اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950607101495980

راه های کاهش پسماند در خانه

کد: 13950607101495980

http://goo.gl/TQLqis

، تهران , (اخبار رسمی): اولین قدم در مدیریت زباله های منزل، آن است که دورریزها را کم کنیم؛ از مواد و کالاها درست استفاده کنیم؛

راه های کاهش پسماند در خانه

 به گزارش اخبار رسمی به نقل روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند،برای مدیریت زباله های منزل باید راه های استفاده مجدد را یاد بگیریم و در نهایت زباله های منزل را تفکیک کنیم یعنی زباله های خشک مانند کاغذ، مقوا، پارچه، کاغذ، شیشه، پلاستیک، چوب و ... را از زباله های تر مانند پسماند میوه ها، سبزیجات و مواد غذایی و تفاله چای و ... را در دو کیسه جداگانه مخصوص بریزیم از ظروف بادوام و چندبار مصرف برای غذاخوری و یا نگهداری مواد غذایی استفاده کنید.

از رومیزی های پارچه ای بجای نوع یکبار مصرف آن استفاده کنید.

از لیوان های فلزی بجای فنجان و لیوان یکبار مصرف کاغذی یا پلاستیکی استفاده کنید.

از محصولات و کالاهایی استفاده کنیم که در بسته‌بندی های قابل بازیافت به بازار ارایه شده اند.

 بجای خرید اسباب بازی و یا لوازم جدید سعی کنید از لوازم و اسباب بازی های دوستانتان بصورت مشترک استفاده کنید.

از شوینده‌های آلی ارزانتر و کم خطر تر استفاده کنید مانند سرکه سفید و عصاره لیمو (که لک های چربی را می زداید) و جوش شیرین استفاده کنید.

مواد بی مصرف را می توان با تغییراتی به روی آنها دوباره استفاده کرد. راه های موجود برای امکان استفاده مجدد از اشیا بسیار زیاد است.تنها چیزی که ما نیاز داریم این است که با استفاده از خلاقیت خود امکان استفاده مجدد از اشیا موجود در اطراف را افزایش دهیم.

ارگان هایی مانند کمیته امداد و بهزیستی پذیرای لوازم دست دوم قابل استفاده شهروندان هستند. همچنین در حال حاضر طرحی به نام "طرح هبه" در شهرداری تهران در طول سال اجرا می شود که شهروندان می توانند از طریق تماس با 137 و دریافت کد، هدایا و لوازم اضافی و مازاد قابل استفاده خود را (مانند مبلمان و لوازم برقی که قابل تعمیر و استفاده هستند) در اختیار ماموران شهرداری که با لباس و کارت های ویژه به همراه ماشین های مخصوص به در منازل آن ها مراجعه می کنند قرار دهند که در صورت نیاز، بازسازی شده و در اختیار افراد نیازمند قرار می گیرد. بعد از تحویل هدایا، خانواده های دریافت کننده هدیه، به افراد اهداکننده لوازم معرفی خواهند شد تا اعتماد نسبت به عملکرد شهرداری و میزان مشارکت ها افزایش یابد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران

سازمان مدیریت پسماند شهر تهران متولی اصلی مدیریت بر چرخه دفع پسماند و بازیافت پسماند در شهر تهران است. این سازمان در سال 1389 از ادغام سازمان بازیافت و تبدیل مواد شهرداری تهران و سازمان خدمات موتوری تشکیل شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی