اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951112229545989

پیشرفت70 درصدی مرمت پل بزرگراه‌ شهید همت و کردستان

کد: 13951112229545989

https://goo.gl/0B1ntf

، تهران , (اخبار رسمی): مدیر گروه تعمیر و مقاوم‌سازی پل‌های شهر تهران، از تلاش برای مقاوم‌سازی و بهسازی لرزه‌ای یکی از پل‌های پرتردد پایتخت در تقاطع بزرگراه‌های شهید همت و کردستان خبر داد.

پیشرفت70 درصدی مرمت پل بزرگراه‌ شهید همت و کردستان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، مهندس مهدی پورشاسب با بیان آنکه وضعیت پل تقاطع بزرگراه‌های شهید همت و کردستان براساس آخرین آیین‌نامه‌های فنی در سوانح طبیعی پاسخگوی نیروهای حاصل نبود، یادآور شد: براساس طراحی‌های انجام شده به منظور مقاوم‌سازی و بهسازی لرزه‌ای این پل سواره‌رو، نه تنها ابعاد فونداسیون پل از طریق اجرای عملیات حفاری، کاشت آرماتور و بتن‌ریزی افزایش یافته است، بلکه ستون‌های سازه نیز با استفاده از بتن خودمتراکم تقویت شده و اتصال تک ستون‌ها به یکدیگر از طریق دیوارهای برشی، عملکرد لرزه‌ای آن را مطمئن‌تر ساخته است.
وی با اشاره به اینکه پل تقاطع بزرگراه‌های شهید همت و کردستان یک پل پیش‌تنیده صندوقه‌ای است، تقویت صندوقه‌های بتنی از طریق کاشت آرماتور و اجرای بتن با مقاومت بالا را از راهکارهای درنظرگرفته شده به منظور مقاوم‌سازی لرزه‌ای این پل سواره‌رو دانست و یادآور شد: متعاقب اتمام اقدامات مربوط به مقاوم‌سازی، تعمیرات تخصصی پل تقاطع همت- کردستان شامل بهسازی هندریل‌ها، درزهای انبساط، پیاده‌روها، روکش آسفالت و سیستم زهکشی در دستور کار قرار می‌گیرد. همچنین قرار است نئوپرن‌های فرسوده پل با نئوپرن‌هایی با ظرفیت باربری و جابجایی بالاتر تعویض شوند.
به گفته مدیر گروه تعمیر و مقاوم‌سازی پل‌های شهر تهران، پیشرفت مجموعه اقدامات مربوط به مقاوم‌سازی و بهسازی لرزه‌ای پل تقاطع بزرگراه‌های شهید همت و کردستان به مرز 70 درصد رسیده و پیش بینی‌ می‌شود مرمت این پل سواره‌رو که از قدمتی در حدود 25 سال برخوردار است، تا پایان فروردین ماه سال 1396 به اتمام برسد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران

معاونت فنی و عمرانی، یکی از معاونت های شهزداری تهران است که وظیفه ساخت، تجهیز و راه اندازی و نگهداری محدثات شهری را بر عهده دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه