیر منقول دو وزارتخانه یاد شده به وزارت راه وشهرسازی منتقل گردد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان