اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950812175075980

برای دومین بار متوالی

سازمان مدیریت پسماند جایزه جهانی خشت طلایی را ربود

کد: 13950812175075980

https://goo.gl/75gaFr

، تهران , (اخبار رسمی): تندیس و لوح تقدیر جایزه جهانی خشت طلایی تهران برای دومین بار متوالی به سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران اهدا شد.

سازمان مدیریت پسماند جایزه جهانی خشت طلایی را ربود

به گزارش اخبار رسمی به نقل ازروابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان مدیریت پسماند، در مراسم اختتامیه سومین دوره جایزه جهانی خشت طلایی تهران که با مشارکت بیش از 40 کشور از سراسر دنیا در مورخ دهم آبان ماه سال جاری مصادف با 31 اکتبر و همزمان با «روز جهانی شهرها» در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد؛ با اهدای تندیس و لوح تقدیر از دکتر حسین جعفری مدیرعامل سازمان برای پروژه "امحاء دریاچه شیرابه پسماندهای 40ساله آرادکوه" در بخش توسعه پایدار و محیط زیست شهری تقدیر به عمل آمد.

سومین جایزه جهانی خشت طلایی تهران با حضور نمایندگان سازمان ملل، متروپلیس و برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد(HABITAT-UN) در تهران هم‌چنین شهرداران چندین شهر خارجی هم‌‌چون سارایوو و بعلبک لبنان، رییس عالی شورای استان‌ها، رییس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، شهرداران شهرهای مختلف کشور و اساتید بلندپایه حوزه مدیریت شهری، با هدف معرفی برترین پروژه‌های شهری و تبادل تجربه، برگزار شد.
گفتنی است؛ 430 پروژه از داخل و خارج کشور به دبیرخانه سومین دوره جایزه جهانی خشت طلایی تهران ارائه شد. از این میان 24 طرح یا تجربه برتر براساس معیارهای اصلی مورد قضاوت 45داور متخصص حوزه شهری قرار گرفته و به مرحله نهایی راه یافتند که 9پروژه خلاق واجد شرایط دریافت تندیس و لوح خشت طلایی اعلام شدند و از 15طرح برگزیده دیگر با اهدای لوح سپاس، تقدیر به عمل آمد. 
علاوه بر تهران نمایندگانی از شهرهای ایلام، اصفهان، خرم آباد، رشت و تبریز موفق به دریافت لوح تقدیر و تندیس خشت طلایی شدند. هم‌چنین استرالیا، اسپانیا، شیلی، روسیه، دانمارک، کره جنوبی، کوبا، اتریش، آرژانتین، برزیل، سنگال و هلند از جمله کشورهای شرکت‌کننده در سومین دوره جایزه جهانی خشت طلایی تهران بودند. 
جایزه جهانی خشت طلایی تهران پروژه‌های ارسالی را در هفت محور معماری و شهرسازی و حفاظت از میراث فرهنگی، توسعه پایدار و محیط زیست شهری، تامین و توسعه زیرساخت‌ها، امکانات و خدمات ضروری شهر، توسعه فرهنگی و اجتماعی شهرها، شهر هوشمند و دولت الکترونیک شهری هم‌چنین حکمروایی محلی، برنامه‌ریزی و مدیریت شهری، مورد داوری قرار می‌دهد.
در پایان شایان ذکر است؛ دریاچه شیرابه حاصل از دفن غیراصولی پسماندهای تهران از بزرگترین معضلات زیست محیطی تهران از حدود 40 سال قبل تا کنون به شمار می‌آمد که سازمان مدیریت پسماند توانست با تلاش جهادی طی مدت چهار سال آن را خشک نموده و با اجرای پروژه بازچرخانی و امحا شیرابه از ایجاد مجدد آن جلوگیری نماید. به طوری که همین طرح توانست تندیس و لوح تقدیر سومین جایزه جهانی خشت طلایی را در بخش توسعه پایدار و محیط زیست شهری به خود اختصاص دهد.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران

سازمان مدیریت پسماند شهر تهران متولی اصلی مدیریت بر چرخه دفع پسماند و بازیافت پسماند در شهر تهران است. این سازمان در سال 1389 از ادغام سازمان بازیافت و تبدیل مواد شهرداری تهران و سازمان خدمات موتوری تشکیل شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | محیط زیست