اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950606100035464

احداث پایانه های صادراتی در اولویت است

خریداران خارجی، به دنبال تشکل های صادراتی

کد: 13950606100035464

http://goo.gl/nFP5Zj

، تهران , (اخبار رسمی): خریداران خارجی نمی‌خواهند با فرد طرف باشند، بلکه باید تشکلی قوی در این میان وجود داشته باشد که با حجم صادراتی بالا و به‌صورت مداوم، با یک قیمت منطقی، محموله‌ها را برای آنها ارسال کند.

خریداران خارجی، به دنبال تشکل های صادراتی

به گزارش اخباررسمی و به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، محمدعلی طهماسبی معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی افزود: مشکلی که در صادرات ما وجود دارد این است که ما هنوز تشکل‌های صادراتی و کنسرسیوم‌های قوی در این امور را در اختیار نداریم.

وی  خاطرنشان کرد: امروزه خریداران خارجی نمی‌خواهند با فرد طرف باشند، بلکه باید تشکلی قوی در این میان وجود داشته باشد که با حجم صادراتی بالا و به‌صورت مداوم، با یک قیمت منطقی، محموله‌ها را برای آنها ارسال کند.

وی با اشاره به اینکه چنین مواردی نیاز به تأسیس پایانه دارد، ادامه داد: اکنون نیز در جاهای مختلف کشور ازجمله جیرفت، پایانه‌های صادراتی در حال احداث است و صادرات انواع محصولات کشاورزی ازجمله پرتقال با توجه به این پایانه‌ها و البته برندسازی اتاق، امکان‌پذیر خواهد بود؛ تا جایی که بتوان حداقل 500 هزار تن پرتقال صادراتی را به کشورهای مختلف فرستاد.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به پرسش یکی از تولیدکنندگان مبنی بر اینکه چرا نارنگی ایران نسبت به نارنگی پاکستانی قدرت ماندگاری کمتری دارد، تصریح کرد: میزان و چگونگی تولید را تجارت، بازرگانی و بازار به ما دیکته می‌کند؛ به‌عنوان مثال، وقتی اتحادیه اروپا از ایران درخواست پسته سالم و بدون آفلاتوکسین داشت، ما هم سعی کردیم با برچیدن سیستم‌های سنتی، استانداردها را رعایت کنیم؛ بنابراین امکان تولید نارنگی پاکستانی در ایران نیز وجود دارد، اگر بازار و پتانسیل‌های صادراتی چنین قابلیتی را از نارنگی تولیدشده در ایران تقاضا کند، می‌توان به‌راحتی آن را تولید کرد، کمااینکه اکنون حدود 700 هزار تن از این محصول در کشور تولید می‌شود.

طهماسبی درباره زیتون و برنامه‌های وزارتخانه برای این محصول یادآور شد: خاستگاه زیتون، کشور ایران است و یکی از سیاست‌های وزارتخانه، اصلاح باغ‌ها و توسعه اراضی زیر کشت زیتون خواهد بود. اکنون 95 هزار هکتار سطح زیر کشت زیتون است که وزارتخانه برای ارتقاء آن تلاش می‌کند.

وی در پایان با اشاره به اینکه در اردن 300 هزار هکتار از اراضی را به کشت زیتون اختصاص دادند، تأکید کرد: کشت زیتون هم برای ترسیب کربن و هم برای اشتغال مفید است و تولید روغن را در اقتصاد کلان کشور افزایش می‌دهد.

این در حالی است که به گفته یکی از اعضای اتاق ایران، کشورهایی مانند اسپانیا و ایتالیا به‌خاطر تکنولوژی‌های برتری که دارند، سطح زیتون‌کاری خود را به‌شدت توسعه داده و در این زمینه موفقیت‌های بسیاری را کسب کردند. از آنجا که قیمت روغن زیتون سه برابر روغن نباتی است، پیشنهاد می‌شود به جای طرح دانه‌های روغنی، کشت این محصول را افزایش داده و به ازای صادرات یک کیلوگرم روغن زیتون، سه کیلوگرم روغن نباتی وارد شود./

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت جهاد کشاورزی

بخش کشاورزی و توجه به توسعه و عمران روستا ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همواره مورد اهتمام و تایید قانونگذاران ، برنامه ریزان و دستگاه های اجرایی و محور توسعه اقتصادی و اجتماعی بوده و تحولات وسیعی در عرصه کشاورزی و روستاها و مناطق عشایری به وجود آمده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]