اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950607101445700

توسعه همکاری محیط زیستی ایران و فرانسه

کد: 13950607101445700

http://goo.gl/1t7pS6

، تهران , (اخبار رسمی): وزیر محیط زیست، انرژی و امور دریاهای جمهوری فرانسه برای دیدار و گفتگو با معصومه ابتکار ،رئیس سازمان حفاظت محیط زیست دیشب به تهران آمد .

توسعه همکاری محیط زیستی ایران و فرانسه

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست ،سگولن رویال،وزیر محیط زیست، انرژی و امور دریاهای جمهوری فرانسه قرار است با رییس سازمان حفاظت محیط زیست ایران دیدار و در زمینه همکاری های محیط زیستی به ویژه در بخش تغییرات آب و هوایی گفت و گو کند.سفرسگولن رویال به ویژه به عنوان رئیس بیست و یکمین کنفرانس متعهدین به تغییرات آب و هوایی می تواند زمینه همکاری های محیط زیستی دو کشور را توسعه دهد.
در این سفر، سگولن رویال و معصومه ابتکار در زمینه عملیاتی شدن سند یادداشت های زیست محیطی دو جانبه بین ایران و فرانسه که زمستان سال گذشته و طی سفر رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به این کشور امضا و مبادله شد، گفت و گوهایی خواهند داشت.
گفت و گو در زمینه انتشار گازهای گلخانه ای، سفر به ارومیه و بازدید هوایی از دریاچه ارومیه، دیدار با وزیر نیرو و گفت و گو در زمینه منابع آب، تصفیه پساب های صنعتی و انسانی، برگزاری نشست خبری همراه با ابتکار و سفری کوتاه به اصفهان و بازدید از جاذبه های توریستی و محیط زیستی این شهر برخی از برنامه های رویال در سفر دو روزه وی به ایران است.
ماه مه گذشته، در طول نشست برنامه محیط زیست سازمان ملل که در نایروبی/ کنیا برگزار شد، رویال در برابر نمایندگان 170 کشور از خطرات درگیرهای مسلحانه، مهاجرت و ارتباط آنها با تغییرات اقلیمی نام برد. وی همچنین در گفت و گوهای محیط زیستی در شهر بن/ آلمان که در بهار گذشته انجام شد، از تعیین کمینه قیمت ثابتی برای کربن به مقدار 30 یورو برای هر تن در برنامه بودجه سال 2017 کشورش، به عنوان قدمی موثر برای کاهش گازهای گلخانه ای یاد کرد و از کشورهای دیگر خواست تا با این قدم همراهی کنند. (قیمت کربن برای هر تن در طول سال های 2008 به بعد از 30 یورو به 6 یورو کاهش یافته است).
در گذشته نیز او  بارها به مسئولیت کشورهای ثروتمند به عنوان سرمشقی جهت مبارزه با تغییرات اقلیمی برای کشورهای در حال توسعه اشاره کرده است.
رویال معتقد است باید تولید انرژی های تجدیدپذیر را افزایش داد و همین موضوع، یعنی گسترش استحصال انرژی های نو در ایران، یکی از موضوعات مورد علاقه طرفین در تهران است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان حفاظت محیط زیست

تخریب محیط زیست و بهره برداری بیش از حد منابع در کشور ما نیز همانند بسیاری از کشورهای جهان در طی قرن گذشته، چشمگیر بوده و تسریع در این روند در سال 1335 منجر به تشکیل دستگاهی مستقل به نام کانون شکار ایران، با هدف حفظ نسل شکار و نظارت بر اجرای مقررات مربوط به آن شد. در سال 1346 در پی تصویب قانون شکار و صید، سازمان شکاربانی و نظارت بر صید جایگزین کانون فوق شد. بر اساس قانون اخیر، سازمان شکاربانی و نظارت بر صید، مرکب از وزیران کشاورزی، دارایی، ‌جنگ و شش نفر از اشخاص با صلاحیت بود. بر اساس ماده 6 قانون فوق، وظایف سازمان شکاربانی و نظارت بر صید از محدوده نظارت و اجرای مقررات ناظر بر شکار فراتر رفته و امور تحقیقاتی و مطالعاتی مربوط به حیات‌وحش کشور، تکثیر و پرورش حیوانات وحشی و حفاظت از زیستگاه آنها و تعیین مناطقی به عنوان پارک وحش و موزه‌های جانورشناسی را نیز در بر گرفت. در سال 1350 نام سازمان شکاربانی و نظارت بر صید به “سازمان حفاظت محیط زیست و نام شورای‌عالی شکاربانی و نظارت بر صید به “شورای‌عالی حفاظت محیط زیستف تبدیل شد و امور زیست‌محیطی از جمله پیشگیری از اقدامهای زیانبار برای تعادل و تناسب محیط زیست نیز به اختیارات قبلی آن افزوده شد. در سال 1353 پس از برپایی کنفرانس جهانی محیط زیست در استکهلم و با تصویب قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست در 21 ماده، این سازمان از اختیارات قانونی تازه‌ای برخوردار شد و از نظر تشکیلاتی نیز تا اندازه‌ای از ابعاد و کیفیت سازگار با ضرورتهای برنامه‌های رشد و توسعه برخوردار شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

محیط زیست