اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950607101795464

رئیس مؤسسه تحقیقات خاک و آب خبر داد

رد 700 برند فرمول کود در یک سال و نیم گذشته

کد: 13950607101795464

https://goo.gl/ECgyPo

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس مؤسسه تحقیقات خاک و آب گفت: تاکنون 700 برند فرمول کودی که در چارچوب استانداردهای تعیین شده نبود، توسط این مؤسسه رد شده است.

رد 700 برند فرمول کود در یک سال و نیم گذشته

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، کامبیز بازرگان اظهارکرد: از پنج‌هزار و 200 برند فرمولی که متقاضیان برای گرفتن گواهی در یک سال و نیم گذشته به وزارتخانه ارائه کرده بودند، 700 مورد آن به‌دلیل نداشتن شرایط استاندارد، رد شدند.

وی با اشاره به اینکه به برند فرمول‌های رد شده فرصت بررسی مجدد داده شده است، خاطرنشان کرد: حدود یک‌هزار برند فرمول نیز در چرخه بررسی قرار داشته و سه‌هزار و 700 برند نیز گواهی ثبت سلامت دریافت کردند.

به گفته رئیس مؤسسه تحقیقات خاک و آب وزارت جهاد کشاورزی، موضوع کنترل کیفیت کود مربوط به یک یا دو دولت نیست و از 20 سال گذشته این خلاء در نظام کشاورزی کشور احساس می‌شد، اما از اواخر سال 93 آیین‌نامه ثبت کیفی کود مطرح و از ابتدای سال 94 کار ثبت مواد کودی به مرحله اجرا رسید؛ بنابراین از آن زمان به بعد، تمام کودها برای توزیع در بازار، باید ابتدا گواهی ثبت مؤسسه خاک و آب را دریافت کنند.

بازرگان ادامه داد: علاوه بر اینها واردات کود از مبادی ورودی کشور، منوط به ارائه گواهی این مؤسسه به گمرک است.

وی با بیان اینکه هر ماده کودی باید شماره ثبت داشته باشد، تصریح کرد: خریدار می‌تواند با ارسال این شماره، به سامانه 3000646424 از مشخصات تولیدکننده یا واردکننده اطلاع یافته و در صورت تخلف، آن را گزارش کند./

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت جهاد کشاورزی

بخش کشاورزی و توجه به توسعه و عمران روستا ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همواره مورد اهتمام و تایید قانونگذاران ، برنامه ریزان و دستگاه های اجرایی و محور توسعه اقتصادی و اجتماعی بوده و تحولات وسیعی در عرصه کشاورزی و روستاها و مناطق عشایری به وجود آمده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]