اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950607103255608

سهم ترافیک داخلی 40 درصد افزایش یافت

کد: 13950607103255608

http://goo.gl/IilThp

، تهران , (اخبار رسمی): سهم ترافیک داخلی کشور به بیش از 40 درصد رسیده است گفت: افزایش حجم داده های اینترنتی به زبان و خط فارسی ، یکی از مولفه های لازم به منظور افزایش سهم کشور در اقتدار ملی است.

سهم ترافیک داخلی بیش از 40 درصدافزایش یافت

به گزارش اخبار رسمی به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران،  نصرالله جهانگرد با تاکید بر این که کمک به بنگاه های اقتصادی داخلی و ایجاد ظرفیت زیرساختی برای ارائه خدمات در بستر باند پهن داخلی و مراکز داده و تبادل ترافیک داخلی از جمله اهداف شبکه ملی اطلاعات  است گفت: کاهش هزینه ارتباطات داخلی  و همچنین  افزایش میزان دسترسی و کیفیت اینترنت از جمله دستاورد های شبکه ملی اطلاعات است  .

جهانگرد گفت: راه اندازی چهار مرکز تبادل ترافیک داخلی و همچنین راه اندازی شبکه های توزیع محتوا  در شهر های بزرگ  توسط شرکت ارتباطات زیر ساخت از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای تقویت زیر  ساخت های شبکه ملی اطلاعات  بوده است.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران،  همچنین از افزایش 13 هزار کیلومتر بین استانی فیبرنوری به کمک اپراتور ها و شرکت های داخلی  خبر داد.
وی همچنین استقلال شبکه  ملی اطلاعات را همراه با اصلاح مقررات حقوقی و اقتصادی به نفع شکل گیری محتوای بومی  ،  تمهید تسهیلات حمایت از توسعه پیام رسان های بومی ، توسعه خدمات داده داخلی (جویشگر-پست الکترونیکی و بومی ) و تامین ظرفیت لازم برای توسعه خدمات ویدیویی در بستر شبکه ملی اطلاعات دانست و افزود:   از نظر فنی ، حقوقی و بین‌المللی به سطحی رسیدیم که تمام مدیریت شبکه  در داخل کشور  انجام می‌ گیرد.
جهانگرد گفت: تامین بستر حقوقی حمایت تولید و عرضه محتوا و خدمات داخلی،  رویکرد کاربر محور ، زیر ساخت جمع آوری ، ذخیره و تحلیل داده های عظیم شبکه ای،  احراز هویت کاربران ، خدمات ارتباطی کشور و اصلاح ساختار شبکه های پالایش و سامانه های نظارت حاکمیتی از جمله اقدامات صورت گرفته در صیانت، سالم سازی محتوا و خدمات و حمایت از حریم خصوصی کاربران است.
وی افزود: پایداری شبکه موضوع اساسی است و با توجه به اینکه بیش از 67 درصد جرائم رایانه ای در ایران شامل حوزه پولی و مالی می شود، قابلیت آنتی فیشینگ را روی شبکه ملی اطلاعات برپاشده است تا شاهد این گونه سوء استفاده ها از شبکه نباشیم.
لازم به ذکر است  این شبکه در سه فاز تعریف شده است به نحوی که قرار است فاز دوم آن با هدف رشد و ارتقا شبکه در دهه فجر 95 با هدف دسترسی به خدمات ویدیویی داخلی با هزینه مقرون به صرفه برای کاربران نهایی، توسعه کسب و کارهای مبتنی بر IT و شکل گیری اقتصاد دیتاسنترها برای حاکمیت و نیز افزایش کیفیت خدمات زیرساختی برای بنگاه های اقتصادی فراهم شود.
در همین حال در فاز سوم که فاز بلوغ این پروژه ملی خواهد بود دسترسی به محتوا و خدمات باند پهن داخلی در سراسر کشور به صورت مقرون به صرفه و باکیفیت و نیز گسترش ظرفیت های زیرساختی و امکانات لازم برای شرکت های داخلی در بازار منطقه و بین الملل و در نهایت تحقق کامل استقلال زیرساخت ارتباطی کشور، حفظ حریم خصوصی و رشد کسب و کارهای فناوری اطلاعات و خدمات دولت الکترونیک بر روی این شبکه ملی فراهم می شود.
آنچه که در افتتاح این شبکه ملی بر آن تاکید شده است دسترسی مردم به اطلاعات در فضای مجازی با سرعت بیشتر، کیفیت بهتر و هزینه کمتر خواهد بود و هیچ گونه محدودیتی در سرعت دریافت این اطلاعات بر روی این شبکه وجود ندارد. به نحوی که کاربران در استفاده از ترافیک داخلی ارتباطات هزینه بسیار کمتر را نسبت به استفاده از شبکه ها و سایت های خارجی شاهد خواهند بود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان فناوری اطلاعات ایران

سازمان فناوری اطلاعات ایران نهادی است دولتی وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که با ایجاد و بکارگیری سازوکارهای لازم، حوزه ی فناوری اطلاعات کشور از بخش های دولتی، عمومی و خصوصی را از طریق اعمال سیاست ها، مقررات، استاندارد ها و ... بر پایه مصاح، منافع و امنیت ملی و عمومی، سازماندهی، هدایت و راهبری و کنترل می کند و به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران منافع و مصالح ملی و سیاست های ابلاغی در حوزه فناوری اطلاعات را از طریق نهادها و مجامع بین المللی ذیربط پیگیری می کند. ماموریت این سازمان شامل هدف گذاری، هدایت، نظارت راهبردی، ساماندهی و توسعه امن، ایمن و پایدارفناوری اطلاعات کشور در راستای تامین منافع، مصالح، امنیت ملی، رفاه عمومی و توسعه همه جانبه و پایدارکشور می شود .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]