اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950607102625989

تا پایان ماه جاری اجرایی می شود

راه‌اندازی تصفیه مکانیکی دریاچه خلیج فارس

کد: 13950607102625989

http://goo.gl/8cVUc1

، تهران , (اخبار رسمی): سیستم تصفیه مکانیکی آب دریاچه شهدای خلیج فارس بزودی راه‌اندازی خواهد شد.

راه‌اندازی تصفیه مکانیکی دریاچه خلیج فارس

به  گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، جانشین مجری طرح‌های ویژه سازمان مهندسی و عمران شهر تهران ضمن اعلام خبر فوق افزود : متعاقب تکمیل عملیات احداث و تجهیز ایستگاه پمپاژ و خط 1600 متری بازچرخانی آب، عملکرد سیستم‌های فوق‌الذکر مورد راه‌اندازی آزمایشی قرار گرفت و به این ترتیب آب مخزن دریاچه شهدای خلیج فارس با موفقیت وارد حوضچه ورودی تصفیه خانه و سازه‌های آشغالگیر و ریزپالاینده شد.

 مهدی ذوالفقاریان با اشاره به اتمام عملیات احداث و تجهیز سازه‌های فیلتر، مخزن، حوضچه ورودی، آشغالگیر، اندازه‌گیری دبی جریان آب و ریزپالاینده و شفاف کننده، از راه‌اندازی سیستم تصفیه‌ مکانیکی این پروژه طی دو هفته آینده خبر داد و گفت: تلاش برای تکمیل پروژه احداث تصفیه خانه دریاچه شهدای خلیج فارس به مرور زمان روی خرید و نصب تجهیزات ساختمان شیمیایی، محوطه سازی و هوشمندسازی این مجموعه متمرکز خواهد شد.

به گفته جانشین مجری طرح‌های ویژه سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، در حالی که عملیات احداث تمام سازه‌های فرآیندی(اصلی) و سازه‌های جنبی تصفیه خانه دریاچه شهدای خلیج فارس رو به اتمام است، پیشرفت عملیات اجرایی این پروژه به مرز 75 درصد رسیده است.

گفتنی است با گذشت 4 سال از آبگیری دریاچه شهدای خلیج فارس، ضرورت بهره برداری هرچه باکیفیت‌تر از این پهنه آبی و همچنین استفاده بهینه از منابع آب، احداث یک تصفیه خانه در فاز دوم پروژه را اجتناب ناپذیر ساخته است. درواقع با برخورداری از چنین ظرفیتی می توان در ماه هایی که امکان آبگیری از رودخانه کن فراهم نیست، آب موجود در مخزن دریاچه را با استفاده از ایستگاه پمپاژ و خط انتقال برگشت آب، به تصفیه خانه رساند و برای استفاده مجدد در دریاچه تصفیه کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران

معاونت فنی و عمرانی، یکی از معاونت های شهزداری تهران است که وظیفه ساخت، تجهیز و راه اندازی و نگهداری محدثات شهری را بر عهده دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه