اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950607102505755

قطار اقتصادی ایران در مسیر کنیا

کد: 13950607102505755

http://goo.gl/JOc2vy

، تهران , (اخبار رسمی): شرکت‌های ایرانی توانسته‌اند با انعقاد قراردادهای همکاری، ثبت شرکت و ایجاد دفتر در کنیا جای پای خود را در این کشور باز کنند.

قطار اقتصادی ایران در مسیر کنیا

به گزارش اخباررسمی و به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، مرتضی دیلان با بیان این مطلب افزود: در طول چهار ماه گذشته شرکت‌های مختلف ایرانی در قالب ثبت شرکت، ایجاد دفتر، انعقاد قرارداد همکاری، فروش و خدمات فنی و مهندسی حوزه کاری خود را در نایروبی کنیا گسترش داده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه شرکت‌های ایرانی به جای ارسال کاتالوگ و بروشور، باید در این کشور حضور یابند و محصول خود را معرفی کنند، افزود: بازاریابی قوی برای محصولات ایرانی مستلزم آن است که تجار و بازرگانان ایرانی در کنیا ثبت برند کنند و یا اینکه شریک معتبر کنیایی داشته باشند و این روشی است که در حال حاضر کره جنوبی، ژاپن و ترکیه به خوبی از آن تبعیت کرده‌اند.

دیلان افزود: در صورت ثبت شرکت در کنیا امکان مالکیت 100 درصدی و برخورداری از معافیت مالیاتی وجود دارد ضمن اینکه کنیا با جمعیت 170 میلیون نفری خود هاب منطقه شرق آفریقا و دروازه ورود به کشورهای عضو اتحادیه شرق آفریقاست.

رایزن بازرگانی ایران در ادامه اظهار داشت: پس از صادرات کالا به کنیا و پرداخت مالیات و عوارض، صادرات این کالاها به دیگر کشورهای عضو اتحادیه شرق آفریقا، مالیات و عوارضی را بر تاجر متحمل نمی‌کند.

دیلان در مورد رقبای ایران در کنیا نیز خاطرنشان کرد: ایرانی‌ها رقابت سختی با تجار ترکیه، مصر و کره جنوبی در این کشور خواهند داشت ضمن اینکه چین، هند و آمریکا نیز رقبای بسیاری قدرتمندی هستند که رسیدن به جایگاه آنها به راحتی ممکن نیست.

وی در معرفی کشور کنیا و ویژگی‌های جغرافیایی آن به وجود منابع آب گسترده در این کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به کم آبی ایران می‌توان از طریق کشت‌ فراسرزمینی در کنیا بخشی از محصولات کشاورزی را تولید و به فروش رساند؛ گندم، ذرت، میوه‌های استوایی، محصولات باغی، گوجه، خیار و پیاز از جمله محصولاتی هستند که حداقل دو بار در سال در کنیا کشت می‌شوند و کشاورزان ایرانی می‌توانند برای حضور در کنیا از این طریق عمل کنند.

به گفته رایزن بازرگانی ایران در کنیا، صادرات ایران به این کشور آفریقایی در سال 1394 در حدود 43 میلیون دلار بود که عمدتا به محصولات شیمیایی و پتروشیمی مربوط می‌شود و واردات از کنیا نیز در حدود 5.2 میلیون دلار بود که عمدتا مربوط به چای و قهوه است؛ ضمن اینکه حجم فعالیت‌های خدمات فنی ـ مهندسی ایران هم در طی سال‌های اخیر به رقم 100 میلیون دلار رسیده است.

وی در عین حال افزود که میزان تجارت دو کشور بیش از این ارقام است اما چون از طریق امارات صورت می‌گیرد در آمار دو کشور ثبت نمی‌شود.

دیلان در بخش دیگری از گزارش خود به نام تعدادی از شرکت‌های فعال صادراتی ایران در کنیا اشاره کرد و گفت: شرکت دونار خزر ارایه‌دهنده لوازم خانگی از جمله یخچال و لباسشویی اقدام به اجاره شوروم و طراحی در مجموعه تجاری و اداری میراژ در نایروبی کرده و در حال بارگیری محصولات خود به این کشور است.

وی گفت: این شرکت همچنین سرمایه‌گذاری مشترک با تجار ایرانی فعال در نایروبی را آغاز کرده است.

دیلان در مورد عملکرد شرکت سیرجان‌گستر در صادرات گاز مایع عنوان کرد: براساس توافق‌های صورت گرفته با طرف‌های کنیایی، این شرکت نیز در حال ارسال محموله‌های خود به کنیا است.

رایزن بازرگانی ایران در کنیا همچنین یادآور شد:شرکت نفت جی صادرکننده قیر نیز اقدام به ثبت شرکت و استقرار نماینده ثابت در شهرهای نایروبی و مومباسا کرده و در حال حاضر محصولات خود را به طور مستقیم عرضه می‌کند و تا امروز موفق به فروش 30 هزار تن شده است.

وی در مورد شرکت قدس نیرو ارایه‌دهنده خدمات فنی و مهندسی در حوزه نفت و گاز نیز اظهار داشت: این شرکت برنده مناقصه‌ای به ارزش 1.6 میلیون دلار از شرکت دولتی کی.پی.سی شده است.

به گفته رایزن بازرگانی ایران در کنیا، پروژه مورد اشاره، مشاوره و طراحی خط انتقال لوله نفت است که در صورت اجرایی و عملیاتی شدن، ارزش آن بیش از دو میلیارد دلار خواهد بود.

دیلان در ادامه به عملکرد شرکت شیرین عسل صادرکننده بیسکویت و شکلات به کنیا نیز اشاره‌ای کرد و گفت: این شرکت در نمایشگاه‌های مختلف کنیا شرکت کرده و کار ثبت شرکت و برند در کنیا را به پایان رسانده است و هم اکنون در حال مذاکره با شرکت‌های زنجیره‌ای کنیا برای ارایه محصولات خود به این کشور است.

مرتضی دیلان کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی بین‌المللی است که از سال گذشته به عنوان رایزن بازرگانی ایران در نایروبی کنیا مستقر شده است، او پیش از این رایزن بازرگانی کشورمان در نیجریه بود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان توسعه تجارت ایران

سازمان توسعه تجارت ایران، به دنبال توسعه و تقویت تجارت خارجی و دستیابی به سهم بیشتر بازار هدف به نحوی یکپارچه و اثر بخش است. این سازمان با برقراری تعاملات سازنده با طرفین تجاری و ذینفعان خود، منابع انسانی و با به بکارگیری فناوری نوین همواره سعی دارد با برنامه ریزی سیاستگذاری، بستر مناسبی جهت مدیریت کلان صادرات و تقویت زیربناها و ظرفیت های لازم برای تسهیل و توسعه تجارت خارجی کشور فراهم نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]