اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950804168485980

استحصال گاز متان در مرکز پردازش و دفع آرادکوه

کد: 13950804168485980

https://goo.gl/96BxSQ

، تهران , (اخبار رسمی): نمایندگانی از کنسرسیوم کره‌ای با حضور در سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گزارش اولیه مطالعات امکان‌سنجی استحصال گاز متان از مرکز دفن پسماند مجتمع پردازش و دفع آرادکوه را ارائه دادند.

استحصال گاز متان در مرکز پردازش و دفع آرادکوه

به گزارش  اخبار رسمی به نقل ازروابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان مدیریت پسماند، پیرو عقد تفاهم نامه همکاری میان کنسرسیوم کره‌ای و سازمان، جلسه‌ای با حضور نمایندگانی از شرکت‌های کره‌ای،‌ هلندی و گنجینه آتیه کیش این کنسرسیوم در تاریخ 1/8/95 در محل سازمان مدیریت پسماند برگزار و گزارش اولیه اقدامات صورت پذیرفته توسط این هیات به سازمان مدیریت پسماند ارائه شد.

"لی" سرپرست تیم کره‌ای، در این جلسه که دکتر جعفری مدیرعامل و جمعی از معاونان سازمان هم‌چنین مهندس انصاری نماینده سازمان حفاظت از محیط زیست نیز در آن حضور داشتند؛ از نتایج مثبت مطالعات و موفقیت‌آمیز بودن طرح مذکور خبر داد و آمادگی این کنسرسیوم برای ارائه گزارش نهائی در پایان مهلت تفاهم نامه و عقد قرارداد نهایی طی دو ماه آینده را اعلام نمود.

در همین راستا، لی پیش بینی کرد: از لندفیل سایت B، مقدار 20 مگاوات برق تا سال 2018 تولید و 20 مگاوات برق نیز طی دوسال پس از آن افزوده شود؛ به طوری که در مجموع تا سال 2020، مقدار 40 مگا وات برق حاصل گردد. هم‌چنین با استقرار سیستم‌های سولار، 30 مگا وات برق به مجموعه اضافه خواهد شد.

شایان ذکر است؛ در سال 1384 طرح استحصال گاز متان در اراضی آرادکوه با مطالعات امکان‌سنجی، فنی و اقتصادی و پیش‌بینی میزان تولید برق و کاهش میزان انتشارCO2  و بیوگاز در دستور کار سازمان قرار گرفت و پس از به روز رسانی در سال 89، روش انجام کار و نحوه مشارکت با شرکت‌های مربوطه تعیین شد.

به همین منظور شرکت KET کره جنوبی پس از بازدید از مجتمع پردازش و دفع آرادکوه برای تولید 1مگاوات برق به ازای هر یک میلیون تن زباله دفن شده در این مرکز اعلام آمادگی نمود و تفاهم‌نامه‌ای با موضوع تبدیل LFG به انرژی میان سازمان و کنسرسیوم  KET/RTS  و شرکت گنجینه آتیه کیش منعقد شد.

براساس این تفاهم نامه شرکت کره‌ای متعهد شد تا با هزینه خود نسبت به اجرای طرح امکان سنجی از جمله نمونه برداری، انجام آنالیزهای مرتبط، تهیه عکس‌های ماهواره‌ای و جغرافیایی و توجیه اقتصادی انجام پروژه اقدام نماید.

به دنبال آن، تیم کره‌ای آزمایشات و نمونه‌برداری‌های لازم را توسط کارشناسان خود انجام و اطلاعات پایه جهت جمع‌بندی مطالعات را گردآوری کرد و طی جلسه مذکور به سازمان مدیریت پسماند ارائه داد.

در پایان گفتنی است؛ انجام پروژه بهبود شرایط لندفیل و تبدیل آن به اکو پارک مجتمع پردازش و دفع آرادکوه، سیستم تصفیه شیرابه، سیستم بازچرخانی شیرابه، احداث چاه‌های استحصال، خرید و انتقال تجهیزات، انجام عملیات استحصال، تولید برق و نصب تجهیزات تولید برق از انرژی خورشیدی از جمله مفاد قرارداد نهایی میان سازمان و این کنسرسیوم عنوان شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران

سازمان مدیریت پسماند شهر تهران متولی اصلی مدیریت بر چرخه دفع پسماند و بازیافت پسماند در شهر تهران است. این سازمان در سال 1389 از ادغام سازمان بازیافت و تبدیل مواد شهرداری تهران و سازمان خدمات موتوری تشکیل شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | محیط زیست